حیات وحش حیرت انگیز؛ کفتارهای خونخوار گورخر تنها رو شرحه شرحه کردن بیا و ببین! (ویدیو)

در این ویدیو کفتارهای وحشی رو می بینید که گورخر رو خیلی بد شکار میکنن!

شایانیوز احتمالا اگر از افرادی نباشید که روحیه لطیفی دارند، حیات وحش یکی از مضوعات جذاب برای شما می تواند باشد. بزرگترین کمپانی های مستند سازی هر ساله بودجه بسیار زیادی را در حوزه حیات وحش خرج می کنند تا لحظه هایی را ثبت کنند که قلب شما را به طپش بیاندازد. از روی زمین گرفته تا در آب های عمیق، جانوران با انواع روش های مختلف تلاش می کنند نسل خودشان را در طبیعت باقی بگذارد و به حکمرانی خود ادامه دهند. ویدیو امروز ما رو از دست ندید، چون ثانیه های عجیبی را برای شما می آفریند.

 کفتار ها موجوداتی هستند که به صورت گروهی شکار و تغذیه می کنند. غذای آن ها بیشتر از شکار و لاشه خوری تشکیل می شود. آن ها جثه کوچکی دارند اما دندان های قوی و برنده ای دارند که باعث می شود تا به راحتی بتواند شکار خود را از پا در بیاورد. سیستم گوارشی این حیوان به انقدر قوی است که به راحتی می تواند تمامی اجزاء شکار اعم از پوست، استخوان، احشاء داخلی، سم ها، دندان ها و شاخ ها را هضم کند. این حیوان درنده از انواع گسترده‌ای از مهره داران، بی مهره گان، میوه‌ها و حتی زباله‌های آلی انسانی تغذیه می‌ کند.

در ایران کفتار ایرانی که از نوع کفتار راه راه است وجود دارد که در شب فعالیت دارد. کفتار ایرانی بیشتر در قسمت های جنوبی کشور و در محدوده اطراف خلیج فارس وجود دارد. نکته ای بسیار جالب در مورد کفتارها ایجاد سر و صدا است. این موجودات برای برقراری ارتباط با یکدیگر از صدای خنده، ناله، جیغ کشیدن، خر خر کردن، استفاده می کنند.

در حال حاضر تنها چهار گونه زنده کفتار در دنیا وجود دارد که از نظر ظاهری و رفتاری تفاوت های اندکی با هم دارند. این چهار گونه عبارتند از: کفتار گرگ خاکی، کفتار خال دار، کفتار قهوه ای و کفتار راه راه.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *