ترفندهای خوشمزه تر شدن کوکو سبزی؛ اینجوری بپزیش چرب و چیل و روغنی نمیشه

در حالت عادی باید کوکو سبزی رو توی تابه سرخ کنید یکی از مشکلاتی که توی این روش پیش می یاد مصرف بیش از اندازه روغن هنگام سرخ کردنِ.

شایانیوز- کوکوی سبزی یکی از کوکو های پرطرفدارِ که هم با سبزی پلو ماهی سرو میشه هم به تنهایی با نون بنابراین هم برای شام گزینه خوبیه هم برای ناهار. برای درست کردن این کوکوی خوشمزه به سبزی، پیازچه، سیر، پیاز، تخم مرغ، آرد، زرشک، مغز گردو و یه سری ادویه و سبزی های معطر مثل آویشن و ریحان خشک نیاز دارید. بعضیا کوکو سبزی رو با سبزی فریز شده درست میکنن اما طعم و مزه کوکو سبزی ای که با سبزی تازه درست شده باشه قابل مقایشه با سبزی فریزری نیست.

در حالت عادی باید کوکو سبزی رو توی تابه سرخ کنید یکی از مشکلاتی که توی این روش پیش می یاد مصرف بیش از اندازه روغن هنگام سرخ کردنِ. در نتیجه کوکو سبزی تبدیل به غذایی میشه که برای افرادی که نگران رژیم غذایی خود هستند و دوست دارن تغذیه سالم داشته باشن گزینه مناسبی نیست.

اگه جزء افرادی هستید که عاشق این کوکوی خوشمزه هسن اصلا نگران نباشید چرا که برای رژیمی درست کردنش به جای سرخ کردن در تابه و با استفاده از روغن سرخ کردنی میتونید از فر استفاده کنید.

b

اینجوری یه کوکو سبزی خوشمزه و کم روغن خواهید داشت

برای درست کردن کوکو سبزی در فر ابتدا باید فر را روشن کنید و روی دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید تا گرم بشه. به گزارش شایانیوز داخل تابه یا سینی فر روغن بریزید کوکو‌ها رو در ظرف بریزید بعد روشون فویل بکشید فویل رو با چنگال چند تا سوراخ بزنید حالا دمای فر رو روی ۱۸۰ درجه تنظیم کنید و قالب رو در طبقه وسط فر قرار بدید.

اجازه بدید حدود ۱۰ دقیقه بمونه بعد کوکو‌ها رو برگردونید و اجازه بدید طرف دیگه هم سرخ بشه وقتی کوکو‌ها رو برگردوندید دیگه نیازی به فویل نیست و لازم نیست مجدد روغن اضافه کنید حدود ۱۰ دقیقه دیگه زمان لازمِ تا طرف دیگر کوکو ها هم سرخ بشن.

اگر دوست دارید آشپزی های ما رو دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

n

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *