جنگ استقلال و صداوسیما بالا گرفت!

2402217

درگیری های استقلال و صدا و سیما تمامی ندارد و آتش این اختلافات در دومین دیدار خانگی آبی ها کاملا شعله ور شده است.

 فرشید سمیعی معاون حقوقی باشگاه استقلال در گفت و گو با خبرنگار فوتبالی به نکات مهمی درباره ماجرای حق پخش تلویزیونی و مطالبه باشگاه استقلال اشاره کرد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبالی، فرشید سمیعی در این باره گفت: می توانیم برای گرفتن حق پخش به کنفدراسیون و فیفا مراجعه کنیم، اما ما مشکلات‌ خود را پیش بیگانگان نمی بریم و به جهت حفظ منافع ملی فقط به قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران مراجعه می کنیم.

به نظر می رسد درگیری های استقلال و صدا و سیما تمامی ندارد و آتش این اختلافات در دومین دیدار خانگی آبی ها که با حضور تماشاگران برگزار شد، کاملا شعله ور شده است. اختلافاتی که تاوان آن را بینندگان تلویزیونی و هواداران استقلال پس داده اند و اکنون کیفیت و نحوه پخش ضعیف مسابقه از طرف صدا و سیما کاسه صبر هواداران استقلال را لبریز کرده است.

از این رو با معاون حقوقی باشگاه استقلال گفت و گو کردیم و او به فوتبالی بیشتر توضیح داد: امروزه در اکثر نقاط دنیا بیشترین هزینه های فوتبال از طریق حق پخش و محتوا تامین می شود، به‌نحوی که اکنون ۷۰ تا ۸۰ درصد هزینه های برخی از تیم های بزرگ دنیا توسط حق پخش تامین می شود. در ابتدای فصل باشگاه استقلال ضمن اعلام امادگی برای هر گونه همکاری اعلام کرد در مقابل ساعت ها محتوای متعلق به باشگاه استقلال که چندین و چند برنامه پر مخاطب تلویزیونی از آن ساخته می شود اما ریالی برای ان پرداخت نمی شود، استقلال هم تلویزیون اینترنتی خود را داشته باشد که بعداز ماه ها نامه نگاری و جلسات، اجازه استفاده از این حق قانونی داده نشد.

وی افزود: در حال حاضر استقلال برای تامین این محتوا ده ها میلیارد تومان هزینه می کند اما متاسفانه نه تنها هزینه تولید این محتوا به استقلال پرداخت نمی شود بلکه به تلافی درخواست قانونی استقلال، بازیهای استقلال در پخش زنده با کادری بسته پخش می شود به‌نحوی که تبلیغات اسپانسرهای استقلال دیده نشود. یعنی علاوه بر آنکه حقوق هزاران نفر سهامداران از طریق استفاده مجانی از محتوایی که برایش ده ها میلیارد تومان هزینه شده، ضایع می شود، بلکه تصویربرداری عامدانه میلیارد ها ضرر به استقلال وارد می کنند. این در حالیست که استقلال در این مقطع درخواستی در خصوص حق پخش نداشته و صرفا به دنبال حق محتوا تولیدی خود است که قانونا، شرعا و عرفا متعلق به هزاران نفر سهامداران استقلال است.

معاون حقوقی باشگاه استقلال همچنین گفت: بدیهی است چنانچه صدا وسیما به این رویه ناصواب خود پایان ندهد، استقلال هم از کلیه ابزارهای خود از جمله شکایت به مراجع صالحه قضایی اقدام خواهد کرد. بدیهی است استقلال تا استیفای کامل حقوق قانونی خود از پای نخواهد نشست. حذف و سانسور اسپانسرهای استقلال از صفحه تلویزیون و عدم پرداخت مبلغ محتوا متعلق به استقلال و ساخت بدون اجازه ده ها ساعت برنامه از بازی های استقلال از تفکری شکل گرفته که کسی را یارای مقابله با این سازمان نیست.

سمیعی در خصوص احتمال پیگیری شکایت استقلال از طریق فیفا گفت: در پاسخ به درخواست بسیاری از هواداران و سهامداران باشگاه باید عرض کنم که می توانیم موضوع عدم پرداخت مبلغ حق پخش توسط صدا و سیما را به کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا ببریم، اما ما در استقلال مشکلات داخلی را به خارج از کشور نمی بریم. ما جهت دفاع از حقوق خود به قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران اعتماد و اتکا داریم و نزد این قوه محترم برای احقاق حق سهامداران و هواداران باشگاه استقلال خواهیم رفت چرا که برای باشگاه استقلال منافع ملی در اولویت است و قطعا سهامداران باشگاه علت عدم مراجعه ما به نهادهای بین المللی را درک خواهند کرد. 

وی تصریح کرد: استقلال جهت احقاق حقوق خود هرگز  منافع ملی را که خط قرمز سهامداران و مدیران باشگاه است، قربانی نخواهد کرد. آقای دکتر آجورلو تاکید دارند احقاق حقوق باشگاه صرفا از طریق نهادهای داخلی پیگیری شود.امید داریم که طرف مقابل هم دغدغه منافع ملی را داشته باشند و بدانند حضور پرقدرت استقلال در آسیا و برافراشته شدن مجدد پرچم جمهوری اسلامی ایران بر فراز قاره کهن چه مقدار در راستای حفظ و تقویت  منافع ملی جمهوری اسلامی ایران است. استقلال از  بودجه ای مانند تیم های صنعتی برخوردار نیست، از اینرو بدون برخورداری از از منافع تولید محتوایش و حق پخش و.. قادر به رقابت با تیم های متمول عربی و شرق اسیا نیست. استفاده از پرمخاطب ترین محتوا در صدا و سیما بدون پرداخت مبلغ ان تضییع حقوق سهامداران باشگاه استقلال است. بهتر است به حق الناس در عمل احترام بگذاریم.

معاون باشگاه استقلال در پایان گفت: امیدوارم در این مسیر سایر باشگاه ها، سازمان لیگ و وزارت ورزش حامی استقلال باشند و استقلال را در این مسیر که منافعش برای کل فوتبال ایران است، تنها نگذارند.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714487796 2017892

ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟

در این پست ویژگی پالت پلاستیکی استاندارد چیست ؟ را در اختیارتان قرار داده ایم. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *