بهترین‌ های تاریخ لیگ؛ استقلالی ها بهترین زوج هجومی!

fffffdse

پس از ۲۱ دوره برگزاری لیگ، به برخی از رکوردداران تاریخ لیگ کمتر شناخته شده یا آمار بعضی دقیق و مشخص نیست.

در این متن از مرور رکوردداران تاریخ لیگ برتر، بهترین زوج‌های تاریخ لیگ برتر مرور شده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال۳۶۰؛ برای این منظور بازیکنانی که بیشترین گل و پاس گل را به یکدیگر داشته‌اند معرفی شده‌ا ند. 

۱۵ گل سهم زوج اکبرپور- عنایتی

رضا عنایتی و سیاوش اکبرپور در ۳ دوره از لیگ با هم همبازی بودند. این دو در لیگ‌های چهارم، پنجم و نهم زوج خط حمله استقلال را تشکیل دادند. این زوج بهترین زوج خط حمله تاریخ لیگ برتر محسوب می‌شود. رضا عنایتی که بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر است بیشترین پاس گل خود را از سیاوش اکبرپور دریافت کرده است. اکبرپور ۱۰ پاس گل به عنایتی داده که بیشترین تعداد پاس گلی است که یک بازیکن به بازیکن دیگر در تاریخ لیگ برتر داده است.

عنایتی هم متقابلاً بیشترین پاس گل خود را به سیاوش اکبرپور داده و ۵ بار اکبرپور با پاس عنایتی دروازه حریفان را باز کرده است. این زوج مجموعاً با ۱۵ گل و پاس گل بهترین زوج تاریخ لیگ برتر هستند.

ویرانگر مثل زوج برهانی – جباری

دومین زوج موفق لیگ برتر هم از استقلال است. جباری و برهانی از لیگ هفتم تا دوازدهم روزهای فراموش‌نشدنی را در کنار هم در استقلال پشت سر گذاشتند. این دو بازیکن در مدت ۶ فصل بازی در کنار هم، ۱۳ گل و پاس گل داشتند. برهانی ۱۰ پاس گل از جباری دریافت کرد و جباری هم ۳ پاس گل به برهانی داد. ۳ گل از این ۱۳ گل در دربی زده شد تا تاثیر این زوج در ذهن بیشتر باقی بماند.

۴ زوج ۱۲ گله

۴ زوج با ۱۲ گل به صورت مشترک در رده سوم بهترین زوج‌های تاریخ لیگ برتر جای دارند. محمدرضا خلعتبری و اسماعیل فرهادی در ذوب‌آهن ۱۲ بار با پاس طرف مقابل به گل رسیدند. آدریانو آلوز و امیر خلیفه‌اصل در استقلال اهواز این تعداد گل و پاس گل داشتند. سیاوش اکبرپور و علی علیزاده در استقلال، فجرسپاسی و تراکتور همبازی بودند و در این همکاری طولانی مدت ۱۲ گل و پاس گل داشتند. باز هم نام یک زوج استقلالی در بین زوج‌های برتر دیده می‌شود. آرش برهانی و فرهاد مجیدی هم دیگر زوج ۱۲ گله لیگ برتر هستند.

عبدی – ترابی بهترین زوج فعال لیگ

با مرور اسامی بهترین زوج‌های لیگ، زوج‌هایی هستند که بتوانند در آینده آمار خود را بهتر کنند ولی در فصل بعد لیگ، در کنار هم نخواهند بود. علی علیپور و وحید امیری با ۱۱ گل، بهترین زوج باشگاه پرسپولیس در تاریخ لیگ برتر هستند. لوسیانو پریرا و حسن بیت‌سعید ۸ گل و پاس گل دارند. زوج مهدی قایدی با شیخ دیاباته و مهدی طارمی با امید عالیشاه هم ۷ گل زده است. زوج طارمی- علیپور و دانیال اسماعیلی‌فر- سجاد شهباززاده هم ۶ گله است که این زوج‌ها هم فصل بعد کنار هم نخواهند بود. بین بازیکنان حاضر در لیگ بیست‌ودوم مهدی عبدی و مهدی ترابی بهترین آمار را دارند. مهدی ترابی، ۵ پاس گل به عبدی داده ولی عبدی تاکنون به ترابی پاس گل نداده است.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1715609376 2023949

صندوق درآمد ثابت چیست + بهترین سرمایه گذاری و سود ماهانه Fixed Income

در این پست صندوق درآمد ثابت چیست + بهترین سرمایه گذاری و سود ماهانه Fixed …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *