بررسی گروه B جام جهانی؛ از شانس صعود تا ستاره های احتمالی

چیزی به شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی نمانده تا تب داغ فوتبال به بالاترین حد خودش برسد.

شایانیوز- تقریبا چهار سال از سوت پایان بازی فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه می گذرد، جام جهانی که با قهرمانی نسل طلایی فرانسه به پایان رسید. حالا دیگر چیزی به شروع جام جهانی ۲۰۲۲ قطر باقی نمانده و باید دید این بار بوسه شیرین بر جام طلایی نصیب ستاره های کدام کشور خواهد شد.

در دومین مطلب ویژه جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به معرفی تیم های هشت گروه این دوره خواهیم پرداخت. با معرفی گروه B  که تیم ملی کشورمان، انگلیس، آمریکا، و ولز در آن حضور دارند همراه ما باشید.

این تیم می تواند!

به حواشی رفتن اسکوچیچ  و دوباره برگشتن کی روش کاری نداریم. به مسائل عجیب انتخابات فدراسیون فوتبال هم کاری نداریم. چیزی که از این تیم و کادر فنی می خواهیم فقط صعود است. به نظر شما این خواسته زیادی هست؟

با بررسی این تیم ملی، متوجه یک مسئله مهم می شویم که آن تجربه است. از تجربه چند دوره ای کادر فنی تیم در جام های جهانی، تا تجربه بازیکنان ملی پوش در این تورنمنت و بازی های مهم اروپایی.

ایران

قصد نداریم گروهمان در جام جهانی قطر را خیلی دست کم بگیریم، اما نباید نگاه ما به این گروه هم ناامیدانه باشد. قدرتمندترین تیم گروهمان انگلیس است. به نتایج اخیراین تیم نگاه کنید. ۹ بازی و تنها ۳ برد برابر سن مارینو، سوئیس و ساحل عاج. ۳ باخت و ۳ تساوی. آمریکا و ولز را هم در ادامه بررسی می کنیم. به نظر با تکیه بر تجربه کادر فنی و بازیکنان صعود واقعا دور از دسترس نیست.

ستاره بی بدیل تیم ما کسی نیست جز بهترین بازیکن لیگ پرتغال و سومین گلزن لیگ قهرمانان اروپا این فصل. مهدی طارمی می تواند برای هر خط دفاعی دردسرساز شود و به قول معروف کار را دربیاورد! پیش بینی نوع سیستمی که کی روش می خواهد در جام جهانی بازی کند مشخص نیست، اما احتمالا ترکیب خیلی متفاوتی را نسبت به جام جهانی ۲۰۱۸ نمی بینیم.

انگلیسی ها امیدوارند

سه شیرها به ترکیب خود خیلی امید دارند. یک نسل تقریبا طلایی، اما این تیم از تیمی که در آن فردیناند، تری، لمپارد، جرارد و…. بهتر است؟ احتمالا خود انگلیسی ها هم جوابشان نه است.

وقتی ساوتگیت لیست نهایی خود را اعلام کرد انتقاد های فراوانی نسبت به آن صورت گرفت. دعوت از مگوایر که به هیچ عنوان نتوانسته عملکرد حتی متوسطی از خود نشان دهد نکته عجیب این فهرست بود. نتایجی که این تیم در لیگ ملت ها کسب کرد هم این مربی را تا آستانه اخراج هم پیش برد. ضربه  بزرگی که انگلیس پیش از شروع جام جهانی خورد مصدومیت چند ستاره کلیدی بود. ریس جیمز، کایل واکر، چیلول و اخیرا هم مدیسون. قطعا از لحاظ دفاعی سه شیرها روزهای سختی را در جام جهانی سپری خواهند کرد.

WEFWEFWFWWFWEF

تقریبا می توانیم انگلیس را شانس اول صعود از این گروه به حساب بیاوریم اما این که این تیم می تواند در دور حذفی هم حرفی برای گفتن داشته باشد یا خیر مشخص نیست. اخیرا اسطوره فوتبال این کشور آن شیرر گفت: فکر نمی‌کنم که ما به اندازه دو تورنمنت گذشته پیش برویم. فکر می‌کنم از نظر هافبک و مهاجم، ساوت‌گیت مطمئن باشد، اما خط دفاعی نگران کننده است. ما باید با توانایی‌هایی که در تیم خود داریم همه تیم‌های گروه را شکست دهیم. هرچه در مسابقات جلوتر بروید، حریفان و بازیکنانی که در مقابل آنها قرار می‌گیریم بهتر می‌شوند، بنابراین نگرانی من در  دفاع است.

هری کین به عنوان کاپیتان انگلیس از بخت خوبی برای آقای گلی برخوردار است و قطعا ستاره تیم ساوتگیت کسی به جز او نمی تواند باشد.

آمریکا و یک نسل طلایی

اکثر کارشناسان اعتقاد دارند این نسل فوتبال آمریکا اگر بهترین نباشد، در رده دوم قرار می گیرد. جوان های با استعدادی که در بهترین تیم های اروپا بازی می کنند. از لیگ انگلیس تا سری آ.

زمانی که برهالتر لیست نهایی آمریکا را منتشر کرد همه شگفت زده شدند. کنار گذاشتن استفن بهترین دروازه بان فوتبال آمریکا اقدام بسیار عجیب این سرمربی بود. برهالتر سرمربی رزومه داری محسوب نمی شود اما نتایجی که کسب کرده باعث شده تیمش را یکی از شگفتی های احتمالی جام جهانی معرفی کنند. قهرمانی در گلدکاپ سال ۲۰۲۱ جام مهمی در کارنامه او محسوب می شود.

USMNT Meta

سوپراستار یانکی ها کسی نیست جز پولیشیچ. یکی از ستاره های تیم چلسی. در فاز هجومی این ستاره می تواند خطر بزرگی برای تیم ملی کشورمان ایجاد کند. اگر شاگردان کی روش بخواهند به عنوان تیم دوم راهی دور بعد شوند، بازی تعیین کننده دیدار با آمریکا خواهد بود.

ولز گرت بیل را دارد

در ۱۰ بازی گذشته شاگردان روبرت پیج ۵ باخت، ۲ برد و ۳ تساوی کسب کرده اند. از این نتایج متوجه می شویم که این تیم را می توان شکست داد. ولزی ها که حضور دوم خود در جام جهانی را پس از سال ۱۹۵۸ تجربه می کنند، امید دارند بتوانند با تکیه بر ستاره باتجربه خود گرت بیل تاریخ فوتبال ولز را دگرگون کنند. ستاره باتجربه و گلزن این تیم که با مصدومیت روبه‌رو شده بود سرانجام نامش در لیست نهاییقرار گرفت تا مردم این کشور نفس راحتی بکشند.

WEWFWEWF

سیستمی که این تیم بازی می کند وابستگی زیادی به بیل دارد. ۳۴۲۱. در بال راست بیشتر بار هجومی تیم بر عهده بیل است و بیشتر توپ ها هم به او ختم می شود.

تقریبا می توان گفت تیم های این گروه به جز انگلیس از شانس تقریبا یکسانی برای صعود برخوردار هستند و به همین دلیل نباید تیم ملی کشورمان این فرصت را از دست بدهد.

رده بندی احتمالی این گروه

fgfbfgfbffbgfg

ساعت پخش بازی ها

۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۶:۳۰/ انگلیس – ایران، ورزشگاه بین‌المللی خلیفه الریان

۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ آمریکا – ولز، ورزشگاه احمد بن علی

۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۳۰/ ولز – ایران، ورزشگاه احمد بن علی

۴ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ انگلیس – آمریکا، ورزشگاه البیت

۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ ولز – انگلیس، ورزشگاه احمد بن علی

۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۰/ ایران – آمریکا، ورزشگاه الثمامه

اگر می خواهید از اخبار جام جهانی ۲۰۲۲ قطر جا نمانید صفحه روی خط جام جهانی شایانیوز را دنبال کنید

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2017096

آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد

در این پست آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *