بهترین بازیکن فعلی پنج لیگ معتبر فوتبال اروپا؛ برزیلی پر حاشیه!

نیمار

در روز هایی که شایعات اختلاف نیمار با امباپه و صحبت‌ های جدایی‌ از پاریس به گوش می رسد، نیمار درخشش خاصی در این فصل داشته است.

نیمار بهترین بازی‌هایش را نه در سنین جوانی و اوج آمادگی بلکه برای روزهای ۳۰ سالگی و سخت‌ترین شرایط ممکن کنار گذاشته بود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال۳۶۰؛ ارلینگ هالند برای قرار گرفتن در کنار نیمار به عنوان بهترین گلزن فعلی لیگ‌های معتبر اروپا احتیاج به یک هت‌تریک داشت و این ۲ بازیکن به طور مشترک با ۶ گل در ۴ مسابقه  این فصل پیشتاز گلزنان معتبرترین لیگ‌های قاره سبز هستند.

این پایان آمار خوب ستاره برزیلی پاری‌سن‌ژرمن نیست و بیشترین پاس گل هم در اختیار نیمار با ۶ پاس است. ۴ پاس کلیدی در هر مسابقه و ۲.۳ دریبل در هر بازی به عملکرد درخشان همبازی مسی و امباپه صحه می‌گذارند. اگر مصدومیت یا حاشیه باز هم گریبان‌گیر نیمار نشوند، این شروع می‌تواند بالاخره یک پایان درخشان را در کارنامه اروپایی ستاره پاریسی‌ها رقم بزند و او را در ۳۰ سالگی تبدیل به بازیکنی کند که یک دهه پیش منتظرش بودیم. 

دیگر آمارهای فردی و تکرار نام لیگ یک فرانسه

در کنار آمار نیمار، همبازی او کیلیان امباپه با میانگین ۷ شوت در هر مسابقه از این نظر پیشتاز است و  کیمیش از بایرن در کنار کریستیانو بیراگی، هافبک فیورنتینا هر کدام با میانگین ۴.۳ پاس کلیدی در هر مسابقه در این زمینه صدرنشین هستند. بیشترین پاس باز هم متعلق به یکی از شاگردان پپ است و رودری با میانگین ۱۰۳ پاس در هر مسابقه بالاتر از سایر ستاره‌های لیگ‌های معتبر قرار دارد. رودری این میزان پاس را با میانگین دقت فوق‌العاده ۹۲ به ثبت رسانده و از همین روزهای ابتدایی فصل در حال پیشی گرفتن از رقباست. آرماند لائورنته، وینگر ۲۳ ساله تیم لوریان فرانسه با سبقت از لیونل مسی و ثبت میانگین ۴.۷ دریبل موفق در هر بازی، بیش‌ترین دریبل را به خودش اختصاص داده و در حال اغوای پاریس برای خریدش است. همبازی لائورنته، انزو لفی هم با ۵ تکل موفق در هر مسابقه در این زمینه عنوان اول را در اختیار دارد. لوریان باز هم در جدول بهترین‌ها نماینده دارد و مدافع ۲۸ ساله این باشگاه با میانگین ۲.۷ سد توپ یکه‌تاز این عرصه است. در کنار صدرنشینان آمارهای فردی، نباید از فرم خوب کینگزلی کومان، جمال موسیالا و دین هندرسون هم غافل شد. 

منچسترسیتی و بایرن مونیخ، رقبای آماری فصل جدید

سلاطین فوتبال مالکانه با رهبر بزرگشان، پپ گواردیولا کماکان حاضر نیستند عنوان بیش‌ترین مالکیت توپ را به رقبا ببخشند و منچسترسیتی تا همین هفته چهارم لیگ انگلیس هم با میانگین مالکیت ۷۱.۵ درصد نشان داده در این زمینه قرار است همچنان بی‌رقیب باشد. این مالکیت بالا در ضمن تعداد و درصد پاس صحیح همیشه بالای تیم پپ رقم خورده و سیتی با وجود تعداد پاس‌های پرشمارش با دقت ۹۱ درصدی، بهترین آمار در این زمینه را به خودش اختصاص داده است. با این وجود تیمی که رقبایش را بیش از دیگران تحت فشار قرار می‌دهد، منچسترسیتی نیست و بایرن مونیخ با ۲۵.۵ شوت در هر مسابقه، بوندس‌لیگا را عرصه تاخت و تاز بی‌رحمانه مهاجمانش کرده و در این زمینه در میان لیگ‌های معتبر اروپا پیشتازی می‌کند. بایرن در این فاکتور، رئال مادرید و بارسلونا را پشت سرش می‌بیند و ناپولی و اینتر هم در تعقیب غول‌های لالیگا هستند. بایرن در زدن این ضربات دقت کافی را هم به خرج می‌دهد و هر مسابقه ۱۲.۵ شوت در چارچوب دروازه حریف را به ثبت می‌رساند. ستاره‌های با تکنیک پاری‌سن‌ژرمن در آمارهای تیمی هم نام تیمشان را تکرار کرده‌اند و با میانگین ۱۴.۵ دریبل در هر بازی ضمن جای گرفتن در صدر این لیست، فوتبال زیبایی را هم به نمایش می‌گذارند. در کنار ذکر نام تیم‌های صدرنشین جداول آماری جا دارد به فرم خوب تیم لوریان، پیشتازی آرسنال در انگلیس، آمادگی بارسا با ستاره‌های جدیدش، شور و صلابت تاتنهام این فصل آنتونیو کونته، برایتون کم اشتباه گراهام پاتر و جاه‌طلبی جذاب یونیون برلین در بوندس‌لیگا هم اشاره کنیم. البته این آمارها ضامن بهترین بودن صدرنشین‌ها در کل قاره سبز نیستند و شاید تفاوت کیفیت و سطح لیگ‌های مختلف منجر به رقم خوردن برخی از آمارها شده باشد و برای مقایسه دقیق‌تر میان تیم‌ها و ستاره‌های لیگ‌های معتبر اروپا باید منتظر رویارویی آن‌ها در میدان بزرگ لیگ قهرمانان اروپا باشیم.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1715609376 2023949

صندوق درآمد ثابت چیست + بهترین سرمایه گذاری و سود ماهانه Fixed Income

در این پست صندوق درآمد ثابت چیست + بهترین سرمایه گذاری و سود ماهانه Fixed …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *