راهنمای خرید در بازارها و مراکز تجاری بزرگ جنوب شرق آسیا

بازارهای شلوغ جنوب شرق آسیا، مملو از اجناس ارزان و جالب است و مراکز تجاری نیز، بهترین‌ها را پیش روی شما می‌گذارند.

وقتی به کشورهایی مثل مالزی یا تایلند سفر می‌کنید یا به دیدن سواحل زیبای بالی می‌روید، حتما باید سری به بازارها و مراکز تجاری این مقاصد نیز بندازید. بازارهای شلوغ این بخش از آسیا، مملو از اجناس ارزان و جالب است و مراکز تجاری نیز، بهترین‌ها را پیش روی شما می‌گذارند.

تور تایلند بهترین انتخاب برای عاشقان خرید

با سفر همراه تور تایلند، متوجه می‌شوید که کم‌تر جایی در دنیا وجود دارد که عاشق خرید مثل بانکوک لذت ببرند. وقتی به پایتخت تایلند سفر می‌کنید، همه چیز برای شما مهیا است و باید پول زیادی همراه داشته باشید تا آن‌قدر که دوست دارید خرید کنید.

m

در خود بانکوک بیش از ۵۰ مرکز خرید بزرگ وجود دارد که خیلی از آن‌ها، مراکزی لوکس و جذاب برای خرید هستند که خیلی از برندهای بین‌المللی را در خود میزبانی می‌کنند. اگر قصد خرید کالاهای با کیفیت و لاکچری را دارید، کافی‌ست به منطقه سیام در بانکوک بروید. همان‌جا چند مکان عالی مثل سیام پاراگون، آیکون سیام، یا MBK سنتر را مشاهده خواهید کرد که مجموعا این سه بنا، بیش از هزار فروشگاه بزرگ از بهترین‌های جهان را پیش روی شما خواهد گذاشت. این مراکز اغلب دارای بخش‌های تفریحی، مجموعه‌های سینمایی بزرگ و همچنین رستوران‌ها و کافه‌های مختلف نیز هستند.

یکی از اشتباهات رایج در میان توریست‌هایی که به تایلند -مخصوصا بانکوک- سفر می‌کنند، این است که بیشتر زمان خرید خود را در مراکز تجاری سر می‌کنند. البته که این مراکز بسیار جذابند اما به هیچ وجه نباید از بازارهای بزرگ و شلوغ تایلند گذشت که خود، یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم این کشور به حساب می‌آیند. چاتوچاک بزرگ‌ترین بازار تایلند و یکی از بزرگ‌ترین‌ها در جهان است که در حال حاضر تعداد غرفه‌های آن به ۱۵ هزار عدد می‌رسد و به هیچ وجه امکان این که از همه‌ جای آن بازدید کنید را نخواهید داشت. بازارهای شبانه جود فیر، سرینکارین و چانگ چوی پلین نیز از جمله بازارهای مهم و جذاب در این شهر به حساب می‌آیند.

خیلی از بانکوک گفتیم و فرصت صحبت از دیگر مقاصد تایلند نشد اما مطمئن باشید که در سفر به این کشور، هر شهر و جزیره‌ی بزرگی را که انتخاب کنید از نظر مراکز و بازارهای مختلف برای خرید، هیچ چیز کم نخواهید داشت.

در تور مالزی از بهترین‌ برندها خریداری کنید

تور مالزی که به مقصد کوالالامپور انجام می‌شود شما را با چندین مرکز خرید جذاب روبه‌رو می‌کند و با بازارهای فوق‌العاده و مختلفی آشنا می‌شوید.اگر قصد دارید تعطیلات خود را در کوالالامپور سر کنید، حتما باید به سراغ برج‌های دو قلوی پتروناس و مرکز خرید سوریا KLCC بروید. کمی دورتر یکی دیگر از مراکز تجاری معرکه‌ی کوالالامپور، KL پاولیون قرار دارد و همچنین برجایا تایمز اسکوئر، مید ولی مگامال یا استارهیل گالری از دیگر مراکز بسیار خوب پایتخت به حساب می‌آید.

s

کوالالامپور نیز بازارهای بسیار زیادی دارد که یکی از یکی دیگر جالب‌تر هستند اما شرایط این بازارها کمی با آن‌چه در تایلند می‌بینید، متفاوت خواهند بود. اول این که شرایط بازارهای کوالالامپور کمی منظرم‌تر بوده و همچنین با توجه به این که مالزی کشوری مسلمان نشین است، غذاهای خیابانی زیادی هستند که در این مکان‌ها به فروش رسیده و با ذائقه ما نیز جور هستند. پیشنهاد اول ما بازار خیابان پتالینگ است. در این بازار، هر چه که بخواهید پیدا می‌کنید. از تی‌شرت‌های ارزان قیمت تا صنایع دستی فوق‌العاده زیبا یا آثار هنری مختلف، همه چیز در این محل برای شما فراهم است. بازار سنترال مارکت که بخش بزرگی از آن سر پوشیده است، بازار کاستوری و چو کیت، از دیگر انتخاب‌های شما در کوالالامپور به حساب می‌آیند.

برای رفتن به تور مالزی، انتخاب‌های زیادی پیش رو خواهید داشت. می‌توانید به کوالالامپور رفته یا به مناطق ساحلی همچون پنانگ و لنکاوی بروید. پیشنهاد می‌کنیم، سری به صفحه تورهای مالزی در سایت آژانس آویسا تراول بزنید که بهترین انتخاب برای سفرهای خارجی به حساب می‌آید. این مجموعه امکان سفر با بهترین قیمت به مقاصد مختلف مالزی و کشورهای جنوب شرق آسیا را برای شما مهیا کرده و خدمات خیلی خوبی را در اختیارتان می‌گذارد. همچنین برای انتخاب سفری مناسب شما، می‌توانید با کارشناسان این مجموعه مشورت کنید.

خرید ایده‌آل خود را در تور بالی تجربه کنید

مسلما وقتی در بالی هستید، آن تعداد مراکز خرید و بازاری که در بانکوک یا کوالالامپور پیش رو دارید را نخواهید داشت. اما این یعنی بالی جای مناسبی برای خرید کردن نیست؟ البته که هست! این جزیره‌ی رویایی و زیبا، نه تنها در خود چندین مرکز خرید عالی دارد، بلکه فروشگاه‌های خاص و بوتیک‌های متفاوتش نیز، انتخاب‌هایی بسیار خوب برای تجربه‌ای متفاوت از خرید کردن به حساب می‌آیند.

i

اگر اهل خرید از مراکز تجاری بزرگ هستید، مستقیما باید به سراغ جاهایی مثل دیسکاوری مال، مال بالی گالریا یا بیچوالک مال بروید که هر سه آن‌ها دارای فروشگاه‌های متعدد از برندهای بین‌المللی بوده و همچنین دارای مجموعه سینمایی و رستوران‌ها و کافه‌های متعدد نیز هستند. اما یکی از امتیازات بالی، وجود بوتیک‌های خاصی هستند تا بتوانید پوشاکی از طراحان لباس خیلی خوب را با قیمت مناسب خریداری کنید. دقیقا نمی‌شود جایی خاص را برای این گونه بوتیک‌ها معرفی کرد، چون فروشگاه‌هایی که از آن‌ها حرف می‌زنیم، در جاهای مختلف و توریستی جزیره پخش هستند و هر کدام، محصولاتی منحصر به فرد را به فروش می‌رسانند.

گزینه‌ی دیگر شما برای خرید در بالی، بازارهای مختلف هستند. برای مثال بازار شبانه سانور، بازار گیانیار یا یا بازار هنر کوتا، از انتخاب‌های شما هستند. بازارهایی که انواع و اقسام محصولات در آن‌جاها به فورش رسیده و حتی می‌توانید تابلوهای هنری، صنایع دستی، کیف و کفش چرم، پوشاک و پارچه و …. را در این محل‌ها خریداری نمایید. یک سری چیزها هم هستند که حتما باید در بالی خریداری کنید. اول از همه، اهل شکلات هستید، بدون شک باید محصولات محلی بالی را تهیه کرده و با خود سوغات ببرید، محصولات نقره‌ی بسیار خوبی نیز در این مکان پیدا می‌کنید و محصولات هنری مختلف نیز جزو واجبات به حساب می‌آیند. در کل تور بالی، تجربه‌ی متفاوت و جذابی از خرید کردن را برایتان به همراه خواهد داشت. 

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2017096

آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد

در این پست آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *