تیتر خبرها

بدون هزینه بدون وقت گذاشتن؛ با دمنوش گیاهی بابونه بریم به جنگ بیماری ها !

خاصیت عالی دمنوش خوش عطر بابونه برای آرامبخش، تقویت اعصاب، تقویت گوارش، شادابی و جوانسازی پوست.

شایانیوز_ گل بابونه توسط مصریان، یونانیان و رومیان باستان به دلیل خواص آرامش‌بخش آن شناخته شده است. از خانواده آفتابگردان و گیاهی است  که با شرایط محیطی و آب و خاک متنوع قادر به رویش می باشد و تقریبا در تمامی مناطق رشد میکند. بابونه که ریشه بابونه مخروطی شکل و سطحی دارد به خوبی سرمای زمستان را تحمل می کند. 

گیاه بابونه با شروع فصل سرما به حالت رکود رفته و از رشدش کم شده با گرم شدن هوا در فصل بهار رشد مجدد خود را از سر گرفته و بیشترین رشد را در فصل بهار دارد. این گیاه خواص درمانی زیادی دارد بخاطر همین در صنعت دارو سازی هم استفاده میشود. دمنوش بابونه یک نوشیدنی سالم است. این چای سرشار از آنتی اکسیدان‌های قوی است و خواص دمنوش بابونه را افزایش می‌دهد. هیچ میزان استانداردی برای مصرف دمنوش بابونه ثبت نشده است. برخی افراد روزانه بین یک تا چهار فنجان از آن را می‌نوشند.

بابونه

خواص بابونه در طب سنتی  و علم پزشکی برای کسایی که کنجکاوند:

  • درمان برخی بی خوابی ها

بابونه یکی از داروهای گیاهی و طبیعی است که برای رفع بی خوابی و اضطراب مفید است آنتی‌اکسیدان موجود در دمنوش بابونه ، گیرنده‌های مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باعث کاهش اضطراب و خوابی راحت میشه. اگه  روزی ۴۰۰ میلی گرم بابونه مصرف کنید خوابی راحت خواهید داشت.

  • تسکین درد مفاصل

گیاه بابونه دارای خواص ضد درد هستند که در کاهش درد عضلات و مفاصل، تسکین درد روماتیسم مفصلی نقش موثری را ایفا می‌کنند. همچنین از گیاه بابونه برای کاهش سردرد‌های شدید، سینوس‌ها، دندان درد و آسیب‌های استخوانی در طب سنتی استفاده می‌شود. این در کاهش درد شدید عصبی که به دلیل انقباض رگ‌های خونی رخ می‌دهد، کاربرد دارد.

11

  • تسکین سرفه و درمان تنگی نفس

گیاه بابونه یک داروی طبیعی برای درمان سرماخوردگی است. به ویژه برای رفع علائم سرماخوردگی مانند گرفتگی، درد و فشار سینوسی، مصرف آن تاثیر بسیاری دارد. طبع بابونه گرم و خشک است و نوشیدن دمنوش و چای بابونه در فصول سرد سال به گرم نگه داشتن بدن کمک زیادی خواهد کرد.

  • پوست

بابونه از بین برنده جوش صورت است و آن را روشن می کند. اگر دچار آکنه شده اید می تونید  خیلی راحت آن را با عصاره بابونه درمان کنید . تحقیقات نشان داده که بابونه رنگ پوست شما را روشن تر می کند. یکی از خواص مهم بابونه برای پوست مبارزه با پیری زودرس پوست است. خوسبختانه بافت ریزدانه‌ای چای بابونه به عنوان لایه بردار طبیعی پوست نیز عمل می‌کند.

چای بابونه به راحتی می‌تواند سلول‌های مرده و خشک شده‌ی پوست شما را جدا کرده و به این ترتیب آن را نرم و درخشان کند.برای از بین بردن تیرگی زیر چشم هم می توانید روی بابونه حساب کنید.

 

پوست 2

  • سنگ کلیه

عرق بابونه برای دفع سنگ کلیه استفاده می شود. ادرار را نیز زیاد می‌کند.کسانی که سنگ کلیه دارند به جای استفاده زیاد از آب که برای آنها ضرر هم دارد، می توانند از عرق بابونه استفاده کنند که بافت سنگ را نرم و مجاری ادراری را نیز باز کرده و سنگ را به سهولت دفع می‌کند.

  • دیابت

دیابت یکی از بیماری های مزمنی است که اکثر ما ها به این بیماری گرفتار شدیم میدونید که این بیماری درمان دائمی نداره تها میتونیم با اصلاح سبک زندگی و  استفاده از بعضی داروها  میشه کنترل کرد و همچنین نوشیدن  دمنوش های مفید مثل بابونه که قند خون رو کنترل میکند.

توی علم پزشکی تحقیاقی انجام دادن که اگر فرد مبتلا به دیابت به مدت ۸ هفته هر روز بعد هر وعده غذایی ۱۵۰ میلی گرم دمنوش بابونه میل کنه دچار کاهش سطح انسولین می شود.

8

  • بابونه سرعت فرآیند پوکی استخوان را کاهش می‌دهد

پوکی استخوان نوعی بیماری مربوط به استخوان است که منجر به کاهش توده و تراکم استخوان‌ها می‌شود. این موضوع خطر شگستگی استخوان‌ها را افزایش می‌دهد. هر کسی ممکن است دچار پوکی استخوان شود، با این حال بروز این عارضه در زنانی که در دوران بعد از یائسگی قرار دارند شایع‌تر است.اند در کاهش پوکی استخوان اثرگذار باشد. مطالعات در مورد خواص روغن بابونه به این نتیجه رسیده‌اند که روغن این گیاه ‌درد و گرفتگی زانو را تسکین می‌دهد و برای افراد مبتلا به پوکی استخوان مفید است.

طرز تهیه دمنوش بابونه

بابونه خشک شده را در یک فنجان بریزید. روی آن آب جوشیده بریزید. اجازه دهید ۳ دقیقه بماند تا دم بکشد. می توانید روی آن را  بپوشانید تا زودتر و بهتر دم شود یا اگر از لیوان های مخصوص دمنوش استفاده می کنید درب آن را بگذارید. همچنین می توانید بابونه به تعداد بیشتری در قوری بریزید و پس از آماده شدن در فنجان بریزید. سپس به کمک چای صاف کن آنرا در فنجان بریزید. بنابه ذائقه تان می توانید مقداری عسل یا آب لیموی تازه داخل آن بریزید. و بعد این دمنوش خوش عطر و پرخاصیت را نوش جان کنید. 

14

برای زندگی ای بهتر، صفحه زندگی سالم ما را دنبال کنید.

 

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *