تعداد ببیندگان بازی فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر

پیش بینی می شود بازی فینال جام جهانی قطر بین دو تیم آرژانتین و فرانسه به لحاظ بیننده رکورد تازه ای ثبت کند.

فینال جام جهانی یک رویداد ورزشی است که می‌توان گفت از نظر توانایی جذب مخاطب در سطح جهانی بی‌رقیب است و انتظار می‌رود دیدار فینال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که قرار است امشب (یکشنبه) بین دو تیم آرژانتین و فرانسه در ورزشگاه لوسیل شهر دوحه برگزار شود؛ به لحاظ جذب ببیننده رکورد جدیدی را به ثبت برساند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از تسنیم؛ آمار تماشای مسابقات جام جهانی فوتبال از جمله دیدار فینال این رقابت‌ها، از سال ۲۰۱۰ پس از افت جزئی تعداد بیننده در جام جهانی ۲۰۰۶، روندی صعودی تا به این دوره در قطر داشته است. بر اساس داده‌های رسمی که توسط فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) منتشرشده، حدود ۳.۵۷۵ میلیارد نفر در جهان بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه را تماشا کردند و ۱.۱۲ میلیارد نفر در سراسر دنیا پیروزی فرانسه مقابل کرواسی در دیدار فینال جام جهانی روسیه را تماشا کردند.

داده‌های اولیه فیفا در مورد جام جهانی ۲۰۲۲ قطر حاکی از رشد تعداد ببیندگان تلویزیونی این رقابت‌ها است. بر اساس همین داده‌ها؛ رکورد تماشای بازی‌های مرحله گروهی و مرحله یک‌هشتم نهایی، تقریباً در هر کشوری شکسته شده و شاهد افزایش تعداد بینندگان نسبت به سال ۲۰۱۸ هستیم.

اگر فینال جام جهانی ۲۰۲۲ همچنان با این روند صعودی جذب ببننده همراه شود، پیش‌بینی شده که بازی امشب تیم‌های آرژانتین و فرانسه در مجموع ۱.۵ میلیارد ببینده جهانی داشته باشد که به نظر دور از انتظار هم نیست.

تعداد بینندگان فینال جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه ۱.۱۲ میلیارد بیننده بود، این در حالی است که فینال جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در مجموع ۱.۰۱ میلیارد بیینده در سراسر دنیا داشت، اولین دوره‌ای که تعداد بینندگان بازی فینال به بالای یک میلیارد ببینده رسید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714469499 2017732

رستوران های هتل چمران شیراز

در این پست رستوران های هتل چمران شیراز را در اختیارتان قرار داده ایم. با …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *