تاریخ دقیق جشن هالووین در تقویم سال ۱۴۰۲ چه روزی است؟

تاریخ دقیق جشن هالووین در تقویم سال 1402 چه روزی است؟

تاریخ دقیق جشن هالووین در تقویم شمسی برابر است با :

روز سه شنبه ۹ آبان سال ۱۴۰۲

تاریخ دقیق جشن هالووین در تقویم قمری برابر است با :

روز سه شنبه ۱۵ ربیع الثانی سال ۱۴۴۵

تاریخ دقیق جشن هالووین در تقویم میلادی برابر است با :

روز سه شنبه ۳۱ اکتبر سال ۲۰۲۳

 

جشن هالووین (Halloween) مراسمی است که هر ساله در آخرین روز ماه اکتبر (۳۱ اکتبر) برگزار می‌گردد. این جشن چندین سال است که در کشورمان نیز به صورت پراکنده برپا می‌گردد.

روز آخر ماه اکتبر و جشن هالووین در کشور‌هایی نظیر آمریکا، ایرلند، اسکاتلند و کانادا تعطیل رسمی اعلام شده است تا همه‌ی مردم بتوانند در این جشن شرکت کنند. در این روز مردم لباس‌های عجیب و غریب می‌پوشند و کودکان برای جمع آوری آجیل و شکلات درب خانه‌ها را می‌کوبند.

تاریخچه‌ی این جشن به ۲۰۰۰ سال قبل باز‌می گردد. شبی که به اعتقاد راهبان شب مقدس نام گرفت و ریشه در آیین و رسوم ساکنان جزایر بریتانیا از جمله ایرلند دارد. این جشن در حقیقت یک جشن مذهبی است و از قرن نهم میلادی رواج پیدا کرده است. فردای شب هالووین را روز تمام مقدسین نام نهاده اند و مسیحیان این روز را جشن می‌گیرند.

تاریخچه هالووین ریشه در جشنواره باستانی سلتیک دارد (سلتیک به معنای نژاد اسکاتلندی، ولزی و ایرلندی است) که به سامهِین (Samhain) معروف است. جشنواره سامهین جشنی بود که در فرهنگ اسکاتلندی در پایان فصل برداشت محصول برگزار می‌شد. سامهین زمانی بود که کافران باستانی آن دیار محصولات کشاورزی برداشت شده خود را ذخیره می‌کردند و برای فصل زمستان آماده می‌شدند. اسکاتلندی‌های باستانی باور داشتند در شب ۳۱ اکتبر مرز‌های دنیای زندگان و مردگان برداشته می‌شود و مردگان در آن شب به زندگی برمیگردند و موجب ببار آوردن تباهی و ویرانی نظیر بیماری یا محصولات آفت زده و خراب می‌شوند.

مطلب پیشنهادی

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال 1404

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ را در اختیارتان قرار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *