تیتر خبرها

ترفندای مهمی که قبل از شستن سگ خونگیتون باید یاد بگیرید!

اینکه چند بار باید سگ خود را بشویید به چیزهای مختلفی از جمله نژاد سگ، اندازه، نوع پوشش و فعالیت های سگ بستگی دارد!

شایانیوز- سگ‌ ها جزء حیواناتی هستند که با لیسیدن خودشان را تمیز می‌کنند و ضرورتی به حمام ندارند و حتی حمام کردن بیش از حد برای حیوان ضرر دارد. اما برای داشتن سگ خانگی و رعایت بهداشت باید در سال چند بار شستن سگ تان را مدنظر داشته باشید، مخصوصا زمانی که در گل و خاک غلت می‌زنند حمام و تمیز کردنشان ضروری است.

اینکه چند بار باید سگ خود را بشویید به چیزهای مختلفی از جمله نژاد سگ، اندازه، نوع پوشش و فعالیت های سگ بستگی دارد. سگ هایی که اغلب در فضای باز هستند ممکن است به حمام های مکرر نیاز داشته باشند، در حالی که سگ های سرپوشیده ممکن است فقط هر چند ماه یکبار به حمام نیاز داشته باشند. حمام کردن برای سگ ها می تواند ترسناک باشد، اما با کمی دانش و آمادگی می توانید سگ خود را بشویید!

۱- یک مکان را انتخاب کنید

اگر سگ خیلی کوچکی دارید، می توانید او را در لباسشویی یا سینک آشپزخانه حمام کنید. می توانید سگ های بزرگتر را در دوش یا وان حمام کنید. اگر بیرون خیلی سرد نیست، حتی می توانید سگ خود را بیرون حمام کنید.

1

۲- سگ خود را برای شستشو آماده کنید

قبل از اینکه سگ خود را حمام کنید، پوست او را کاملا شانه بزنید. این امر به ویژه در صورتی مهم است که سگ شما دارای موی ضخیم، پشمالو یا هردو باشد. اطمینان حاصل کنید که هر گونه گره خوردگی را از بین ببرید.

2

۳- ناخن های سگتان کوتاه کنید

اگر ناخن های سگ شما نیاز به کوتاه کردن دارد، قبل از حمام کردن او را کوتاه کنید. این به او کمک می‌کند تا در صورت عصبانیت، به‌طور تصادفی شما را خراش ندهد.

4

۴- تمام لوازم مورد نیاز خود را جمع آوری کنید

هنگامی که فرآیند شستشو را شروع کردید، می خواهید همه چیزهایی را که نیاز دارید نزدیک به دست داشته باشید. به حوله، توپ‌های پنبه‌ای، شامپوی سگ، خوراکی‌ها و یک پارچه شستشو یا اسفنج نیاز دارید. اگر شلنگ یا سر دوش قابل جدا شدن ندارید، به یک سطل یا ظرف دیگری برای آبکشی نیاز دارید.

5

۵- توپ های پنبه ای را در گوش سگ خود قرار دهید

وقتی گوش سگ ها خیس می شود، ممکن است دچار عفونت گوش شوند. قرار دادن گلوله های پنبه در گوش او به خشک نگه داشتن مجاری گوش کمک می کند.

6

۶- برای تمیز کردن ناحیه گردن، باید قلاده سگ را بردارید

اگر به قلاده ای نیاز دارید تا سگ خود را در حین حمام نگه دارید، از قلاده نایلونی استفاده کنید. قلاده های چرمی می توانند در صورت خیس شدن کوچک شوند و ممکن است سگ شما را خفه کنند.

7

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *