ترفندهای محاسبه قیمت کارتن و جعبه بسته بندی

1658044621 144 0

با طراحی خلاقانه یک جعبه می توان آن را منحصر به فرد کرد تا پک بتواند در میان رقبا خودی نشان داده و آمار فروش محصول را بالا ببرد.

تولیدکنندگان و صاحبان محصول برای عرضه کالاهای خود آنها را درون بسته بندی قرار می دهند تا هم از آسیب های ناشی از حمل ونقل و محیط (گرما، سرما و نم) در امان بمانند و هم اینکه به عنوان یک ویزیتور حرفه ای از آن بهره ببرند. 

با طراحی خلاقانه یک جعبه می توان آن را منحصر به فرد کرد و سپس به بازار عرضه نمود تا پک بتواند در میان رقبا خودی نشان داده و آمار فروش محصول را بالا ببرد.

یک تولید کننده باید به کیفیت محصول و بسته بندی آن اهمیت بدهد و آن را به نحوی انتخاب نماید که دوام داشته و بتواند وزن محصول را تحمل کند. ولی دغدغه بیشتر صاحبان محصولات قیمت کارتن و یا جعبه بسته بندی می باشد که اکثرا تلاش می کنند این جعبه ها را با حداقل قیمت خریداری نمایند، راهکارها و ترفندهایی وجود دارد که می توانید با بکارگیری آنها جعبه ای مناسب با قیمتی متعارف خریداری نمایید.

مرتبط بخوانید: محاسبه قیمت آنلاین کارتن و جعبه بسته بندی انواع محصولات

بسته بندی کارتنی یا مقوایی؟

در اولین گام باید بدانید چه نوع بسته بندی مناسب محصولتان است. بیشتر بسته بندی ها در دو نوع کارتنی و مقوایی تولید میشوند.

کارتن ها از چند لایه ورق مسطح و فلوت (ورق کنگره ای) تشکیل شده که شامل دولایه ( سینگل فیس)، سه لایه و پنج لایه و گاهی هفت لایه می گردند.

 مقواها یک ورق نازک با گرماژ(ضخامت) متفاوت هستند که آنها نیز در انواع مختلف مانند گلاسه، پشت طوسی، کرافت و ایندربرد عرضه می شوند. 

کارتن ها برای محصولات با وزن یک کیلو به بالا و مقواها برای کالاهای زیر یک کیلو و سبک بکار می روند. نوع بسته بندی که مقوایی یا کارتنی باشد را با توجه به وزن و ابعاد محصول انتخاب می کنند.

01

این انتخاب اگر به درستی انجام شود می تواند به کمتر شدن قیمت جعبه و کارتن کمک کند. برای مثال اگر محصول شما بین ۳ تا ۵ کیلوگرم وزن دارد و جهت بسته بندی آن به دنبال کارتن هستید اگر کارتن ۵ لایه را انتخاب کنید مسلماً باید هزینه بیشتری بپردازید زیرا هر چه لایه های کارتن بیشتر باشد قیمتش بالاتر می رود.

شما می توانید با انتخاب کارتن ۲ لایه یا ۳ لایه با قیمت به صرفه تری محصول خود را بسته بندی کنید در اینجاست که یک انتخاب درست و به جا می تواند در کم کردن هزینه ها بسیار کمک کننده باشد. 

انتخاب مدل جعبه و کارتن و تأثیر آن بر قیمت

باید این را بدانید که انتخاب مدل و شکل جعبه می تواند تا حدودی در محاسبه قیمت تأثیر گذار باشد به این صورت که برخی مدل ها، مصرف ورق بیشتری داشته و در نتیجه قیمت نهایی جعبه بالا می رود. در این مورد با تغییر مدل که البته باید متناسب محصول بوده و مغایر با آن نباشد می توان  مصرف ورق را تا حدودی کاهش داد.

برای مثال جعبه تلسکوپی(زیره و رویه)، نسبت به مدل های دیگر ورق بیشتری برای تولید نیاز دارد و مشتریانی که قیمت برایشان اهمیت دارد می توانند بجای مدل تلسکوپی، از جعبه کیبوردی استفاده کنند این نمونه جعبه، ورق کمتری نیاز داشته و مقرون به صرفه تر می باشد. ولی باید گفت کارتن چهاردرب نسبت به بقیه مدل های جعبه، مصرف ورق کمتر و قیمت مناسب تری به نسبت خواهد داشت. 

02

کدام چاپ را انتخاب کنیم؟

وقتی نوع بسته بندی و مدل آن را انتخاب کردید بحث چاپ به میان می آید. درست است که اگر جعبه محصولتان را بدون چاپ عرضه کنید قیمت آن تا حدودی کمتر می شود ولی باید گفت که یک بسته بندی بدون چاپ نمی تواند معرف نام و برند شما باشد و برای مشتریان نیز جذابیتی ندارد.

درج لوگو و مشخصات مربوط به کالا جزء اصول مهم مشتری مداری می باشد زیرا هر مشتری از تولید کننده انتظار دارد که نام برند، نوع محصول و مشخصات مربوط به آن را بر روی جعبه محصولش درج نماید، تا مشتری بتواند با سرعت بیشتر و دانش بهتر نسبت به بسته بندی و محصول درونش خرید خود را انجام دهد.

چاپ ها در دو نوع فلکسو و افست بر روی بسته بندی انجام می گردند، هر یک از این چاپ ها به شکلی متفاوت بر روی جعبه ها نشان داده می شوند. چاپ فلکسو تک رنگ یا دو رنگ بوده و به طور مستقیم بر روی کارتن ها اجرا می گردد.

ولی چاپ افست را نمی توان به روش فلکسو بر روی جعبه ها انجام داد به همین علت ابتدا آن را روی مقوا چاپ می کنند و سپس مقوای چاپ شده ( پوستر) را بر روی کارتن می چسبانند که به این جعبه ها کارتن لمینت شده می گویند.

قیمت کارتن لمینتی نسبت به کارتن فلکسویی بیشتر است ولی باید گفت جعبه های لمینتی زیبایی بهتری داشته و در بازار فروش بیشتر به چشم می آیند، به طور کلی چاپ افست به دلیل اینکه متشکل از چند رنگ است برای مشتریان جذابیت بالاتری دارد.

03

با چه ترفندی جعبه ارزان تر بخریم؟

برای محاسبه قیمت کارتن و جعبه چندین نکته را در نظر می گیرند که شامل ابعاد جعبه، نوع ورق مصرفی، نوع چاپ و تیراژ میشود که در نهایت با محاسبه این موارد قیمت پایانی بدست می آید. ولی چگونه می توان این قیمت را تا حدودی کاهش داد؟ یکی از بهترین راه هایی که می توان تا حدقابل توجهی قیمت را کمتر کرد سفارش در تیراژ بالا می باشد. 

اگر تولیدکننده ای هستید که همیشه به جعبه نیازمندید، می توانید با سفارش تعداد زیاد، پک محصولتان را با قیمت کمتری خریداری نمایید زیرا در تیراژ بالا هزینه تولید کمتر شده، دور چاپ کامل تر شده و قیمتش پایین تری شامل حالش میگردد. 

نکته بعدی انتخاب نوع چاپ می باشد، چاپ افست قیمت بیشتری نسبت به چاپ فلکسو دارد ولی در کنار قیمت بالا، کیفیت چاپی بی نظیری به بسته بندی شما خواهد داد زیرا محدودیتی در طرح و تراکم رنگی و همچنین چاپ جزئیات با فونت سایز ریز را ندارد.

ولی اگر می خواهید که بسته بندی شما فقط چاپ برند و لوگو داشته و همچنین قیمتش پایین تر باشد انتخاب چاپ فلکسو مناسب تر است. 

تا حد امکان سعی کنید بسته بندی تولید شده در ابعاد و اندازه های محصول باشد تا ورق بیشتری مصرف نشود. همچنین جنس کارتن و جعبه را متناسب با وزن محصولتان انتخاب کنید،  با بکار بردن این موارد قیمت پک محصول مناسب ترین و مقرون به صرفه تر می شود.

برخی تولیدکنندگان به دنبال ارزان ترین بسته بندی هستند به همین دلیل از شرکت های کارتن سازی استعلام قیمت کرده و از هر کدام که قیمت پایین تری دارند خرید می کنند.

 درست است قیمت کمتر برای خرید، مناسب تر و معقول تر است ولی باید این را در نظر بگیرید که شرکت های جعبه سازی از چه ترکیبی برای تولید کارتن استفاده می کنند.

 بدلیل اینکه شما شناخت درستی از کیفیت و ترکیب ورق ندارید ممکن است برخی از این شرکت ها لایه هایی با کمترین کیفیت در تولید کارتن بکار برده و آن را با قیمت نسبتا پایینی به شما بفروشند و در نتیجه بسته بندی محصولتان بی کیفیت شده و به سرعت پاره و له می شود. 

پس باید بدانید برخی قیمت های پایین جای تأمل داشته و نباید در خرید عجله کنید. اگر صاحب محصول یا تولیدکننده هستید باید معلومات خود را در زمینه کارتن و مقوا بالا برده تا بتوانید هنگام خرید با داشتن اطلاعاتی کامل بهترین انتخاب را داشته باشید

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *