خونه مدرن و شیک دوست داری؟ پس حواست باشه الکی گیر چشم و هم چشمی نیوفتی

خانه مدرن

اگر به فکر زیبایی و جذابیت طراحی خونتون هستید باید حواستون باشه که آیتم های کلاسیک رو در یک دکور مدرن به کار نبرید؛ قیمه ها رو نریز تو ماستا

شایانیوز- این روزها خیلی از افراد دوست دارند که خودشون رو با دنیای مدرن وفق بدند و همگام به زمان پیش برند، برای این دسته از افراد هیچ نوع دکوراسیونی نمی تونه به اندازه یک چیدمان مدرن و به روز فضای خونه رو براشون لذت بخش و دوست داشتنی کنه. از حق هم نگذریم چیدمان مدرن زیبایی و جذابیت خاص خودش ور داره که خیلی به دل میشینه، اما برای داشتن یک خونه مدرن باید خیلی حواستون به تمام جزئیات باشه در غیر این صورت دکوراسیون خونه شما چیزی حد فاصل یک سبک مدرن و یک سبک نیمه سنتی میشه که ظاهری آشفته و در هم پیدا خواهد کرد.

در یک چیدمان مدرن باید در نظر داشته باشید که قرار نیست از مبلمان استیل و کلاسیک یا لوستر های بزرگ و کریستالی استفاده کنید، به طور کلی در این سبک از دکوراسیون باید به سادگی و مینیمال بودن اسباب و اثاثیه توجه ویژه داشته باشید. اصولا دکوراسیون های سنتی زرق و برق بیشتری دارند و تجملاتی تر به نظر میان یا به عبارت دیگه بزرگ ترین ویژگی سبک کلاسیک همین گرون قیمت بودن و مجلل بودنشه برای همین هم سر جمع که حساب کنی یه سبک مدرن هزینه کمتری برای شما می تراشه.

modern-interior-design-grey-living-room2

با همه این اوصاف ما ایرانی ها اصولا عادت داریم به دیدن آیتم های کلاسیک و خیلی چشممون به سبک های مدرن عادت نداره برای همین زمانی هم که تصمیم می گیریم خونه خودمون رو به سبک مدرن دکور کنیم ممکنه که با مشکل مواجه بشیم. در ادامه ما چند تا ایده رو با شما به اشتراک گذاشتیم که موقع دکور کردن خونه به سبک مدرن باید بهشون پایبند باشید وگرنه تراز دکوراسیون بهم می خوره.

۱.کنسول در چیدمان مدرن

میز کنسول ها جزو آیتم های لوکس به حساب میان و اساسا گزینه کلاسیکی هستند برای همین هم شما باید تو انتخاب میز کنسول بیشتر دقت کنید. بوفه ها و آینه کنسول های پرکار مناسب سبک مدرن نیستند و شما باید به جای اون ها گزینه های ساده و جمع و جوری رو انتخاب کنید که ظاهری مینیمال تر دارند.

برای یه خونه با سبک مدرن چه چیز هایی رو باید رعایت کرد

۲.تابلو در چیدمان مدرن

استفاده از تابلو می تونه به خونه شما شخصیت بده برای همین هم دکور کردن یه دیوار با تابلو خیلی گزینه جذابی است. توی ایران از قدیم رو دیوار خونه ها تابلو فرش های گرون شیک نصب می کردند اما این تابلو ها با دکوراسیون مدرن همخونی ندارند و بهتره که به جاش تابلو نقاشی بخرید.

برای یه خونه با سبک مدرن چه چیز هایی رو باید رعایت کرد

۳.پرده در چیدمان مدرن

پرده ها جزو اون دست از آیتم ها هستند که اهمیتشون خیلی بیشتر از اون چیزیه که به نظر میرسه، درواقع انتخاب یک پرده مناسب برای تکمیل دکوراسیون یک خونه خیلی مهمه. حالا اگر چه پرده های طرح دار، شال دار و شلوغ انواع بسیار متنوع و دلبری دارند اما برای خونه ای که به سبک مدرن چیده شده گزینه مناسبی نیستند و باید در عوض از پرده های ساده، کتان، تور و یا مخمل استفاده کنید.

برای یه خونه با سبک مدرن چه چیز هایی رو باید رعایت کرد

۴.کوسن در چیدمان مدرن

به گزارش شایانیوز، کوسن ها جزو آیتم های جزئی و تزئینی هستند که می تونند حال و هوای خاصی به خونه بدند برای همین هم باید در انتخابشون دقت کنید. نباید طراحی پارچه کوسن ها کلاسیک و گرون قیمت باشه.

برای یه خونه با سبک مدرن چه چیز هایی رو باید رعایت کرد

۵.فرش در چیدمان مدرن

فرش ها به همون اندازه که می تونند تکمیل کننده زیبایی خونه شما باشند اگر درست و به جا انتخاب نشدن می تونند با قدرت جذابیت چیدمان خونه شما رو بر هم بزنند و باعث آشفته دیده شدن دکوراسیون خونه شما بشند. در یک چیدمان مدرن اول از همه باید از پهن کردن چنیدن فرش دوری کنید، درواقع استفاده اون ها فقط به نقاط کانونی هر فضایی محدود میشه، مثل مرکز اتاق نشیمن که مبلمان دورش قرار می گیرند، یا زیر میز نهاری خوری، اما پوشوندن تمام فضا با فرش اصلا مناسب یک چیدمان مدرن نیست.

نکته دیگه که باید بهش توجه داشته باشید اینه که  مسلما نمی تونید از فرش هایی که سبک و سیاق سنتی دارند در یک چیدمان مدرن استفاده کنید، پس حتما حواستون به طرح و رنگ فرش باشه، برای مثال یک گلیم قرمز هر چقدر هم که زیبا و دل فریب باشه به خونه شما نمیاد و انتخاب به جایی نیست.

برای یه خونه با سبک مدرن چه چیز هایی رو باید رعایت کرد

به نظر شما کاربران شایانیوز چه آیتم های دیگه ای باید حتما در یک چیدمان مدرن رعایت بشه؟ نظرات و پیشنهادهای خودتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

اگر دوست دارید یاد بگیرید که چجوری خونه تون رو خوشگل بچینید صفحه چیدمان خونه ما رو دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *