درسی که یحیی از ژوزه مورایس گرفت!

اکنون پرسپولیس خوب می داند نباید هیچ تیمی را در لیگ دست کم بگیرد.

وقتی قهرمانی، دست سپاهان افتاد با توجه به بازی‌های باقیمانده بسیار راحت این تیم، هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد تیمی پرستاره اصفهان در رویارویی با تیمی که برای بقا می‌جنگد، چنین دچار مشکل شود.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از طرفداری؛ اما این اتفاق رخ داد تا تحلیل گران فوتبال ادعای سرمربی ملوان را منطقی ترین دلیل این نتیجه تلقی کنند. مهم ترین جمله های مازیار زارع در نشست خبری بعد از بازی با سپاهان را باید آن جایی دانست که او به صراحت تاکید کرد سپاهانی ها تیمش را دست کم گرفتند. مازیار زارع گفت: اشتباه آنها (سپاهانی ها) این بود که ما را دست کم گرفتند و بچه‌ها با همچین جو و با دوندگی و تمرکز، امتیاز لازم را گرفتیم.

جمله ای کاملا درست و منطقی. شاید استارت این نتیجه همان جایی زده شد که مورایس سرمربی سپاهان، در نشست خبری قبل از بازی با ملوان، رویارویی با تیم های قعرجدولی را بامزه تلقی کرد. چرا که او و شاگردانش یک پیروزی کم دردسر در بازی خانگی را پیش بینی کرده بودند.

 وقتی سرنوشت قهرمانی دست خود سپاهان افتاد، با توجه به بازی های باقی مانده هر سه تیم مدعی، بخش زیادی از تحلیل گران فوتبال، سپاهان را قهرمان زودهنگام لیگ ۲۲ تلقی کردند و  هیچ کس حتی فکرش را نمی‌کرد ملوانی که برای بقا می‌جنگد گربه سیاه پرتغالی و شاگردانش شده و دو امتیاز حساس این تیم را بر باد دهد. اما این اتفاق به هر دلیلی، از دست کم گرفتن ملوان گرفته تا استرس زیاد و هردلیل دیگری رخ داد تا حالا پرسپولیس صدر جدول را قرمز کند.

حالا خلاف هفته قبل، سرنوشت قهرمانی دست یحیی و پسرانش است و حالا این سرخ پوشان هستند که برای لیگ بیست و دوم و تیم قهرمانی حکم می‌دهند و تعیین تکلیف می کنند.

اما فراموش نکنیم پرسپولیس در هفته ۲۸، همان شرایط سپاهان در هفته ۲۷ را دارد. مقابله با یک تیم پایین جدولی (پیکان تنها یک پله بالاتر از ملوان است)، سرمست از پیروزی مقابل استقلال و نکته تشابه آخر به زمان بازی ها برمی گردد. به گونه ای که برخلاف هفته ۲۷ که سپاهان بعد از دربی و با اطلاع از نتیجه ای که رقبایش کسب کردند مقابل ملوان قرار گرفت، حالا پرسپولیس یک روز دیرتر از استقلال و سپاهان و با اطلاع از نتایج این دو تیم در ورزشگاه خانگی پیکان با این تیم دیدار خواهد کرد. تیمی که در بازی رفت نیز پرسپولیس را متوقف کرده بود.

از این رو است که هر آنچه که در بازی سپاهان و ملوان رخ داد می تواند آینه عبرت پرسپولیسی ها شده و درس خوبی از آن بازی بگیرند و بفهمند دست کم گرفتن پیکان می تواند برای یحیی و پرسپولیس نابخشودنی تلقی شود و به قیمت از دست دادن جام تلقی شود.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *