ترفندای خونگی واسه دفع شپشک برنج؛ با این کارا حشرات برنجو از بودنشون پشیمون کن!

226

حشرات برنج به دلایل مختلفی به وجود میان، ولی اگه راه های پیشگیری از پیدایش اونا و روشای دفعشون رو بدونین دیگه نگرانی نخواهید داشت.

شایانیوز- همونطور که میدونین یکی از مهم ترین بخش های غذایی برای هر خانواده ایرانی برنج محسوب میشه. حالا که کلی ترفند خونگی جذاب برای رهایی از بوی بد سینک و رفع لکه های جورواجور یاد گرفتین، نوبت به آفت زدایی برنج میرسه. بسیاری از خانومای خونه دار تابحال براشون اتفاق افتاده که موقع سر زدن به برنج یهو با صحنه ای بسیار استرس زا روبه رو میشن. 

درواقع کلی حشره که به بطن برنج نفوذ کرده و اینطور که پیداست هیچ جوره نمیشه از شرشون خلاص شد. واقعیت اینه که بهتره قبل از اینکه بخواین با همچین اتفاقی دست و پنجه نرم کنین، باید به فکر پیشگیری باشید. اینجا قراره کلی ترفند جالب برای رهایی از این مشکل یاد بگیرین. با ما همراه باشید.

rice-curouch

با قرص ضدبید از هر چی حشره برنجِ رها شید!

یکی از راه هایی که برای رفع حشرات برنج بسیار موثره، استفاده از قرص ضدبید گفته میشه. این قرص که اسم دیگه اش قرص سیره رو میتونین به راحتی از عطاری ها یا حتی داروخونه ها بخرین و با قرار دادنش در کنار برنج از پیدایش هر گونه حشره جلوگیری کنید.

23

معجزه میخک واسه دفع شپشک برنج!

برای اینکه بتونین به راحتی و بی دردسر از شرهر چی شپشک برنجه خلاص شید، باید ببینین که این دسته از حشرات از چه چیزایی بدشون میاد و شما همونا رو بغل دستشون قرار بدین. مثلا یکی از مواردی که حشرات برنج خوش ندارن سر راهشون باشه، میخکه.

شما میتونین با گذاشتن برگ های گل میخک که عطری بسیار شدید داره در جوار ظرف یا گونی برنج، از بروز هر چی حشره و کرم تو این ماده غذایی مهمه جلوگیری کنین. این روش رو به عنوان یک روش سنتی میشناسن، چونکه هیچ ماده شیمیایی در اون به کار برده نمیشه.

52

اینجوری برنج پر از شپشک رو بشورین!

حالا میخوایم یه روش برای زمانی بگیم که برنجتون به آفت دچار شده و دلتون هم نمیاد این برنج رو دور بریزین. واسه این کار بهتره موقع شست و شوی برنج از آب جوش کمک بگیرید. در صورتی که برنج رو با آب جوش بشورین، به دلیل دمای بالای آب حشرات می میرن و روی آب قرار میگیرن و شما با یه آبکشی ساده میتونین از حضورشون رهایی یابید.

1245

با این روش حشرات برنج رو به سرعت محو کنین!

بعضی اوقات پیش میاد که مقدار کمی از برنج به شپشک دچار میشه و شما دوست دارین همچنان از اون برنج استفاده کنین! تو این موارد بهتره برنج مبتلا به حشره رو روی پارچه تمیزی بریزید و مقابل آفتاب قرار بدین.

توجه داشته باشین که قرارگرفتن برنج در مدت زمان زیاد زیر نور آفتاب باعث ترک خوردن برنج میشه، پس این کار رو به وفور انجام ندید. همچنین اگه بعد این کار دیدین هنوز هم برنجتون حشره داره، اون رو در هوای آزاد بذارین تا حشرات از بین برید. ولی باز هم نیازه دقت کنین که تحت باد شدید نذارید تا برنج دچار ترک نشه.

125

از قرص برنج واسه رهایی از شپشک دوری کنین!

یکی از کارهای اشتباهی که اغلب برای دفع آفت از برنج یا از بین بردن حشرات درون اون ازش استفاده میکنن، قرص برنجه. بهتره بدونین این قرص به قدری خطرناک و سمیه که تحت هیچ شرایطی به کارگیریش رو برای هیچ کاری توصیه نمیکنیم. حتی فروش این قرص در داورخانه ها هم سالیان ساله که ممنوع شده.

جالبه بدونین حتی استشمام این قرص کشنده است و تصور کنین یه همچین ماده خطرناکی رو کنار اصلی ترین بخش غذاییتون قرار بدین و چه خسارات جبران ناپذیری که در پی خواهد داشت.

254

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714645434 2016983

شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت

در این پست شهادت امام جعفر صادق (ع) ۱۴۰۳ + عکس، متن و پیام تسلیت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *