دلایل عدم موفقیت استقلال از دید هافبک سابق

کیانوش رحمتی هافبک سابق استقلال مشکلات تیم ساپینتو را بازگو کرد.

استقلال این روزها تمام تلاشش را می کند تا از رقبای خود در بالای جدول عقب نماند اما شرایط برای این تیم در بازی‌های خانگی چندان خوب پیش نرفته است. در این خصوص، به سراغ کیانوش رحمتی، بازیکن سابق استقلال در لیگ‌های نهم تا دوازدهم رفتیم.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ورزش سه؛ کیانوش رحمتی در خصوص عملکرد استقلال بعد از تعطیلات گفت: فکر می‌کنم برای اینکه به تیم بهتری تبدیل بشویم، ترکیب اولیه باید ثابت باشد تا بازیکنان درک متقابلی نسبت به یکدیگر داشته باشند. ما در هر بازی تغییرات زیادی در ترکیب می‌بینیم و این بزرگترین مشکل تیم استقلال است. در فوتبال روز دنیا و همچنین در فوتبال خودمان تیم هایی موفق می‌شوند که به یک ترکیب ثابت دست پیدا کنند اما در استقلال شاهد بیشترین تغییرات هستیم که این لطمه بزرگی به تیم می‌زند. معتقدم اگر ترکیب ثابت داشته باشیم روند حرکتی و فنی تیم بهتر خواهد شد. استقلال پرمهره‌ترین تیم لیگ است اما هنوز تیم قدرتمندی نشدیم و دلیلش هم همان تغییرات در ترکیب است.

پیشکسوت آبی های پایتخت در خصوص مقایسه استقلال ساپینتو با تیم فرهاد مجیدی که در فصل گذشته چند رکورد از خود بر جا گذاشت، عنوان کرد: آن رکورد‌ها، کار را برای مربی جدید سخت می‌کرد، شاید خود فرهاد مجیدی هم در استقلال ماندنی می‌شد، نمی‌توانست رکورد فصل گذشته را تکرار کند، البته این موضوع قابل پیش‌بینی نیست. به هر حال بعد از قهرمانی بدون شکست در فصل پیش، کار برای استقلال و ساپینتو سخت است، اما آنچه که از فوتبال استقلال می‌بینم این است که او به فوتبال هجومی علاقه دارد و در زمانی که تیم حریف توپ را در اختیار دارد، سعی می‌کند با دستور پرس و بازپس گیری توپ مالکیت توپ را به نفع استقلال تغییر دهد اما باید با تاکتیک‌های متنوع موقعیت‌های بیشتری خلق کنیم.

رحمتی در مورد چرایی تعداد گل‌های کمی که  مهاجمان‌ استقلال به ثمر می‌رسانند، گفت: عدم وجود پلی میکر در تیم می‌تواند یکی از دلایل بروز این اتفاق باشد. مثلث میانی استقلال باید خیلی‌ بهتر مهاجمان‌ را در شرایط گلزنی قرار دهند، شاگردان ساپینتو باید با آرامش‌ و اعتماد به نفس بیشتری بازی کنند تا به برتری برسند.

بازیکن سابق استقلال در خصوص بازی با تراکتور نظرش را اینگونه بیان کرد: در این فصل و با توجه به سرمای هوای تبریز بازی کردن مقابل تراکتور سخت است، این تیم مقابل نساجی در نیمه اول فوق‌العاده خوب بازی کرد و استقلال نباید فریب شکست تراکتور در هفته گذشته را بخورد چرا که در بسیاری از دقایق بازی، تراکتوری‌ها تیم برتر میدان بودند و چند موقعیت خوب گلزنی  داشتند اما با واکنش‌های خوب علیرضا حقیقی تبدیل به گل نشد. تراکتور بعد از آن شکست می‌خواهد خود را در جمع مدعیان نگه دارند، استقلال باید هوشیار و با برنامه بازی کند تا با برد در این دیدار با یک شرایط مناسب نیم فصل اول را به پایان برسانند و هواداران را به ادامه فصل امیدوارتر کنند. در واقع استقلال برای جا نماندن از کورس مدعیان قهرمانی که اتفاقا اصلی ترین رقیبش نیز پرسپولیس است به هر سه امتیاز این بازی نیاز دارد.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2017096

آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد

در این پست آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *