بورس در آستانه سقوط به کانال پایین تر

شاخص کل بورس امروز روند نزولی داشت و آستانه سقوط به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.

شاخص کل بورس امروز نیز همانند روزهای اخیر روند نزولی داشت. شاخص کل بورس امروز با افت هزار و ۱۵۶ واحدی به سطح یک میلیون و ۳۰۳ هزار واحدی رسید. همچنین شاخص هم‌وزن نیز همانند شاخص کل رفتار کرد و با افت ۳۱۹ واحدی به محدوده ۳۷۵ هزار واحدی رسید.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تجارت نیوز، خروج پول حقیقی از بازار سرمایه به ۳۲۵ میلیارد تومان رسید و ارزش معاملات بازار برابر با ۱،۸۸۴ میلیارد تومان شد. امروز نیمی از نمادهای بازار مثبت و نیمی دیگر منفی بود.

امروز نمادهای خاور، شپنا، شستا، وطوبی، بپاس، و امید بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص دادند. همچنین بیشترین ارزش بازار متعلق به نمادی فارس، فولاد، میدکو، فملی، کگل و مارون بود. همچنین بیشترین خالص خرید حقیقی‌ها به نمادهای وطوبی، کشرق، شاوان، شتران، شفن و زاگرس رسید.

بورس در آستانه سقوط به کانال پایین‌تر

دولت سیزدهم وعده‌های بسیار زیادی درخصوص حمایت از بورس داد. اما در یک سال و دو ماه اخیر بازدهی شاخص کل بورس منفی بود و تنها در چند ماه ابتدایی شروع به کار دولت، بازار سرمایه مثبت شد و پس از روند منفی و نزولی به خود گرفت.

شاخص کل بورس در یکسال و دو ماه اخیر از محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی افت کرده و امروز در آستانه سقوط به کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی است. اگر شاخص به محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی وارد شود، وضعیت بازار و معاملات بسیار وخیم‌تر می‌شود.

البته این افت شاخص بلافاصله پس از صحبت‌های وزیر اقتصاد و اعلام حمایت بلند مدت اتفاق افتاد که برخی از کارشناسان و فعالان بازار سرمایه عقیده دارند که افت ناشی از بی‌اعتمادی سهامداران است. یعنی سهامداران و سرمایه‌گذاران بورسی ترس افت بیشتر دارند چرا که در برخی از موارد با اعلام حمایت مسولان از بورس، نقدینگی توسط حقوقی‌ها از بازار خارج شده و بازار سرمایه شاهد افت بیشتر بوده است.

به هر حال دولت سیزدهم وعده حمایت از بورس را داده بود و این ریزش خبر از عدم حمایت مسولان می‌دهند. انتظار می‌رود که مسولان کشور حداقل به نیمی از وعده‌های خود در جهت ترمیم بورس عمل کنند.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714652736 2019048

کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی

در این پست کاشت مو بدون جراحی با خواب طبیعی را در اختیارتان قرار داده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *