بیخیال سالاد کاهو ماهو شو؛ واسه شام برو تو کار سالاد اندونزی که با لبات بازی میکنه

طرز تهیه سالاد اندونزی با کشمش رو یاد بگیر که هم یه سالاد خوشمزه است هم یه وعده شام سبک و سرشار از فیبر که طعمش بدجوری ویژه است!

شایانیوز- ما ایرانی ها اساسا عادت به سرو پیش غذا و دسر به صورت جداگانه نداریم و به همین خاطر هم همیشه به دنبال اون دسته از دستور پخت هایی هستیم که بشه همزمان با غذای اصلی سرو کرد و سر سفره گذاشت به همین خاطر هم سالاد ها یکی از محبوب ترین انواع پیش غذا ها و دسر ها به حساب میان به علاوه این که سالاد شیریازی و سالاد کاهو که از محبوب ترین انواع سالاد در کشور ما هستند به همراه غذا هم صرف میشند که اتفاقا طعم بسیار لذیذی هم به غذا می بخشند اما اگر اهل امتحان کردن دستور پخت های تازه و طعم ها جدید باشید مطمئنا سالاد شیرازی با طعم جذابی که داره براتون تکراری میشه و دیگه راضیتون نمیکنه.

سالاد اندونزی با کشمش یکی از خوشمزه ترین سالاد هایی است که میتونید خیلی راحت تو خونه درست کنید. این سالاد جذاب هم ظاهر منحصر به فردری داره و هم طعمش بسیار ویژه و دوست داشتنی است به خصوص برای اون هایی که از کمی تست شیرین لذت میبرند. در ادامه با ما همراه باشید تا طرز تهیه این خوشمزه وسوسه انگیز رو با شما به اشتراک بگذاریم.

طرز تهیه سالاد اندونزی

مواد لازم برای سالاد اندونزی با کشمش:

کلم قرمز: ۱ فنجان

کلم سفید: ۲ فنجان

نخود فرنگی و ذرت: ½ فنجان

سس مایونز: ½ فنجان

خیار شور: ۴ عدد متوسط

هویج: ۲ عدد

کشمش: به میزان دلخواه

نمک و فلفل: به میزان دلخواه

طرز تهیه سالاد اندونزی

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، برای درست کردن این سالاد خوشمزه و لذیذ در قدم اول باید بریم سراغ کلم ها و اون ها رو خوب بشوریم و سپس به صورت رشته ای خرد کنیم. بعد از این که همه کام ها رو در یک ظرف مناسب خرد کردیم نخود فرنگ و ذرت رو هم به اون ها اضافه می کنیم و هم میزنیم تا به خوبی با رشته های کلم مخلوط بشند.

در مرحله بعد نوبت میرسه به هویج ها که پیشنهاد ما به شما اینه که اون ها رو بعد از شستن و پوست کردن، همون طور خام به شکل رشته ای برش بدید اما اگر از سفتی هویج خام خوشتون نمیاد می تونید در عوض از هویج بخار پز شده استفاده کنید. سپس هویج ها رو به باقی مواد اضافه می کنیم و بعد میریم سر وقت خیار شور ها و اون ها رو هم درست مانند باقی مواد به شکل رشته ای برش میدیم و به ظرفمون اضافه می کنیم.

در این مرحله نوبت میرسه به سس مایونز اما قبل از اضافه کردن سس مایونز میزان دلخواه رو در یک ظرف مناسب میریزیم و نمک و فلفل بهش اضافه می کنیم و هم میزنیم تا به خوبی سس طعم بگیره، اگر از سس های ترش خوشتون میاد می تونید مقداری آبلیمو هم اضافه کنید و سس رو هم بزنید تا کاملا یک دست بشه، بعد از این که سس رو به خوبی هم زدیم داخل ظرف سالاد میریزیم و به عنوان آخرین مرحله کشمش ها رو به ظرف اضافه می کنیم و هم میزنیم؛ سپس برای دو الی سه ساعت ظرف سالاد رو داخل یخچال قرار میدیم تا سس به خوبی به خورد مواد بره.

دوستان توجه داشته باشید که می تونید از سوسیس یا کالباس هم به عنوان بخشی از سالاد اندونزی خودتون استفاده کنید فقط توجه داشته باشید که اگر می خواید از سوسیس استفاده کنید باید حتما اون ها رو قبل از این که از پوست جدا کنید داخل قابلمه آب داغ بیاندازید تا بپزه و بعد پوستش رو جدا کرده و خرد کنید و قبل از اضافه کردن سس به باقی مواد اضافه کنید.

طرز تهیه سالاد اندونزی

امیدواریم که شما کاربران شایانیوز از طعم و مزه این سالاد لذت ببرید و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2017096

آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد

در این پست آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *