ایرادات معلمان به آیین نامه رتبه بندی

1657285075 461 رتبه+بندی+معلمان (1)

معلمان ایراداتی به آیین نامه رتبه بندی گرفته اند که در ادامه به چند نمونه که بیشتر مورد توجه قرار گرفته اشاره می کنیم.

از بین ایرادات و مغایرت‌هایی که آیین‌نامه‌ی رتبه‌بندی با قانون رتبه‌بندیِ مجلس دارد، چند نمونه بیشتر مورد توجه معلمان قرار گرفته که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از جامعه ۲۴، اولین ایراد به تبصره سه ماده سه این آیین‌نامه برمی‌گردد؛ طبق این تبصره، نیرو‌های فاقدِ کد شناسه‌ی استخدامِ مورد تایید سازمان اداری و استخدامی کشور، مشمول این آیین‌نامه نمی‌شوند. این موضوع بسیاری از معلمانی که فاقد این کد استخدامی هستند و به صورتِ پیمانی جذب شده‌اند را نگران کرده است.

مورد دیگر مربوط به ماده ۵ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان است؛ در این ماده آمده: «مشمولانی که پس از ارزیابی نخست، حداقل امتیاز لازم برای احراز رتبه آموزشیار معلم را کسب ننمایند، از تاریخ عدم احراز رتبه، برای مدت یکسال به آن‌ها فوق‌العاده رتبه آموزشیار معلمی پرداخت خواهد شد. این دسته از مشمولان می‌توانند در فرصت یکساله با کسب امتیاز لازم و ارزیابی مجدد در یکی از رتبه‌ها قرار گیرند.» معلمان می‌گویند: این شرط و شروط گذاشتن برای معلمان با روح قانون در تضاد است.

همچنین طبق تبصره ۵ ماده ۴ این آیین‌نامه «در مواردی که بر اساس قوانین مربوط، بازنشستگی افراد شاغل مشمول در اختیار وزارت می‌باشد، اجرای رتبه‌بندی منوط به حداقل دو سال خدمت در آموزش و پرورش از تاریخ اجرای این آیین نامه است.» با این اوصاف بسیاری از افرادی که شرفِ بازنشستگی هستند یا مجبورند دو سال بازنشستگیِ خود را به تعویق بیندازند و یا از قیدِ رتبه‌بندی بگذرند!

در بخش جدولِ امتیازات لازم برای کسب رتبه‌های ۵گانه، سختگیری در کسب رتبه‌ی ۴ و ۵ مورد دیگری است که معلمان به آن معترض هستند. آن‌ها می‌گویند بیش از ۹۰ درصد از معلمان با این آیین‌نامه نمی‌توانند به رتبه‌ی ۵ برسند. آن‌ها می‌گویند این سختگیری باعث می‌شود معلمان برای رسیدن به سطح دانش‌یار معلمی و استادمعلمی ناامید شوند و تلاش چندانی نکنند و این مغایر با هدفِ اجرای قانون رتبه‌بندی برای ارتقای سطح آموزش است.

مورد دیگر اعتراضِ معلمان به اظهارات وزیر آموزش و پرورش در مورد اجرای رتبه‌بندی برای فرهنگیانی است که بیش از دو سال سابقه دارند؛ با این اوصاف معلمانی که تازه به استخدام آموزش و پرورش درآمده‌اند مشمول قانون رتبه‌بندی نمی‌شوند.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *