خطر حذف از آسیا برای پرسپولیس بسیار جدی است!

حذف استقلال از آسیا به علت پرداخت نشدن مطالبات استراماچونی باعث شد تا در روزهای گذشته مباحثی درمورد حذف احتمالی پرسپولیس از آسیا هم مطرح شود

حذف تیم استقلال از لیگ قهرمانان آسیا به دلیل پرداخت نشدن مطالبات استراماچونی علاوه بر اینکه موجی از انتقادها را در پی داشته اما باعث ایجاد برخی از گمانه زنی ها در مورد رقیب این تیم یعنی پرسپولیس شده و گفته می شود به دلایلی مثل بدهی، مسائل مالیاتی و همچنین موضوع مالکیت این باشگاه باعث می شود تا سرخپوشان هم برای دومین سال رنگ آسیا را نبینند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از راهبردمعاصر؛ اما منشا این شایعات چیست و اساسا آیا باشگاه پرسپولیس هم برای حضور در آسیا مشکل دارد؟ آیا چون استقلال از آسیا حذف شده قرار است تا سرخ ها را هم در آسیا کنند؟ آیا این اخبار برای این منتشر می شود تا ذهن ها را برای حذف پرسپولیس هم آماده کنند؟

روز گذشته اظهار نظر عجیبی از مهدی تاج منتشر شده که به نقل از او عنوان شده بود که پرسپولیس به دلیل بدهی به رادوشوویچ ممکن است از آسیا حذف شود که البته انتشار فیلم این مصاحبه مشخص کرد صحبت های او روز گذشته به درستی اطلاع رسانی نشده بود و تاج اعلام کرده پرسپولیس تا ۶ روز آینده فرصت دارد پول دروازه بان سابقش را بدهد تا خطری آنها را تهدید نکند.

اما مساله کجاست؟ رئیس فدراسیون فوتبال در حالی از بدهی ۲۰۰ هزار دلاری پرسپولیس به دروازه بان سابقش صحبت کرده که طبق پیگیری ها تلاش باشگاه پرسپولیس برای کمک از فدراسیون برای رایزنی با فیفا جهت پرداخت این پول از مطالبات بلوکه شده این باشگاه مغفول مانده و دست آخر فدراسیون نشین ها آب پاکی را روی دست باشگاه ریختند و اعلام کردند که این کار شدنی نیست.

ظاهرا باشگاه پرسپولیس برای پرداخت مطالبات رادوشوویچ که باید به صورت اقساطی واریز شود دو بار با فدراسیون فوتبال مکاتبه می کند تا با رایزنی آنها با فیفا از محل مطالبات سرخپوشان، این پول به حساب رادوشوویچ واریز شود اما هر دو بار در فاصله کم تا زمان پرداخت پول به پرسپولیس اعلام می شود که امکان این کار وجود ندارد. رضا درویش مدیرعامل پرسپولیس با این حال برای پرداخت قسط دوم هم همین نامه را به فدراسیون می زند.

با توجه به اینکه مهدی تاج توانسته بود فیفا را برای پرداخت مطالبات ویلموتس راضی کند تا از محل پول های بلوکه شده این اتفاق رخ دهد، باشگاه پرسپولیس برای بار دوم این درخواست را از فدراسیون می کند اما توفیقی بدست نیاورد و حالا برای پرسپولیسی ها عجیب است که چرا تاج باید بدهی ۲۰۰ هزار دلاری را مانعی برای حضور این تیم در آسیا اعلام کند.

این باشگاه باید ۲۶ فروردین قسط دوم خود را به دروازه بان سابق خود بدهد و با توجه به اینکه درخواست آنها در فدراسیون مغفول ماند اکنون تامین منابع آن از جای دیگری در حال انجام است.

همه این اتفاقات در حالی است که تاج حتی نتوانست وعده خودش را که پیش از عید امسال اعلام کرده بود خبرهای خوبی در مورد آزاد شدن پول های بلوکه شده پرسپولیس و استقلال در کنفدراسیون فوتبال آسیا در راه است عملی کند. تاج در این زمینه گفته: ما نتوانستیم AFC را متقاعد کنیم تا پول پرسپولیس که حدود سه میلیون دلار و پول استقلال که حدود ۵۰۰، ۶۰۰ هزار دلار است را بگیریم.» مبلغی که ما نزد AFC داریم نیز قابل ملاحظه است. بخشی از این پول‌ها را برای فدراسیون و باشگاه‌ها می‌توانیم آزاد کنیم. به هر حال تحریم‌ها، تأثیر خودش را دارد، یعنی اینها نگران هستند که مبادا خود AFC هم در تحریم‌ها قرار بگیرد. من با توجه به پُستی که دارم، با مسئولان کنفدراسیون آسیا جلسه گذاشتم. آنها می‌گویند که اگر بالای سند مالی نام ایران نوشته شود، مشمول این تحریم می‌شود. این یک گرفتاری است که آن را هم در فیفا و هم در کنفدراسیون آسیا داریم و فدراسیون و باشگاه‌ها درگیرش هستند. البته یک راه‌حل‌هایی وجود دارد و یک پولی ممکن است آزاد شود و به قطر بیاید. این امکان وجود دارد، منتهی قطر باید از بانک مرکزی‌اش مجوز بگیرد که بتواند این پول را برای ما آزاد کند.

طبق آخرین پیگیری ها باشگاه پرسپولیس مشکل مالیاتی خود را حل کرده و تنها بدهی این تیم هم مربوط به رادوشوویچ می شود. البته تنها موضوع مهم در مورد این باشگاه و البته استقلال بحث مالکیت و شرایط ورزشگاه آزادی است که هر دو مورد توسط بخش حقوقی وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز در حال پیگیری است و عملا از دست عوامل دو باشگاه این دو مورد خارج است. در واقع باید گفت شاید تنها چیزی که پرسپولیس این روزها دغدغه اش را دارد مباحث مربوط به مالکیت و وضعیت ورزشگاه آزادی است.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *