تیتر خبرها

تاثیر بی نظیر خواب بر جوون موندن پوست؛ خوابتُ درست کن یه عمر به پوست جذابت بناز

1661021156 536 as

تنظیم خواب شبانه باعث میشه یه پوست جوون و شاداب داشته باشی که از دیدنش نهایت لذتُ میبرین. اینجا قراره ترفندای زیبا نگهداشتن پوست رو یاد بگی…

شایانیوز- تا به اینجا نکته های زیادی درباره زیباتر کردن پوست دارین، از به کارگیری کانسیلر تا نکات آرایشی خاص خانوما. اما بهتره بدونین در کنار این موارد، بعضی نکات مثل نحوه خواب هم فوق العاده اهمیت داره. اگه جزو اون دسته از کسانی هستین که فکر میکنین با خواب دو سه ساعت میتونین کل روز رو سرحال بگذرونین، باید گفت که سخت در اشتباهین. از اونجایی که برای هر فرد سالم روزی حداقل ۷ الی ۹ ساعت خواب لازمه، با رعایتش میتونین از هر گونه آسیب های مغز، عروق و از همه مهمتر پوست در آینده جلوگیری کنین.

بله، با خوابی درست و اصولی میشه از کلی مشکل در آینده پیشگیری کرد و حتی از خرج های بی شماری که برای روتین پوستی میشه انجام داد هم به راحتی گذر خواهید کرد. همچنین باید بدونین خوابی خوبه که در زمان مناسب و عمیق و یکسره باشه تا به نتیجه مطلوب دست یابین. به همین دلیل قصد داریم در این بخش درباره تاثیرات خواب بر پوست صحبت کنیم. با ما همراه باشید:

e

با خواب به موقع پوستتُ جوان سازی کن!

یکی از مشکلاتی که بی خوابی میتونه برای پوست شما پدید بیاره، بر هم زدن روند جوان سازی پوست شماست که در بدترین حالت ممکن است این روند رو مختل کنه. شاید تابحال متوجه شده باشید که به محض اینکه خواب خوب و مطلوبی رو تجربه میکنین، احساس درخشان شدن پوستتون رو دارین.

این موضوع دقیقا بخاطر همین خواب کافی و خوبه. برای جوون ماندن پوست می بایست هورمونی به نام ملاتونین در بدن ترشح بشه که در صورت خواب درست و کافی این هورمون ترشح خواهد شد.

t

افزایش استرس از عوارض بی خوابی!

بسیاری از خانوما و آقایون موقعی که کار زیادی دارن نمیخوابن چون معتقدن اگه بخوابن از کاراشون عقب میمونن و استرس میگیرن. بهتره بدونین بی خوابی احتمال استرس گرفتن شما رو چندین برابر میکنه.

زیرا بدن برای اینکه بتونه مقاومت کنه در برابر بی خوابی هورمون استرس یا همون کورتیزول رو ترشح میکنه تا مغز رو گول بزنه و مانع از القای خواب به بدن بشه. پس در هر شرایطی حتی زمانی که انبوهی از کارهاتون باقی مونده، حتما خواب به اندازه کافی داشته باشید.

qw

چه زمانی برای خواب مناسبه؟

الان که متوجه اهمیت بالای خواب روی پوست شدین، پس بهتره بدونین زمان مناسب برای خواب که تاثیر مثبتی روی بدن میذاره و باعث افزایش نشاط پس از بیدار شدن میشه، ساعت ۱۰ الی ۱۱ تا ۶ و ۷ صبحه. بنابراین اگه میخواین یه خواب خوب و باکیفیت رو تجربه کنین، پس الگوی خوابتونُ بر این اساس تنظیم کنید.

q

خواب باکیفیت چه خوابی است و تاثیرات منفی بی خوابی چیست؟

اصولا خوابی باکیفیته که در بازه زمانی درست و بدون هیچ توقفی انجام بشه. به این معنا که شما نباید مثلا در طول خواب ۶ ساعته خود، دو یا حتی یک بار هم بیدار شید. این موضوع باعث میشه تاثیر بسیار منفی روی پوستتون گذاشته بشه و چروکی و تیرگی پوست رو به همراه داشته باشه.

در صورتی که خواب شما منظم و یکسره نباشه، با علائمی همچون خستگی، خمیازه کشیدن راه و بیراه، تجحریک پذیری عصبی و خشونت غیر قابل کنترل روبه رو میشین و در طول روز هم مدام احساس میکنین به خواب نیاز دارین. در صورتی که مدت زمان طولانی بی خوابی رو تجربه کنین، با توهم و در حادترین حالتش با افسردگی مواجه خواهید شد که از بین بردن این مشکلات شاید سالیان سال به طول انجامد.

w

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *