با ترکیب رنگی مناسب اتاق خواب رو شاهانه بچین؛ بیخیال کرم قهوه ای کلی انتخاب جذاب داری

اگه دوست داری که اتاق خوابت به اندازه کل خونَت آرامش بخش باشه باید بدونی که از چه رنگ هایی تو اتاق خوابت استفاده کنی پس بیا تا معرفیشون کنم

شایانیوز- این روز ها وقتی به طراحی خونه های جدید و نوساز نگاه می کنیم میبینیم که در معماری و ساخت و ساز جدید برای اتاق خواب ها متراژ بسیار کمی در نظر گرفته میشه به حدی که هنگام چیدمان اتاق گاها فقط فضای کافی برای تخت و دراور وجود داره چون در این دوره زمونه بسیاری از افراد بر انی باورند که اتاق خواب فقط برای خوابیدن است و بنابراین شما نباید خیلی اتاق رو شلوغ کنید و بهتره برای کتاب خواندن، کار کردن یا هر مسئله دیگری به قسمت های دیگه خونه رجوع کنید اما چه به این موضوع اعتقاد داشته باشید چه نداشته باشید طراحی و دکوراسیون اتاق خواب اهمیت داره.

مثل هر فضای دیگه ای یکی از مهم ترین مسائلی که در طراحی اتاق خواب حائزه اهمیته انتخاب پالت رنگی مناسب است. اگر دقت کرده باشید بیشتر افراد، به خصوص زوج ها سعی می کنند که اتاق خواب خودشون رو با رنگ سفید و کرم طراحی کنند چون هم حس پاکی و تمیزی رو القا می کنه و هم این که به این راحتی ها دل رو نمیزنه، و از همه این ها مهم تر اینه که ما تصور می کنیم برای اتاق خواب نباید رنگ دیگه ای در نظر گرفته بشه و باقی رنگ ها می تونند حال ما رو بد کنند.

رنگ مناسب اتاق خواب

آیا رنگ اتاق خواب بر کیفیت خواب ما تاثیر داره؟

پاسخ این سوال مسلما مثبت است به خاطر این که تاثیر رنگ ها بر روح و روان ما یک امر ثابت دشه است پس نمیشه انکار کرد که پالت انتخابی شما می تونه در خلق و خو و حتا کیفیت خوابتون تاثیر بگذاره اما موضوعی که وجود داره و نباید نادیده گرفته بشه به همین خاطر برخی از رنگ ها برای اتاق خواب پیشنهاد نمیشند مثل نارنجی چون با بالا بردن انرژی شما میتونه باعث تحریک بی خوابی شود یا برای مثال مشکی چون در بیشتر موارد این رنگ نمادی برای مجموعه ای از احساسات منفی در نظر گرفته میشه که طبیعتا روحیه شما رو به هم میریزند.

رنگ مناسب اتاق خوابرنگ مناسب اتاق خواب

چه رنگ هایی برای اتاق خواب مناسب نیستند؟

به گزارش شایانیوز، در ادامه چند نمونه از رنگ هایی رو که بهتره برای طراحی اتاق خواب ازشون صرف نظر کنید با شما به اشتراک میگذاریم اما در نظر داشته باشید که اگر همچنان تصمیم که از این قبیل رنگ ها در طراحی خودتون استفاده کنید بهتره که به صورت محدود و کاملا حساب شده باشه.

  • قرمز
  • بنفش تیره
  • قهوه ای تیره
  • مشکی
  • نارنجی

چه رنگ هایی برای اتاق خواب مناسب هستند؟

از طرف دیگه رنگ هایی هستند مثل سفید، بژ، آبی، سبز و صورتی روشن که می تونند بسیار آرامش بخش و تسکین دهنده باشند و به این ترتیب حال شما رو بهبود بخشند و کیفیت خوابتون رو هم تحت تاثیر قرار بدند؛ اما نکته ای که ما سعی داریم به شما بگیم اینه که نیازی نیست از یک یا دو رنگ خاص برای طراحی اتاق خواب استفاده کنید و می تونید از یک پالت رنگی بهره ببرید، پالت رنگی ای که هم حس آرامش بهتون بده و هم لذت، رنگ هایی که دوستشون دارید و باعث میشند اتاق خوابتون به محلی امن برای تجدید قوا و انرژی تبدیل بشه. در ادامه چند نمونه از اتاق خواب های رنگی و جذاب رو با شما به اشتراک میگذاریم که می تونید ازشون ایده بگیرید و دوست داشتنی ترین اتاق خواب ممکن رو برای خودتون طراحی کنید.

رنگ مناسب اتاق خوابرنگ مناسب اتاق خوابرنگ مناسب اتاق خوابرنگ مناسب اتاق خوابرنگ مناسب اتاق خوابرنگ مناسب اتاق خوابرنگ مناسب اتاق خواب

شما کاربران شایانیوز چه رنگی رو برای چیدمان اتاق خوابتون میپسندید؟ نظرات و پیشنهاداتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *