تاریخ دقیق روز جهانی پوکی استخوان در تقویم سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق روز جهانی پوکی استخوان در تقویم سال ۱۴۰۳ را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله هارپی همراه باشید.

 

تاریخ دقیق روز جهانی پوکی استخوان در تقویم سال 1403 چه روزی است

 

تاریخ دقیق روز جهانی پوکی استخوان در تقویم سال ۱۴۰۳ :

 

تاریخ دقیق روز جهانی پوکی استخوان در تقویم شمسی برابر است با :

۱۴۰۳/۰۷/۲۹

یکشنبه – ۲۹ مهر ۱۴۰۳

تاریخ دقیق روز جهانی پوکی استخوان در تقویم قمری برابر است با :

۱۴۴۶/۰۴/۱۶

الأحد‬ – ۱۶ ربیع الثانی ۱۴۴۶

تاریخ دقیق روز جهانی پوکی استخوان در تقویم میلادی برابر است با :

۲۰۲۴-۱۰-۲۰

Sunday – 2024 October 20

 

اهمیت پوکی استخوان به حدی است که سازمان بهداشت جهانی WHO روز ۲۰ اکتبر را به عنوان روز جهانی پوکی استخوان یا همان استئوپروز نامگذاری کرده است.

فرد ممکن است بدون آن که خود متوجه شود به پوکی استخوان مبتلا شده باشد، در واقع به همین علت است که پوکی استخوان بیماری خاموش نامیده می شود. متاسفانه علائم بالینی در مراحل اولیه ی بیماری پوکی استخوان وجود ندارد. اما در مراحل پیشرفته از روی عوارض می توان به وجود این بیماری پی برد. عوارض پوکی استخوان عبارتند از: شکستگی خودبه خودی با کمترین ضربه بر استخوان ها بخصوص در نواحی ران و لگن، کمر و ستون مهره ها که غالبا این اولین علامت است.

کمر درد شدید در نقطه خاص که نشانه شکستگی است. شکستگـی هـای حاصـل از بیماری پوکی استخوان، به طور عمده درنواحی گردن، استخوان ران، مهره های ستون فقرات و استخوان های مچ دست، رخ می دهد حتی گاهی شکستگی های خودبه خودی مهره ها، گردن و استخوان ران نیز دیده شده است. وقتی بیماری خیلی شدید باشد، فشارهای خفیفی مثل خم شدن به جلو، عطسه یا سرفه کردن نیز می تواند باعث شکستگی مهره شود.

از عوارض دیگر این بیماری تغییر شکل ستون فقرات است که موجب انحنای پشت یا قوز درآوردن می شود. کوتاه شدن قد نیز می تواند عارضه ای از این بیماری تلقی شود حتی بعضی محققان عقیده دارند افتادن دندان ها در سال های بالا نیز ناشی از همین پوکی استخوان است.

مطلب پیشنهادی

تاریخ دقیق روز جهانی کوهنورد در تقویم سال 1403

تاریخ دقیق روز جهانی کوهنورد در تقویم سال ۱۴۰۳ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق روز جهانی کوهنورد در تقویم سال ۱۴۰۳ را در اختیارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *