جهش قیمت وحشتناک پژو ۲۰۷ پس از توقف تولید ۲۰۶

باید منتظر ماند که مسئولان چگونه می‌توانند تبعات توقف تولید پژو ۲۰۶ را کنترل کنند؟

طی انتشار خبر توقف تولید پژو ۲۰۶، این خودرو و جایگزین فعلی‌اش، یعنی پژو ۲۰۷، در بازار آزاد با افزایش قیمت بی‌سابقه‌ای همراه شد. این افزایش قیمت تا جایی ادامه داشت تا قیمت ۲۰۷ در آگهی‌های فروش تا یک میلیارد تومان هم پیش رفت و در سایت دیوار به حالت غیرقابل نمایش درآمد.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از تجارت نیوز؛ هفته گذشته بود که ایران خودرو در اقدامی ناگهانی خبر توقف تولید پژو ۲۰۶ را منتشر و اعلام کرد که تولید این خودرو در اسفند سال جاری متوقف خواهد شد. به نظر می‌رسید که بازار کشور خود را آماده خداحافظی با این مدل پژو محبوب است، اما این شرکت خودروسازی طی اقدامی عجیب در وب سایت خود محصولی با نام پژو ۲۰۷ تیپ پنج را معرفی کرد.

گویا این خودروساز دولتی قصد دارد پژو ۲۰۷ را با داشبورد پژو ۲۰۶ روانه بازار کند. آن‌گونه که ایران خودرو اعلام کرده است: این پژو ۲۰۷ است که جایگزین ۲۰۶ می‌شود.

حال که تمام توجه‌ها به سمت پژو ۲۰۷ جلب شده و خریداران ۲۰۷ را به عنوان جایگزین فعلی پژو ۲۰۶ می‌دانند، فروشندگان این خودرو را با قیمتی بالاتر از حد انتظار آگهی کردند و مبلغ پیشنهادی آن‌ها تا یک میلیارد تومان نیز رسید.

سقف‌شکنی ۲۰۷ طی یک هفته

باید به این نکته نیز اشاره کرد که قیمت ۲۰۷ از زمان اعلام توقف تولید پژو ۲۰۶، حدود ۳۰ میلیون تومان افزایش داشت و هم‌اکنون ۲۰۷ صفر پانوراما ۸۷۴ میلیون تومان قیمت دارد. پژو ۲۰۶ تیپ دو نیز تنها طی چهار روز، ۱۵ میلیون تومان افزایش یافت و به ۴۹۷ میلیون تومان رسید.

هم‌زمان با این اتفاق بود که برخی از سایت‌های آگهی‌ خرید و فروش خودرو، مانند دیوار و شیپور، قیمت ۲۰۷ را به حالت غیرقابل نمایش درآورند.

حال این مساله مطرح می‌شود که چرا چنین سایت‌های مرجعی اقدام به حذف قیمت این خودرو کرده‌اند؟

زمانی که دیوار و شیپور قیمت پژو ۲۰۷ را به حالت غیرقابل نمایش درآوردند، برخی بر این باور بودند که مسئولان به جای حل مشکل مجدداً به سمت پاک‌کردن صورت مساله رفته‌اند و اقدامی در رابطه با التهاب و شوک جدید بازار صورت نخواهد گرفت. این دسته از افراد بر این عقیده‌اند که نمایش یا عدم نمایش قیمت‌ها مساله‌ای نیست که بتوان با کمک آن بازار را سامان داد.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *