تیتر خبرها

تفاوت فلوئید ضد آفتاب با کرم ضد آفتاب؛ به نظرت کدومش برای پوست یا زیرساز آرایش بهتره؟

کرم ضد آفتاب یا فلوئید ضد آفتاب هر دو دارای مزایا و معایب خاص خود هستند و انتخاب بین آنها می تواندسخت است. چگونه میتوان تفاوت را تشخیص داد؟

شایانیوز- همه ما می دانیم که نگهداری از سلامت پوست چقدر اهمیت بالایی دارد و پوست سالم و شاداب چقدر می تواند در زیبایی و درخشش چهره ما تاثیرگذار باشد. در این روزهای گرم تابستانی که میزان استفاده از کرم ضد آفتاب بیشتر از قبل داغ و پرشور شده است، هنوز عده‌ای هستند که برای انتخاب محصول مدنظر خود دچار شک و تردید می باشند. برخی افراد بین خرید کرم ضد آفتاب شیمیایی و کرم ضد آفتاب معدنی یا همان مینرال در شک و دو دلی به سر می‌ برند، برخی دیگر هم نیز هنوز بین برندهای مختلف سرگردانند. عده‌ای به تفاوت کرم ضد آفتاب رنگی و بی‌رنگ فکر می‌‌ کنند و برخی هنوز نمی دانند تفاوت کرم ضد آفتاب و فلوئید ضد آفتاب در چیست و یا کدامیک از این محصولات برای پوستشان گزینه مناسبی محسوب می شود. پوست صورت ما در برابر نور خورشید قرار دارد و اشعه نور خورشید اثر بسیار بدی بر روی پوست ما می گذارد. به همین خاطر لازم است که افراد از روش های مناسبی برای پیشگیری از مضرات اشعه های نور خورشید استفاده کنند و آگاه باشند که کدام نوع ضد آفتاب برای پوست آن ها و یا برای محافظت از پوست گزینه بهتری محسوب می شود.

در ادامه این مقاله همراه ما باشد تا با تفاوت کرم ضد آفتاب و فلوئید ضد آفتاب  آشنا شوید و انتخاب آگاهانه ای برای روزهای آفتابی داشته باشید.

تفاوت فلوئید ضد آفتاب با کرم ضد آفتاب

فلوئید ضد آفتاب چیست؟

به ضد آفتابی که بافت مایع و آبکی دارد، ضد آفتاب فلوئیدی می گویند. قدرت جذب فلوئید ضد آفتاب بسیار سریع است و جالب است که بدانید این ضد آفتاب این ویژگی را دارد که چربی اضافی روی پوست را جذب خود کند. بنابراین، اگر پوستی چرب و مختلط دارید، ضد آفتاب فلوئیدی مناسب شما است. این نوع ضد آفتاب ها برای پیشگیری از ایجاد لک و بروز پیری زودرس مناسب هستند و می توان گفت به خاط نوع ساختاری که دارند برای استفاده در آب و هوای مرطوب و  گرم نیز مناسب هستند.

تفاوت فلوئید ضد آفتاب با کرم ضد آفتاب

تفاوت فلوئید ضد آفتاب با کرم ضد آفتاب

فلوئید ضد آفتاب بهتر است یا کرم ضد آفتاب؟

هانطور که می دانید کرم های ضد آفتاب حاوی ترکیبات فعالی هستند که از رسیدن اشعه UV خورشید به پوست جلوگیری می‌ کنند و با این ویژگی از پوست ما محافظت می نمایند. حال اگر این سوال برایتان مطرح شده است که کرم ضد آفتاب بهتر است یا فلوئید ضد  آفتاب باید بگوییم که بر اساس نوع پوست خود باید تصمیم بگیرید که فلوئید برایتان مناسب‌ تر است یا کرم ضد آفتاب. برای مثال اگر پوستی خشک دارید مسلما بهتر است از ضد آفتابی استفاده کنید که مقدار چربی مناسبی داشته و رطوبت‌ رسانی به پوست شما را انجام دهد. چنانچه پوستتان چرب است نباید از ضد آفتابی استفاده کنید که بر پایه چربی ساخته شده باشد در نتیجه فلوئید برای شما مناسب تر است.

تفاوت فلوئید ضد آفتاب با کرم ضد آفتاب

تفاوت فلوئید ضد آفتاب با کرم ضد آفتاب

تفاوت فلوئید ضد آفتاب با کرم ضد آفتاب در چیست؟

بافت فلوئید ضد آفتاب نسبت به کرم ضد آفتاب بسیار سبک‌ تر است. کرم ضد آفتاب دارای چربی بیشتری است، بنابراین برای افرادی که پوست خشک دارند، مناسب‌ تر به نظر می‌ رسد. در حالی برعکس کرم ضد آفتاب، فلوئید ضد آفتاب برای افرادی که پوست چرب دارند، مناسب‌ تر است. زیرا این نوع از ضد آفتاب فاقد چربی می باشد و برای پوست های چرب ایجاد آکنه و یا حتی تعریق در روزهای بسیار گرم تابستان نمی شود. از نظر قدرت جذب هم می توان گفت که فلوئید ضد آفتاب قدرت جذب بسیار بالاتری نسبت به کرم ضد آفتاب دارد به همین خاطر یک زیرساز مناسب محسوب می شود.

تفاوت فلوئید ضد آفتاب با کرم ضد آفتاب

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *