دردسر جدید برای لیورپول؛ باز هم مصدومیت اینبار در خط جلو

لوئیس دیاس که در جریان بازی مقابل آرسنال مصدوم شده به گفته نشریات بریتانیایی دستکم تا ۶ هفته از میادین دور خواهد بود.

لوئیس دیاس چند هفته از میادین دور خواهد بود.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از فوتبال ۳۶۰، ظاهرا کابوس مصدومیت این فصل دست از سر لیورپولی‌ها برنمی‌دارد. آن‌ها که هفته‌های نخست را با خلا تیاگو آلکانترا سپری کردند، اکنون با مصدومیت یکی دیگر از مهره‌های تاثیرگذار خود روبه‌رو هستند. لوئیس دیاس که در جریان بازی مقابل آرسنال مصدوم شده به گفته نشریات بریتانیایی دستکم تا ۶ هفته از میادین دور خواهد بود.

بحران مصدومیت در اردوی نایب‌قهرمان

ضمن نگاه ویژه به بحث‌های فنی و اشتباهات لیورپول در فصل نقل و انتقالات، منصفانه باید به کلوپ و تیمش حق بدهیم که نتایج اخیر آن‌ها بی‌تاثیر از بحران جدی مصدومیت نبوده است. در همین روزهای اخیر خبر مصدومیت آرتور ملو و ترنت الکساندر آرنولد اردوی قرمزها را با نگرانی مواجه کرده بود و مصدومیت جدید برای دیاس در واقع ادامه یک معضل ادامه‌دار برای سرمربی آلمانی نیمکت قرمزهای آنفیلد است. آن‌ها همچنان نبی کیتا، الکس چمبرلین و کرتیس جونز را در لیست مصدومان خود دارند و این لیست از ابتدای فصل همواره شاهد ورود و خروج ستاره‌های متعددی بوده است.

حتی اگر لیورپول در تابستان گذشته هم دست به خرید بازیکنان متعددی می‌زد، باز هم این بحران مصدومیت سنگین‌تر از آن به نظر می‌رسد که تیم کلوپ را با مشکلی مواجه نکند. کما این که با پذیرش اشتباه در فصل نقل و انتقالات روزهای آخر پنجره تابستانی به جذب ملو انجامید و لیورپول ضمن جذب داروین نونیز در مجموع عملکرد نامطلوبی در جذب بازیکنان جدید نداشت. 

وضعیت دیاس؛ دوری نسبتا طولانی

خبرهای منتشر شده حاکی از این هستند که مهاجم کلمبیایی نایب‌قهرمان لیگ برتر انگلیس بین ۶ تا ۸ هفته از میادین دور خواهد بود. این خبر برای لیورپول می‌تواند بسیار نگران کننده باشد چرا که آن‌ها بازی‌های مهمی را در روزهای آینده در پیش دارند که لازم است با تمام قوا به میادین بیایند. تیم کلوپ باید در این مدت با ۲ تیم قدرتمند آژاکس و ناپولی در لیگ قهرمانان برای صعود بجنگند. شرایط لیورپول هم در گروهش در لیگ قهرمانان اروپا چندان مطمئن نیست و یک تعلل در مقابل آژاکس بازی مقابل ناپولی را از دیدار رفت برابر این تیم هم حساس‌تر و سخت‌تر خواهد کرد. لیورپول همچنین در لیگ هم باید بدون مهاجم کلمبیایی در مقابل منچسترسیتی و تاتنهام قرار بگیرد و آن‌ها که در حال حاضر در جایگاه دهم لیگ هستند، ممکن است شرایط دشوارتری را در بازی‌های آینده تجربه کنند. مصدومیت لوئیس دیاس در واقع تیر خلاصی بر پیکر زخمی قرمزها بود و آن‌ها را از همیشه در مقابل رقبایشان بی‌دفاع‌تر می‌کند.

جانشینان دیاس

کلوپ برای جانشینی مهاجم سریعش که در شرایط مصدومیت بسر می‌برد، شاید بیش از همه به دگو ژوتا چشم داشته باشد. با این حال او برای انتخاب بازیکنان انعطاف قابل ملاحظه‌ای نشان می‌دهد و تا بازی بعدی لیورپول حدس زدن ترکیب نهایی این تیم فقط در حد حدس و گمان می‌ماند و باید منتظر بود و دید مرد آلمانی برای این بحران روی بحران چه راهکاری اتخاذ می‌کند. کار روی نیمکت آنفیلد این روزها برای کلوپ از سرمربیگری یک تیم فراتر رفته و تبدیل به مدیریت بحران شده است.

کلوپ باید همزمان با کیفیت فنی نامطلوب بازیکنانش، روحیه ضعیف آن‌ها در پی شکست‌های اخیر، غیبت بازیکنان متعدد به دلیل مصدومیت، افت نسبی محمد صلاح، عدم سازگاری نونیز با لیگ برتر انگلیس و رسانه‌هایی که به او و تیمش فشار می‌آوردند مبارزه کند. حاصل این مبارزه هر چه باشد، بعید است به رسیدن به رقابت برای قهرمانی لیگ بینجامد. کلوپ همین چند روز پیش پس از شکست مقابل آرسنال اعتراف کرد تیمش در رقابت برای قهرمانی نیست. آن‌ها برای کسب عنوان در این فصل لیگ برتر انگلیس تسلیم شده به نظر می‌رسند و باید تمرکز خود را برای کسب سهمیه و نام‌آوری در سایر میادین قرار دهند. پیدا کردن جانشین برای لوئیس دیاس دردسر جدید کلوپ است که باید دید این سرمربی محبوب سکوهای آنفیلد برای خوشحال کردن سکونشینان این ورزشگاه چه تدبیری را برای این معضل جدید اتخاذ می‌کند. شاید اگر سادیو مانه همچنان یک لیورپولی بود، با کیفیتی که از او سراغ داریم، لیورپول می‌توانست بخش زیادی از این مشکلات را با حضور مهاجم سنگالی همیشه مطمئن خودش برطرف کند اما ستاره سابق قرمزهای آنفیلد این روزها در پیراهن قرمزهای مونیخ می‌درخشد و حسرت هواداران لیورپول را چندین برابر می‌کند.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2018382

تیز کردن اره: ۳ شگرد برای داشتن تیزترین اره!

در این پست تیز کردن اره: ۳ شگرد برای داشتن تیزترین اره! را در اختیارتان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *