جام ملت های آسیا با چند تیم برگزار می شود؟

جام ملت های آسیا سال ۲۰۲۳ با حضور ۲۴ تیم در کشور قطر برگزار می شود.

از ۲۴ تیمی که سال آینده در مسابقات جام ملتهای آسیا به میدان خواهند رفت، ۴ تیم تازه وارد هستند و ۲۰ تیم به صورت تکراری نسبت به دوره گذشته در مسابقات حضور پیدا خواهند کرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از طرفداری؛ خلاف جام جهانی که در هر دوره تیم های متغیر زیادی دارد، در جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳، ۲۰ تیم از ۲۴ تیم در حالی راهی مسابقات می شوند که در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ هم حاضر بودند.

تیم های هنگ کنگ، تاجیکستان، مالزی و اندونزی میهمانان تازه مسابقات هستند که جای تیم های ترکمنستان، فیلیپین، یمن و کره شمالی را در جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳ می گیرند.

هنگ کنگ بعد از ۵۵ سال در مسابقات جام ملتهای آسیا حضور پیدا می کند. آنها از جام ملتهای ۱۹۶۸ به بعد دیگر در مسابقات حاضر نبودند. کشور تاجیکستان برای اولین بار در مسابقات جام ملتهای آسیا حضور پیدا می کند و کشورهای مالزی و اندونزی بعد از سال ۲۰۰۷ و به دنبال ۱۶ سال دوری از مسابقات بار دیگر در جام ملتهای آسیا حضور پیدا خواهند کرد.

۲۰ تیمی که هم در جام ملتهای آسیا ۲۰۱۹ و هم جام ملتهای آسیا ۲۰۲۳ بوده و هستند را با هم مرور می کنیم:

  1. قطر ۲- ژاپن ۳- سوریه ۴- کره جنوبی ۵- استرالیا ۶- ایران ۷- عربستان ۸- امارات ۹- چین ۱۰- عراق ۱۱- عمان ۱۲- ویتنام ۱۳- لبنان ۱۴- فلسطین ۱۵- ازبکستان ۱۶- تایلند ۱۷- هندوستان ۱۸- قرقیزستان ۱۹- بحرین ۲- اردن

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714583074 1719797

گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho

در این پست گوشی گلکسی A12 ناچو سامسونگ + قیمت موبایل Samsung Galaxy A12 Nacho …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *