بررسی هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا؛ مسی رکورد زد و هالند کرایوف شد!

1663248657 588 اروپا

مهم‌ترین دیدار این هفتۀ لیگ قهرمانان با برتری ۲ بر صفر بایرن مونیخ مقابل بارسلونا به اتمام رسید.

مهم‌ترین بازی این هفتۀ لیگ قهرمانان با برتری ۲ بر صفر بایرن مونیخ مقابل بارسلونا به اتمام رسید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال۳۶۰؛ سفر اتلتیکو مادرید به آلمان هم خاطرۀ خوشی به جا نگذاشت و شاگردان سیمئونه با ۲ گل دیرهنگام در خانۀ لورکوزن شکست خوردند تا شکست غیرمنتظرۀ پورتو با ۴ گل، بروخه را به صدر جدول این گروه بفرستد. رئال مادرید با ۲ گل از سد لایپزیش گذشت و سویا با تساوی بدون گل مقابل کپنهاگن متوقف شد‌. لیورپول در دقیقۀ ۹۰ مقابل آژاکس به برتری رسید و تاتنهام در واپسین دقایق مغلوب اسپورتینگ لیسبون شد. میلان و اینتر مقابل نمایندگان کرواسی و چک به برتری رسیدند و یوونتوس مقابل بنفیکا یک شب ناامیدکنندۀ دیگر را سپری کرد. شروع دوران پاتر در چلسی با توقف خانگی مقابل سالزبورگ و چسبیدن به قعر جدول گروه همراه بود و ناپولی با ۳ گل رنجرز اسکاتلند را در گلاسکو در هم کوبید‌.

رکوردشکنی مسی در غیاب رونالدو

چهارشنبه شب پاری‌سن‌ژرمن به رکورد گلزنی در ۴۰ مسابقۀ متوالی در لیگ قهرمانان رسید و از این نظر با رکورد رئال مادرید (نوامبر ۲۰۰۸ تا سپتامبر ۲۰۱۵) برابر شد. کیلیان امباپه با ۳۰ گل به برترین گلزن تاریخ پاریس در لیگ قهرمانان تبدیل شد (برابر با کاوانی) و لیونل مسی به رکورد گلزنی در ۱۸ فصل متوالی لیگ قهرمانان رسید. او همچنین با عبور از رونالدو (۳۸)، رکورد گلزنی مقابل ۳۹ تیم متفاوت در این رقابت‌ها را از آن خود کرد. او در تمام مسابقات این فصل روی حداقل ۲ گل تاثیر مستقیم گذاشته. نیمار با عبور از سرخیو آگوئرو (۴۱) با ۴۲ گل به دومین گلزن برتر اهل آمریکای جنوبی در لیگ قهرمانان تبدیل شد؛ فقط پایین‌تر از لیونل مسی (۱۲۶).

گلزنی مجدد هالند در صد و پنجاهمین بازی پپ

ارلینگ هالند در شب پذیرایی از تیم سابقش به رکورد خارق‌العادۀ ۲۶ گل در ۲۱ مسابقۀ لیگ قهرمانان رسید؛ او به‌ طور متوسط هر ۶۲ دقیقه یک بار موفق به گلزنی در این رقابت‌ها شده؛ حداقل ۴۰ دقیقه کم‌تر از هر بازیکن دیگر. به غیر از منچسترسیتی و آژاکس، او در مقابل تمام تیم‌هایی که در اروپا رویاروی آن‌ها قرار گرفته موفق به گلزنی شده. مجموع گل‌های این فصل هالند در لیگ و لیگ قهرمانان (۱۳) از مجموع گل‌های کل بازیکنان دورتموند در این رقابت‌ها (۱۲) پیشی گرفت. گواردیولا به رکورد ۱۵۰ مسابقه در لیگ قهرمانان رسید. او در ۹۵ مسابقه به پیروزی رسیده و تیم‌های تحت هدایت او ۳۵۳ گل در این تورنمنت به ثمر رسانده‌اند.

شب رویایی آلمانی‌ها

برای نخستین بار در ۲۵ سال گذشته، ۳ تیم آلمانی در یک شب لیگ قهرمانان به پیروزی رسیدند. لواندوفسکی و یارانش بدون گل زده از مونیخ برگشتند تا بایرن مونیخ به رکورد ۳۰ مسابقۀ متوالی بدون شکست (۲۷ برد، ۳ تساوی) در دور گروهی لیگ قهرمانان برسد؛ برابر با رکورد رئال مادرید از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷. از ۳۰ شوت اخیر بایرن مونیخ به سمت دروازهٔ بارسلونا، ۱۶ بار دروازۀ این تیم باز شده. بارسلونا در نیمۀ نخست ۱۰ شوت روانۀ دروازۀ بایرن کرد؛ بیش‌تر از هر تیم دیگری در آلیانز آرنا در ۱۴ سال اخیر. با وجود ثبت امید گل ۲، شاگردان ژاوی در گلزنی ناکام ماندند تا مانوئل نویر با عبور از بوفون به رکورد ۵۳ کلین شیت در تاریخ لیگ قهرمانان برسد؛ بیش‌تر از هر دروازه‌بان دیگر و فقط کم‌تر از کاسیاس (۵۷). هیچ تیمی به اندازۀ بارسلونا (۹) در لیگ قهرمانان مقابل بایرن شکست نخورده. سانه در یک سال اخیر روی ۱۴ گل در لیگ قهرمانان تأثیر مستقیم گذاشته؛ بیش‌تر از هر بازیکن دیگر و فقط کم‌تر از بنزما و لوا. اتلتیکو در جریان شکست مقابل لورکوزن برای نخستین بار در ۵ سال اخیر بدون اوبلاک در یک مسابقۀ اروپایی حاضر شد. دروازه‌بان اسلوونیایی ۴۷ بازی متوالی در ترکیب این تیم حضور داشت.

پیروزی رئال و لیورپول در آخرین دقایق

با گلزنی آسنسیو و والورده، کارلو آنچلوتی به رکورد فوق‌العادۀ صد پیروزی در لیگ قهرمانان رسید؛ بیش‌تر از هر سرمربی دیگر در تاریخ این جام و فقط کم‌تر از الکس فرگوسن (۱۰۲). گواردیولا با ۹۵ پیروزی در تعقیب آن‌هاست. روند شکست‌ناپذیری رئال مادرید مقابل رقبای آلمانی به ۱۲ مسابقه رسید (۸ برد، ۲۹ گل زده).

گل دیرهنگام ماتیپ، کلوپ را به چهارمین پیروزی مقابل آژاکس در لیگ قهرمانان رساند؛ بیش‌تر از هر سرمربی دیگر و فقط کم‌تر از مورینیو (۶). لیورپولی‌ها در هیچ‌ یک از ۱۰ مسابقه‌ای که ماتیپ گل‌ زده نباخته‌اند (۹ برد و ۱ تساوی). آلیسون در نیمۀ اول ۲۳ پاس صحیح ثبت کرد؛ بیش‌تر از هر بازیکن دیگر لیورپول و فقط کم‌تر از ماتیپ. محمد صلاح با عبور از جرارد (۱۴)، برای پانزدهمین بار در بازی‌های خانگی لیگ قهرمانان گل زد و ازین نظر رکورددار شد. تعداد شوت‌های شاگردان آلفرد شرودر به سمت دروازۀ لیورپول از عدد ۳ فراتر نرفت؛ کم‌تر از هر بازی دیگر آژاکس در حداقل ۱۹ سال اخیر که این آمار ثبت می‌شود. بازیکنان آژاکس قبل از گل محمد کودوس ۲۶ پاس پیاپی ثبت کردند که این آمار  در ۲ دهۀ اخیر برای این تیم بی‌نظیر بود. تعداد گل‌های او در این فصل از تعداد گل‌هایش در کل ۲ فصل قبل برای آژاکس (۵) فراتر رفت. دالی بلیند به رکورد صد مسابقۀ اروپایی رسید.

جوان‌ترین‌ها و پیرترین‌ها

بروخه به دومین تیم در تاریخ لیگ قهرمانان (در کنار لیورپول) تبدیل شد که در خانۀ پورتو به ۴ گل می‌رسد. بال راست این تیم، «آنتونیو نوسا»ی نروژی با ۱۷ سال و ۱۸۹ روز به جوان‌ترین بازیکنی تبدیل شد که در نخستین مسابقۀ خود در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی می‌شود. از طرف دیگر آلن مک‌گرگور، دروازه‌بان رنجرز با ۴۰ سال و ۲۲۶ روز به پنجمین بازیکن مسن تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد. او با واکنشی دیدنی پنالتی زیلینسکی را مهار کرد و وقتی با دخالت VAR پنالتی تکرار شد، بار دیگر هافبک لهستانی را ناکام گذاشت. الیویه ژیرو با گل کردن پنالتی مقابل دینامو زاگرب به رکورد ۲۴ پنالتی گل‌شده از ۲۵ ضربه در دوران حرفه‌ای خود رسید. او با این گل به دومین گلزن مسن فرانسوی تاریخ لیگ قهرمانان تبدیل شد (۳۵ سال و ۳۴۹ روز). ماکوتو هاسبه با ۳۸ سال و ۲۳۸ روز سن در ترکیب اصلی فرانکفورت مقابل مارسی قرار گرفت؛ پیرتر از هر بازیکن آلمانی دیگر در تاریخ این رقابت‌ها و فقط جوان‌تر از لوتار ماتیوس (۳۸ سال و ۳۵۳ روز).

شب‌های تلخ چلسی، تاتنهام و یوونتوس

۳ روز بعد از تساوی پرحاشیه مقابل سالرنیتانا، بیانکونری برای چهارمین مسابقۀ متوالی از پیروزی بازماند؛ این بار در خانه و مقابل بنفیکا. یوونتوس برای نخستین بار در هر ۲ مسابقۀ اول خود در دور گروهی لیگ قهرمانان شکست خورد. راجر اشمیت بعد از پیروزی در تمام مسابقات پیش‌فصل در هر ۱۲ بازی فصل جدید هم روی نیمکت بنفیکا به پیروزی رسیده. دوران گراهام پاتر روی نیمکت چلسی با تساوی مقابل سالزبورگ و قعرنشینی در گروه پنجم آغاز شد. چلسی برای نخستین بار در ۲۳ سال گذشته از پیروزی در ۲ مسابقۀ نخست دور گروهی بازماند. رحیم استرلینگ با گلزنی در این مسابقه، به رکورد تأثیر مستقیم روی ۲۵۰ گل در مسابقات باشگاهی خود برای لیورپول، منچسترسیتی و چلسی رسید (۱۵۸ گل و ۹۲ پاس‌ گل). او همچنین با عبور از پل اسکولز با ۲۵ گل به دومین گلزن برتر انگلیسی در لیگ قهرمانان تبدیل شد؛ پایین‌تر از وین رونی با ۳۰ گل. تاتنهام در وقت‌های تلف‌شده، با ۲ گل مغلوب اسپورتینگ لیسبون شد. کونته برای سیزدهمین بار در لیگ قهرمانان شکست خورد. او تنها در ۳۶ درصد بازی‌ها به پیروزی رسیده و انفعال سون هیونگ مین بدون گل زده از ۱۹ شوت در این فصل، کار را برای تاتنهام سخت کرده.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2017096

آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد

در این پست آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *