تفاوت کوییک R و S؛ راز اختلاف ۶.۵ میلیونی

فیس‌لیفت‌های جدید کوییک از نظر فنی هیچ تفاوتی باهم ندارند و اضافه شدن چندتا آپشن باعث شده کوییک S با قیمت بیشتری معامله شود.

کوییک S و کوییک R دوتا از مدل‌های عرضه شده سایپا در اولین مرحله طرح بزرگ سامانه یکپارچه فروش خودرو هستند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فرارو، مدل‌هایی که هرکدامشان فیس‌لیفت کوییک معمولی محسوب می‌شوند و سایپا نسخه‌های کوییک S را در نمایندگی حدود ۶.۵ میلیون بیشتر از کوییک R می‌فروشد. تقریبا همین تفاوت قیمت را در بازار آزاد و معاملات خودرو‌های دست‌دوم شاهد هستیم.

مقایسه کوییک S و کوییک R نشان می‌دهد از نظر فنی هیچ تفاوتی باهم ندارند و اضافه شدن چندتا آپشن و سرو‌شکل جدید کوییک S باعث شده نسبت به کوییک R با قیمت بیشتری معامله شود.

تفاوت کوییک R و S؛ اختلاف ۶.۵ میلیونی در کارخانه

قیمت کوییک S در کارخانه حدود شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نسبت به کوییک R بیشتر است. طبق اعلام سایپا در نمایندگی‌های فروش قیمت کوییک S مدل ۱۴۰۱، اسفند امسال ۱۸۴ میلیون و ۸۳۰ هزار تومان است، اما کوییک R با قیمت ۱۷۸ میلیون و ۱۸۸ هزار تومان فروخته می‌شود.

به‌این ترتیب کوییک R یا همان کوییک دورنگ بعد از کوییک معمولی و ساینا S، که به‌ترتیب ۱۶۸ و ۱۶۹ میلیون تومان فروخته می‌شوند، سومین سواری ارزانقیمت سایپا در کارخانه به‌حساب می‌آید. از این نظر بعد از کوییک R، کوییک S در جایگاه چهارمین سواری ارزانقیمت سایپا قرار می‌گیرد.

تفاوت کوییک R و S؛ اختلاف پنج میلیونی در بازار آزاد

کوییک S در بازار آزاد امروز شنبه ۲۰ اسفند نسبت به کوییک R حدود پنج میلیون تومان بیشتر معامله شده است. طبق بررسی‌های فرارو فروشنده‌های کوییک S امروز به‌طور متوسط رقم ۳۷۰ میلیون تومان را به‌عنوان قیمت پیشنهادی به خریداران اعلام کردند درحالی که این عدد برای کوییک R به ۳۶۵ میلیون تومان رسیده است.

البته درمقایسه با هفته قبل قیمت کوییک S و کوییک R حدود ۳۰ میلیون تومان ریخته، اما اگر ابتدای سال را ملاک قرار بدهیم، شاهد رشد تقریبا ۸۰ درصدی این دوتا مدل درجریان معاملات بازار آزاد هستیم.

اوایل سال قیمت کوییک R در بازار آزاد حدود ۲۰۰ میلیون تومان بود و کوییک S را با اختلاف دو، سه میلیون تومانی معامله می‌کردند.

تفاوت کوییک R و S؛ مقایسه مدل‌های دست‌دوم

قیمت کوییک R دست‌دوم نسبتا به کوییک S کارکرده تقریبا پنج میلیون کمتر است. الان قیمت منصفانه کوییک R دست‌دوم مدل ۱۴۰۰ با فرض ۱۰ هزارکیلوکتر کارکرد حدود ۳۴۰ میلیون تومان است و قیمت کارشناسی‌شده کوییک S با همین مشخصات به ۳۴۵ میلیون تومان رسیده.

مثلا فروشنده کوییک R مدل ۱۴۰۱ آن را ۹ هزار کیلومتر کارکرد و شرایط فنی و بدنه سالم ۳۵۰ میلیون تومان آگهی کرده است. بین آگهی‌های فروش کوییک R هم گزینه‌ای وجود دارد که قیمت پیشنهادی فروشنده آن ۳۴۴ میلیون تومان است و نسبت به کوییک S که بررسی کردیم، شش میلیون کمتر فروخته می‌شود.

تفاوت کوییک R و S؛ مقایسه آپشن‌ها

کوییک R یکی از اولین فیس‌لیفت‌های کوییک معمولی بود که سال ۹۸ وارد بازار شد و سایپا سال ۱۴۰۰، از کوییک S رونمایی کرد. در نگاه اول کوییک R همان کوییک دنده‌ای است که سه بخش از بدنه آن همرنگ شده است؛ سقف خودرو، قاب آیینه بغل و بخش پایینی سپرجلو. همین تغییر رنگ و اضافه شدن رینگ آلومینیومی تفاوت‌های کوییک R با کوییک دنده‌ای معمولی است وگرنه دربخش فنی و آپشن‌ها هیچ تغییری دیده نمی‌شود.

کوییک S که دو سال بعد از کوییک R وارد بازار شد، از نظر سرو‌شکل تفاوت‌های بیشتری با کوییک معمولی دارد. اولین تغییر در بخش ظاهری، اغییر فرم جلوپنجره و سپرجلو است. وقتی وارد کابین کوییک S می‌شویم، احتمالا در نگاه اول تغییر غربیلک فرمانجلب توجه می‌کند. فرمانی که سایپا از آن در نسخه‌های کوییک پلاس اتوماتیک هم استفاده کرده است.

از نظر فنی چی؟ کوییک S مثل اغلب محصولاتی که سایپا در سال‌های گذشته تولید کرده، با همان موتور قدیمی و معروف M۱۵ راهی بازار شده و تنها تفاوت موتور آن با مدل‌های مثل کوییک R اضافه شدن دریچه گاز برقی است.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714649078 2019059

با رزرو تور کیش، این نمایشگاه‌های جذاب جزیره را در ۱۴۰۳ از دست ندهید

در این پست با رزرو تور کیش، این نمایشگاه‌های جذاب جزیره را در ۱۴۰۳ از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *