بازگشت ناباورانه تاج؛ از خطر محاکمه تا سودای ریاست دوباره!

مهدی تاج

رئیس سابق فدراسیون فوتبال سودای بازگشت دوباره به ساختمان فدراسیون را دارد و امروز نام‌نویسی‌اش را تکمیل کرد.

بدون‌شک پرسرصداترین کاندیدای ثبت‌نام شده برای انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، مهدی تاج بود. تا چند ماه قبل تصور نمی‌شد که تاج بعد از حواشی پیش‌آمده، عزم بازگشت به فدراسیون فوتبال را داشته باشد و گمانه‌زنی درباره حضور احتمالی او در انتخابات پیش‌روی فدراسیون فوتبال مطرح نبود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال ۳۶۰؛ رئیس اسبق اما بعد از غیبتی دو و نیم ساله مجدداً تصمیم گرفت تا به عرصه مدیریت فوتبال در ایران بازگردد و امروز به ساختمان فدراسیون در خیابان شیخ بهایی رفت تا ثبت‌نام خود را نهایی کند. شدیدترین انتقاد‌ها در این دو سال و نیم از تاج شد و گروهی حتی خواستار محاکمه و برخورد قضایی با او به دلیل پرونده مارک ویلموتس شده بودند. ورق ناگهان برگشت و حالا این مدیر اصفهانی برای ریاست دوباره خیز برداشته است.

تاج برای بازگشت دوباره به عرصه قدرت در فوتبال به سراغ یاران گذشته خود رفت و با همراهی محمدمهدی نبی و منصور قنبرزاده برای شرکت در انتخابات فدراسیون فوتبال نام‌نویسی کرد و نبی را به عنوان نایب‌رئیس اول و قنبرزاده را به عنوان نایب‌رئیس دوم در لیست خود قرار داد.

آشفته‌ بازار فدراسیون و نابسامانی تیم ملی؛ علت بازگشت تاج؟

مهدی تاج در هشتم دی‌ماه ۱۳۹۸ در شرایطی از سمت خود استعفا کرد که بیماری قلبی را علت این تصمیم دانسته بود. هر چند که در آن برهه نتایج فاجعه‌بار تیم ملی،  جدایی مارک ویلموتس از تیم ملی فوتبال ایران و ماجرای غرامت سنگین این سرمربی بلژیکی هم مطرح بود. بعد از او، حیدر بهاروند به عنوان جانشین موقت انتخاب شد. رئیس سابق فدراسیون فوتبال البته جایگاه خود را در فوتبال آسیا حفظ کرد و در کسوت نایب‌رئیس AFC فعالیت خود را دنبال نمود تا دور از فوتبال ایران در سطح آسیا کار خود را انجام بدهد.

سه چالش جنجالی، تاج را برای بازگشت مجاب کرد

تاج بعد از آن‌که ثبت‌نام خود برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال را نهایی کرد، در جمع خبرنگاران از سه چالش مهم فدراسیون در ماه‌های آینده صحبت کرد. موضوع اصلاح اساسنامه، حضور زنان در ورزشگاه‌ها و مورد دیگر هم پول‌های بلوک شده فوتبال ایران در فیفا و ای‌اف‌سی.

مهدی تاج با اشاره به نامه‌نگاری انجام شده از سوی FIFA و AFC توضیح داد: «من خودم نایب‌رئیس کنفدراسیون هستم و می‌دانم که تاکنون دو نامه آقایان اینفانتینو و شیخ سلمان ارسال کردند و هر دوی آن بی‌جواب مانده است. احساس این بود که اگر این نامه‌ها را همین‌طور بی‌جواب بگذاریم، امکان دارد که یک سری دردسر در آینده برای ما ایجاد کنند».

می‌خواستند فوتبال ایران را تعلیق کنند، من نگذاشتم!

رئیس سابق فدراسیون فوتبال با اشاره به حواشی جنجالی بازی ایران-لبنان، از احتمال تعلیق فوتبال ایران صحبت کرد و هم‌چنین توضیحات داد که او با ارتباط خود در ای‌اف‌سی و فیفا مانع از بروز اتفاقات ناگوار برای فوتبال ملی ایران شده است.

مهدی تاج در توضیح این مسئله گفت: «همان موقع به آقای اینفانتینو گفتم اگر دولت ما می‌گوید با خاطیان باید برخورد شود و وزیر کشور را مامور برخورد با خاطیان می‌کند، مشخص است که ما حاکمیت صددرصد موافق این موضوع نیست و اگر تعلیق شویم فقط به نفع قانون‌شکنان است.»

تاج با اشاره به پذیرفته شدن منطق او از سوی مدیران فیفا و ای‌اف‌سی توضیح داد: «این منطق را هم آقای شیخ سلمان پذیرفت و هم آقای اینفانتینو. گفتند مهدی (تاج) فکر می‌کنم درست می‌گوید. مسیرهایی که ما نباید بیاییم. من تاکنون درباره نایب‌رییسی‌ام در کنفدراسیون حرفی نزدم و شما باید آنجا کاملا قوانین را رعایت کنید اما بعضی وقت‌ها شرایطی پیش می‌آید که شما در بزنگاه‌هایی می‌توانید کمک کنید.»

امیدواری ویژه به دادگاه CAS؛ رأی ویلموتس می‌شکند؟

مارک ویلموتس بدون‌شک جنجالی‌ترین پرونده دوران مدیریتی مهدی تاج را ساخت. او بعد از حضور کوتاه‌مدت در تیم ملی و درخواست غرامت ۶ میلیون یورویی، اعضای هیات‌رئیسه فدراسیون و در رأس آن‌ها مهدی تاج را در فشاری بی‌سابقه قرار داد و هجمه‌های زیادی روانه آن‌ها شد.

تاج امروز در واکنش به پرونده ویلموتس با اشاره به سکوت خود در ماه‌های گذشته گفت: «درباره پرونده ویلموتس یک توضیحاتی مفصل و شفافی دارد که قابل ذکر است. آنچه موجب شده که تاکنون سکوت کنیم به دلیل این نبوده که ما اطلاعات و مدارک کافی در خصوص پرونده ویلموتس نداشته باشیم. بلکه صبر کردیم تا رای CAS بیاید تا صحبت ‌ای ما مورد استفاده وکلای آقای ویلموتس قرار نگیرد و به این دلیل سکوت داشتیم.»

رئیس سابق فدراسیون فوتبال امیدوار است که رأی صادره از سوی دادگاه CAS متفاوت از جریمه ۶ میلیون یورویی فدراسیون فوتبال باشد و در این‌صورت، برگ برنده‌ای ویژه در آستانه انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در اختیار تاج قرار خواهد گرفت. براساس آخرین خبرها، قرار است طی هفته آینده رأی نهایی پرونده ویلموتس صادر شود و تاج امیدوار به آن بوده که با توجه به دفاعیات انجام شده، رأیی متفاوت از گمانه‌زنی‌ها به سود ایران انشا گردد. به نظر می‌رسد تاج از شکسته شدن رای اولیه مطمئن است و به همین دلیل به سراغ نام‌نویسی رفت.

بازگشت به فدراسیون بعد از ۹۷۵ روز؟

مهدی تاج که امروز اعلام کرد به درخواست اعضای مجمع و شرایط ویژه فوتبال ایران وارد کارزار انتخابات ریاست شده، حالا ۵۰ روز فرصت دارد تا با اعضای مجمع برای رسیدن دوباره به کرسی ریاست فدراسیون فوتبال رایزنی داشته باشد. او بعد از ۸ دی‌ماه ۱۳۹۸ دیگر به فدراسیون در کسوت مدیر بازنگشته و حالا این فرصت را دارد تا بعد از ۹۷۵ روز در هشتم شهریورماه حکم بازگشت خود به فدراسیون را از اعضای مجمع بگیرد.

تاج در صورت کسب آرای لازم در مجمع انتخاباتی فدراسیون فوتبال، حدود یک سال و نیم فرصت دارد تا به اوضاع نابسامان فوتبال ایران، سامان بخشد. البته که رئیس سابق فدراسیون فوتبال در راه رسیدن دوباره به کرسی ریاست رقبایی چون عزیزالله محمدی و میرشاد ماجدی را هم در پیش‌روی خود دارد، هر چند که روی کاغذ شانس مهدی تاج از سایر کاندیداها بیشتر به نظر می‌رسد.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1999787

دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت ) با حجم نیمه رایگان

در این پست دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *