ترفندای کوزه گری واسه تمیز کردن کابینت؛ آنَن فانن برق بنداز و لکه هاش رو محو کن!

اینجا قراره کلی ترفند جذاب واسه رفع انواع لکه روی کابینت ها یاد بگیرین و اینجوری جذابیت دوباره ای به اشپزخونتون ببخشید.

شایانیوز- همونطور که میدونین آشپزخونه در هر خونه ای، قلب اون خونه به حساب میاد و توجه به تمام وسایل و ابزارهایی که اونجا استفاده میشه و تلاش برای تمیز کردن اونا به روش اصولی میتونه زیبایی و درخشندگی بی نظیری رو برای فضای درونی خونتون رقم بزنه. یکی از این وسایلی که تو آشپرخونه خیلی به کار میاد و طراحی های مختلف اون میتونه جذابیت های متفاوتی رو برای خونه پدید بیاره، کابینت به حساب میاد.

how-to-clean-kitchen-cabinets

کابینت‌ها مکانی برای نگهداری ظروف و مواد غذایی هستند. نداشتن برنامه ریزی در تمیز کردن آشپزخانه و کابینت‌ها زمینه را برای رشد باکتری و میکروب فراهم می‌کند و همین موضوع باعث بیماری افراد خانه می‌شود از طرفی این دکور زیبا و خیلی ارزشمند ممکنه در طول روز به وفور با لکه های مختلف خصوصا لکه های چربی جذابیت خودش رو از دست بده. به همین دلیل هم قصد داریم شما رو با ترفندای خونگی برای تمیز کردن لکه چربی از روی انواع کابینت ها آشنا کنیم.

Cabinet-Cleaning

*کابینت‌های چوبی

کابینت‌های چوبی به راحتی با یک پارچه مرطوب تمیز می‌شوند. ساده ترین روش برای تمیز کردن کابینت mdf، استفاده از محلول آب ولرم و کف است. به هیچ عنوان از مایع ظرفشویی قوی برای نظافت سطح ام دی اف یا چوب استفاده نکنید. یک مایع ظرفشویی ضعیف برای پاک کردن و نظافت کابینت کفایت می کند، اما زمان‌هایی وجود دارد که برای پاک‌کردن چربی از روی کابینت به چیزی بیشتر از آب نیاز است. استفاده از برخی مواد شوینده‌ مانند وایتکس، مواد شوینده الکل‌دار، استون، الکل اتیل باعث آسیب دیدن کابینت‌ها می‌شود. بعد از پاک‌کردن چربی از روی کابینت‌‌ها با پارچه مرطوب، سریعا آن‌ها را با یک حوله تمیز خشک کنید. بهتر است برای خشک‌کردن کابینت‌ها از پارچه یا حوله مخصوص ظروف استفاده نکنید؛ زیرا احتمال دارد حاوی چربی یا مواد شوینده باشند. آب و رطوبت بیش از حد می‌تواند باعث به پایان رسیدن عمر کابینت‌ها و آسیب دیدن چوب آن‌ها شود. به همین دلیل، لازم است هنگام تمیز‌کردن کابینت‌ چوبی و ام‌دی‌اف، به سرعت آن‌ها را خشک کنید و مایعات اضافی را از بین ببرید استفاده از اسکاچ و سیم هم ممنوع می باشد!

cabinet

cabinet

*کابینت ‌‌های‌ گلاس

کابینت‌ های ‌گلاس به‌ دلیل ظاهر براق و شفاف برای طرح‌های مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دسته از کابینت‌ها خش‌پذیری و لک‌پذیری بالایی دارند که یکی از معایب آن‌ها نسبت به سایر کابینت‌ها به حساب می‌آید.برای تمیزکردن گرد و غبار کابینت‌ها، کافی است از دستمال مرطوب استفاده کنید. برای خشک کردن این دسته از کابینت‌ها از حوله بدون پرز استفاده کنید تا حالت شیشه‌ای و شفاف ‌گلاس حفظ شود.

cabinet

کابینت

کابینت

*کابینت‌های فلزی

 استفاده از دستمال آغشته به الکل به آسانی پاک می‌شود. الکل یکی از بهترین روش‌ها برای پاک‌کردن چربی از روی کابینت‌ها است. اگر کابینت‌های فلزی دارای زنگ‌زدگی باشند، الکل گزینه مناسبی برای چربی‌زدایی نیست. در چنین حالتی، بهتر است از آب و مایع ظرفشویی به آرامی نواحی زنگ‌زده را تمیز کنید. به هیچ عنوان از جوش‌شیرین برای تمیزکردن کابینت‌ فلزی استفاده نکنید.

wAAACH5BAEKAAAALAAAAAABAAEAAAICRAEAOw==

iStock-1139715687

تمیز کردن

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *