انقلاب در ترکیب استقلال؛ دست باز ساپینتو برای چیدن ستاره ها!

ezgif.com gif maker (4)

بعد از شکست شوکه‌کننده در هفته نخست مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی، آبی‌ها فرصت تغییر سیمای خود را برای هفته دوم رقابت‌های لیگ داشته باشند.

سرمربی پرتغالی آبی‌پوشان پایتخت با تغییراتی پرشمار احتمالاً تیمش را در انزلی در مصاف با ملوان به میدان خواهد فرستاد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال ۳۶۰، موتور نقل‌وانتقالات آبی‌پوشان پایتخت در واپسین روزهای فعالیت بازار تابستانه شتاب گرفته و استقلالی‌ها در روزهای گذشته موفق شدند با ستارگانی چون محمد محبی و مهدی قایدی به توافق نهایی برسند و با صدور معافیت از خدمت سربازی برای محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی، زمینه بازگشت دو سرباز خود را هم به جمع آبی‌پوشان فراهم کنند تا بعد از شکست شوکه‌کننده در هفته نخست مقابل سپاهان در ورزشگاه آزادی، آبی‌ها فرصت تغییر سیمای خود را برای هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر داشته باشند.

خط دفاعی استقلال دوباره ۴ نفره می‌شود؟

ریکاردو سا پینتو با توجه به محدودیت‌هایی که در هفته اول فصل جدید لیگ برتر برای چینش ترکیب تیمش داشت، از سیستم دفاعی  ۳نفره استفاده کرد و برای چینش این سیستم، به عارف غلامی، رافائل سیلوا و روزبه چشمی اعتماد کرد که سیستم دفاعی آبی‌ها نتوانست کارایی لازم را داشته باشد و با غافلگیری روی ضدحملات سپاهان، دو بار دروازه استقلال باز شد تا خیلی زود اولین شکست فصل آبی‌پوشان پایتخت به ثبت برسد.

سا پینتو برای هفته دوم به صورت قطعی محمدحسین مرادمند را در اختیار خواهد داشت اما هنوز مراحل اداری اضافه شدن نام سیاوش یزدانی به فهرست استقلال طی نشده و البته این بازیکن به لحاظ بدنی هم با فرم ایده‌آل گذشته خود فاصله زیادی دارد. با توجه به بازگشت مرادمند، احتمال نیمکت‌نشینی عارف غلامی و روزبه چشمی وجود دارد تا مرادمند در کنار رافائل سیلوا زوج خط دفاعی استقلال را شکل بدهند.

صالح حردانی مدافع راست جوان و سرعتی استقلال هم با گذر از مصدومیت، آماده حضور در ترکیب آبی‌ها برای مصاف ملوان است تا احتمالاً حردانی با حضورش تکه دیگری از پازل جدید خط دفاعی استقلال را چینش کند و تغییر مهمی را در ترکیب آبی‌پوشان پایتخت نسبت به هفته نخست ایجاد کند. از میان جعفر سلمانی و ابوالفضل جلالی هم یک بازیکن در پست دفاع چپ احتمالاً به کار گرفته می‌شود که شانس سلمانی بیشتر است.

سرمربی پرتغالی آبی‌ها البته هنوز تصمیم نهایی خود را درباره مدل چینش مدافعان خود نگرفته و احتمال استفاده از سیستم دفاعی ۳نفره وجود دارد؛ البته که گفته می‌شود سا پینتو با توجه به تجربه موفق استفاده از ۴ مدافع در تیم‌های پیشین خود، قصد دارد این سیستم را هم در استقلال پیاده کند اما برای مشخص شدن تصمیم سا پینتو باید حدود ۲۴ ساعت دیگر منتظر ماند.

خط هافبک آبی‌ها و سوپرایز ویژه!

سرمربی پرتغالی استقلال بعید است که در میانه میدان تغییری در ترکیب تیمش به وجود بیاورد و احتمالاً زوج سرشناس مهدی مهدی‌پور و زبیر نیک‌نفس در میانه میدان مسئولیت نبردهای تن‌به‌تن را برعهده خواهند داشت. کوین یامگا که هفته نخست عملکرد قابل‌قبولی را از خود به جای نگذاشت، گزینه احتمالی حضور در پست وینگر راست است و احتمالاً بمب نقل‌وانتقالاتی آبی‌ها در پست وینگر چپ رونمایی می‌شود و محمد محبی اولین بازی خود را در انزلی انجام می‌دهد.

محبی که تمرینات پرفشاری را در دوران حضورش در سانتاکلارا پشت سر گذاشت، آماده حضور در ترکیب استقلال است و در دو روز حضورش در تمرینات آبی‌پوشان آمادگی فنی بالای خود را نشان داده تا ریکاردو سا پینتو مجاب به استفاده از این وینگر جوان و خوش‌تکنیک بوشهری شود.

زوج جذاب در خط آتش آبی‌پوشان

سجاد شهباززاده در هفته اول فصل جدید لیگ برتر عملکرد خوبی در خط حمله استقلال نداشت و احتمالا دیدار هفته دوم مقابل ملوان را از روی نیمکت آغاز خواهد کرد و پیمان بابایی که در مدت زمان کوتاه حضورش در میدان مسابقه، نمایش خوبی در ترکیب آبی‌پوشان داشت، به ترکیب اصلی راه پیدا می‌کند و از ابتدا در انزلی به میدان خواهد رفت. با توجه به عدم نهایی‌شدن قرارداد کاوه رضایی با استقلال، بابایی گزینه ایده‌آل مدنظر سا پینتو برای حضور در خط حمله استقلال است.

ریکاردو سا پینتو احتمالاً در انزلی یک سوپرایز دیگر هم برای هواداران استقلال خواهد داشت و حضور مهدی قایدی در جمع نفرات اصلی آبی‌پوشان پایتخت دور از ذهن نیست و احتمالاً قایدی به مانند دوره پیشین حضورش در استقلال، به عنوان مهاجم سایه در ترکیب آبی‌ها به میدان می‌رود.

استقلال در هفته دوم لیگ برتر از ساعت ۱۹ پنجشنبه ۲۷ مردادماه میهمان ملوان بندرانزلی است و این مسابقه در ورزشگاه تختی انزلی به انجام می‌رسد که هواداران آبی‌پوش امیدوارند در این مسابقه بتوانند با حضور پرشمار ستارگان خود به اولین پیروزی فصل دست پیدا کنند.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1999787

دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت ) با حجم نیمه رایگان

در این پست دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *