تیتر خبرها

تاریخ دقیق روز جهانی شطرنج در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق روز جهانی شطرنج در تقویم سال ۱۴۰۱ را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله نگاه نو همراه باشید.

تاریخ دقیق روز جهانی شطرنج در تقویم سال 1401 چه روزی است؟

تاریخ دقیق روز جهانی شطرنج در تقویم شمسی برابر است با :

روز چهارشنبه ۲۹ تیر سال ۱۴۰۱

تاریخ دقیق روز جهانی شطرنج در تقویم قمری برابر است با :

روز چهارشنبه ۲۰ ذی الحجه سال ۱۴۴۳

تاریخ دقیق روز جهانی شطرنج در تقویم میلادی برابر است با :

روز چهارشنبه ۲۰ جولای سال ۲۰۲۲

 

یونسکو در سال ۱۹۶۶ به مناسبت گرامیداشت روز تاسیس فدراسیون جهانی شطرنج که در ۲۰ جولای ۱۹۲۴ در پاریس اتفاق افتاد، روز ۲۰ جولای (۲۹ تیر) را روز فیده یا روز جهانی شطرنج نامگذاری کرده است.

شطرنج بازی است که مردم سراسر جهان را با یکدیگر متحد ساخته. شطرنج بیشتر از یک ورزش می باشد، شطرنج هنر ، فرهنگ و همچنین علم است.

در حال حاضر ۱۸۷ کشور عضو فدراسیون جهانی شطرنج می باشند. هدف فدراسیون جهانی شطرنج افزایش تعداد بازیکنان شطرنج در جهان به تعداد حداقل ۱ میلیارد است. پروژه “شطرنج در مدارس ” مهم ترین الویت فدراسیون جهانی شطرنج می باشد که در حال اجرا در کشورهای مختلف جهان است.

مشهوریت و محبوبیت بازی شطرنج معمولاً با مفاهیمی مثل ثروت، دانش، آگاهی و قدرت همراه بود. نسخه کنونی بازی شطرنج در انگلستان در قرن ۱۵ ابداع شد. در واقع بازی که ما اکنون به نام شطرنج می شناسیم، توسط یک مرد انگلیسی زبان ابداع شد که مربع های سفید و سیاه را تعیین کرده بود. تاریخ مدرن بسیاری از پدیده ها و رقابت ها را در رابطه با شطرنج و متغیر های جدید و متنوع این بازی در نظر دارد که باعث شده است به مشهوریت شطرنج اضافه شود.

مطلب پیشنهادی

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال 1404

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ را در اختیارتان قرار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *