تیتر خبرها

خرید جدید شیخ منصور؛ کشتی تفریحی که در «اتحاد» جا نمی‌شود!

medium 2022 07 08 f72581c6cc

مالک اماراتی منچسترسیتی در تازه‌ترین ماجراجویی خود، یکی از مجلل‌ترین کشتی‌های تفریحی دنیا را با رقمی سرسام آور از آن خود کرد.

«شیخ منصور بن زاید آل نهیان» شاهزاده ۵۱ ساله اماراتی و مالک تیم منچسترسیتی و ده‌ها باشگاه، شرکت و عنوان ریز و درشت دیگر که طی سال‌های حضور خود در جمع سیتیزن‌ها این باشگاه را به یکی از قدرت‌های اول فوتبال اروپا و مدعی همیشگی قهرمانی در لیگ برتر جزیره تبدیل کرده در تازه‌ترین اقدام برای بهبود زندگی اشرافی خود، دست به ساخت و خرید یکی از بزرگ‌ترین کشتی‌های تفریحی دنیا زده است.

به گزارش«شایانیوز» به نقل از فوتبال ۳۶۰؛ شیخ منصور برای خرید این کشتی تفریحی ۵۸۹ میلیون یورو هزینه کرده است!

«آبی» در اتحاد جا نمی‌شود!

مالک ثروتمند سیتی به افتخار باشگاه خود، نام کشتی تفریحی جدیدش را «Blue» گذاشته است. این کشتی بیش از ۱۶۰ متر طول دارد و این در حالی است که طول ورزشگاه امارات بیش از ۱۱۵ متر تخمین زده نمی‌شود. «آبی» دارای ۴۰ کابین با تمام امکانات است. استخر، سونا، جکوزی، سالن بدنسازی، سالن ماساژ، رستوران، کافی‌شاپ، وجود ۲ محل فرود هلیکوپتر برای جابه‌جایی راحت میهمانان و همچنین۲ عرشه بزرگ که بهترین منظره از اقیانوس را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد به همراه ده‌ها مورد امکانات رفاهی دیگر از خصوصیات این کشتی تفریحی مجلل به شمار می‌رود.

«آبی» کمی پرهزینه است زیرا برای پر کردن باک سوخت آن حداقل باید ۵۰۰ هزار یورو پرداخت شود؛ موضوعی که البته به هیچ وجه مشکلی برای شیخ منصور به حساب نخواهد آمد. یک منبع ویژه به روزنامه «سان» چاپ انگلیس گفته است شاید ۲  کشتی تفریحی بزرگ‌تر در دنیا وجود داشته باشد اما هیچ‌کدام بهتر و مجلل‌تر از «آبی» نیستند. این کشتی با آخرین تجهیزات روز دنیا و به طور کاملا سفارشی با درخواست‌های دقیق شیخ منصور ساخته شده و بهتر از آن در این زمینه وجود ندارد.

ثروت افسانه‌ای

شیخ منصور پیش از این هم یک کشتی تفریحی با دنیایی از امکانات خریداری کرده بود که حدود ۱۵۰ متر طول و بیش از ۳۰۰ میلیون یورو ارزش داشت. از نکات جالب توجه در مورد کشتی تفریحی سابق شیخ منصور می‌توان به قرض دادن این کشتی به «لئوناردو دی‌کاپریو» بازیگر مشهور هالیوودی اشاره کرد که در روزهای برگزاری جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل توسط این ستاره بزرگ دنیای سینما برای استراحت در دل اقیانوس از آن استفاده می‌شد.

برخی منابع ثروت شخصی «شیخ منصور بن زاید آل نهیان» که فرزند حاکم اسبق و بنیانگذار امارات متحده عربی است را بیش از ۳۰ میلیارد دلار تخمین زده‌اند! البته این عدد در برابر ثروت خاندان آل نهیان که بیش از یک تریلیون دلار تخمین زده شده است، رقم بزرگی به حساب نمی‌آید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *