تیتر خبرها

تاریخ دقیق روز شهرداری و دهیاری در تقویم سال ۱۴۰۱ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق روز شهرداری و دهیاری در تقویم سال ۱۴۰۱ را در اختیارتان قرار داده ایم. با ما در مجله نگاه نو همراه باشید.

تاریخ دقیق روز شهرداری و دهیاری در تقویم سال 1401 چه روزی است؟

تاریخ دقیق روز شهرداری و دهیاری در تقویم شمسی برابر است با :

روز سه شنبه ۱۴ تیر سال ۱۴۰۱

تاریخ دقیق روز شهرداری و دهیاری در تقویم قمری برابر است با :

روز سه شنبه ۵ ذی الحجه سال ۱۴۴۳

تاریخ دقیق روز شهرداری و دهیاری در تقویم میلادی برابر است با :

روز سه شنبه ۵ جولای سال ۲۰۲۲

 

با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی، روز ۱۴ تیرماه برای نخستین بار، تحت عنوان « روز شهرداری و دهیاری» در سالنامه رسمی کشور درج شد.

در ۱۳ تیر سال ۱۳۹۲ غلامحسین تابش فر قائم مقام سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور ضمن تقدیر از خدمات خالصانه ، بی منت و شبانه روزی شهرداری ها، دهیاری ها و شوراهای اسلامی شهر و روستا از تمامی دست اندرکاران مدیریت شهری و روستائی کشور خواست تا با انجام اقدامات مختلف ۱۴ تیر روز شهرداری و دهیاری را به نحو شایسته ای گرامی بدارند.

شهرداریها و دهیاریها با توجه به وظائفی که مطابق قانون برای سازماندهی امور مختلف شهرها و روستاها برعهده دارند ، دارای جایگاه وی‍‍ژه ای در سطح مدیریت شهری و روستائی ، عموم شهروندان ، افکار عمومی ، نخبگان و صاحب نظران و رسانه ها هستند و مجموعه فعالیتها و تشکیلات شهرداریها و دهیاریها به دلیل ارتباط با زندگی روزمره تمامی شهروندان به طور منحصر به فردی در سطح جامعه مطرح است و شاید از این حیث دستگاهی نظیر آنها وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه تمامی خادمین مردم در شهرداری ها و دهیاری ها شبانه روز در حال فعالیتند تا از طریق برنامه ریزی و اجرای اقدامات جدید،شهرها و روستاها را مناسب زندگی و کار مردم نمایند ، گفت : با توجه به نامگذاری ۱۴ تیرماه تحت عنوان «روز شهرداری و دهیاری» از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی و درج این روز در سالنامه‌ رسمی کشور، شیوه نامه نکوداشت روز شهرداری و دهیاری به منظور گرامیداشت شایسته این روز به استانداری ها ابلاغ شده که انتظار می رود ،اقدامات مناسبی برای نکوداشت این مناسبت در شهرها و روستاها اجرایی شود.

تابش فر افزود : انتظار می رود دست اندرکاران مدیریت شهری و روستائی برای انعکاس خدمات ارزنده شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به جامعه و تجلیل از خادمان عرصه‌ی مدیریت شهری و روستایی و همچنین هم افزایی و افزایش همدلی و تعامل مردم و خانواده مدیریت شهری و روستایی و اطلاع‌رسانی در راستای آشنایی با رویکردها،‌سیاست‌ها و برنامه‌های کشور در ارتباط با مدیریت شهری و روستایی ؛برنامه ریزی های لازم را به عمل آورند.

وی افزود : با برنامه ریزی ها به عمل آمده به این مناسبت قرار است برنامه‌های گوناگونی نظیر برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها در سطوح ملی و منطقه‌ای و محلی ، برپایی نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در سطوح ملی، منطقه‌ای و محلی (شهری – روستایی)، صورت پذیرد و دست اندرکاران مدیریت شهری و روستائی از طریق رسانه‌های گزارش عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به مردم و مسئولین اعلام نمایند.

به گفته تابش فر ‌تجلیل از پژوهشگران و صاحب‌نظران برتر در عرصه مدیریت شهری و روستایی و رونمایی از کتب، آثار و محصولات تولید شده این عرصه ها ،افتتاح و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از دیگر برنامه هایی اسن که به مناسبت ۱۴ تیر روز شهرداری و دهیاری در کشور انجام می شود.

تابش فر در خاتمه ضمن تقدیر از خدمات مجموعه مدیریت شهری و روستائی کشور به ویژه شهرداران ، مدیران و کارکنان شهرداریها و سازمانهای وابسته و دهیاران جهت ارائه خدمات مطلوب و بی منت به عموم هموطنان به ویژه اقشار ضعیف و محروم و تلاش های آنها برای برقراری عدالت و رشد و پیشرفت شهرها و روستاها ابراز امیدواری نمود که شهرداریها و دهیاریها ضمن آگاهی از انتظارات شهروندان و افکار عمومی در کسب رضایت مندی مردم ،که بدون شک از مهمترین وظایف آنان است،اقدامات لازم را انجام دهند و در هماهنگی با دولت و مجلس و دستگاههای مرتبط ، اقدامات مناسبی جهت اجرای سیاستهای کلان نظام و اجرائی شدن اهداف دولت در عرصه مدیریت شهری و روستائی و برطرف ساختن نیازها و انتظارات شهروندان ، انجام دهند.

مطلب پیشنهادی

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال 1404

تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ چه روزی است؟

در این پست تاریخ دقیق چهارشنبه سوری در تقویم سال ۱۴۰۴ را در اختیارتان قرار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *