راهنمای خرید لوله و اتصالات ساختمانی + معرفی بهترین برند اتصالات

لوله و اتصالات از جمله مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز در صنعت ساختمان‌سازی هستند که در بخش‌های مختلف به کار می‌روند و می‌توانند کارب…

لوله و اتصالات از جمله مهم‌ترین تجهیزات مورد نیاز در صنعت ساختمان‌سازی هستند که در بخش‌های مختلف به کار می‌روند و می‌توانند کاربردهای متعددی در سیستم لوله‌کشی آب، لوله‌کشی گاز، سیستم برق ساختمان، فاضلاب و غیره داشته باشند. لوله و اتصالات ساختمانی امروزه از انواع مواد مختلف مانند پلیمرها، فلزات و … تولید می‌شوند و هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارند. استفاده از راهنمای خرید لوله و اتصالات می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد چرا که توجه به فاکتورهایی همچون کیفیت، دوام، طول عمر و … می‌تواند در کاهش هزینه‌ها و افزایش امنیت و کارایی مؤثر باشد.

 “سیستم‌های لوله‌کشی شریان اصلی فرایندهای صنعتی هستند و سهم خاصی در پیشبرد فعالیت بیشتر کارخانه‌ها و کارگاه‌ها ایفاء می‌کنند. لوله و اتصالات قسمت قابل توجهی از هزینه‌های کلی کارخانه را تشکیل می‌دهند که معادل یک سوم از کل سرمایه‌گذاری است. “

c88fae86-1313-410e-9804-15f340991426

 

مهم‌ترین نکات در خرید لوله و اتصالات

هر کدام از انواع لوله و اتصالات می‌توانند کاربردها و قابلیت‌های منحصربه‌فردی داشته باشند و در بخش‌های مختلفی به کار گرفته شوند. امروزه این محصولات از تنوع و تعدد بسیار بالایی در بازار برخوردارند و همین باعث می‌شود که افراد در زمان خرید دچار سردرگمی و گمراهی شوند. مهم‌ترین نکات در راهنمای خرید لوله و اتصالات به شرح زیر هستند:

نوع پروژه ساختمانی

اولین و مهم‌ترین اصل در زمان خرید لوله و اتصالات ساختمانی توجه به نوع پروژه است چرا که هر کدام از پروژه‌های ساختمانی به انواع مختلفی از لوله‌ها و اتصالات نیاز دارند. پروژه‌های ساختمانی ممکن است مسکونی، تجاری، اداری، صنعتی و … باشند به همین دلیل لازم است که نوع محصولات مورد نیاز مشخص شود.

کاربردهای لوله و اتصالات

تعیین و تشخیص نوع نیاز پروژه‌ها و همچنین کاربرد انواع لوله‌ها می‌تواند اهمیت و ارزش بالایی داشته باشد و تعدادی از لوله‌ها مخصوص لوله‌کشی آب بوده در حالی که تعدادی دیگر فقط برای فاضلاب استفاده می‌شوند. در حقیقت هر کدام از انواع لوله‌ها می‌توانند کاربردهای مختلفی داشته باشند و در ابعاد، اندازه، ضخامت و با ویژگی‌ها و مشخصات مختلفی تولید شوند.

قیمت لوله‌ها

قیمت از جمله مهم‌ترین فاکتورهایی است که در خرید هر محصولی باید مورد توجه قرار بگیرد و قطعاً یکی از مهم‌ترین فاکتورها در خرید لوله و اتصالات ساختمانی است. البته فاکتورهای متعددی می‌توانند در قیمت لوله برق، قیمت لوله آب و سایر لوله‌ها مؤثر باشند که مهم‌ترین آنها برند و شرکت سازنده، کیفیت ساخت، استانداردها، جنس لوله، متراژ و اندازه لوله‌ها و … هستند.

توجه به برند و شرکت سازنده

کاربردهای متعددی لوله و اتصالات ساختمانی موجب شده است که افراد سودجو در این حوزه جولان بدهند و اجناس بی‌کیفیت و تقلبی به مصرف‌کننده بدهند بنابراین توجه به برند می‌تواند به عنوان راهنمای خرید لوله و اتصالات اهمیت بالایی داشته باشد. امروزه شرکت‌های متعددی در زمینه تولید انواع لوله و اتصالات فعالیت دارند و تنوع و تعدد محصولات در بازار بسیار زیاد است به همین دلیل باید حتماً توجه ویژه‌ای به برند داشت.

ddcb1717-cbd7-4aa5-96bc-d0737bda317e

 

جنس لوله‌

امروزه لوله و اتصالات ساختمانی از انواع مواد مختلف مانند فلزات، پلاستیک‌ها، پلیمرها و … تولید می‌شوند و هر کدام از آنها می‌توانند کاربردهای متفاوتی داشته باشند و در بخش‌های مختلفی به کار بروند. از جمله رایج‌ترین و کاربردی‌ترین لوله‌ها و اتصالات در صنعت ساختمان‌سازی می‌توان به محصولات پی وی سی و یو پی وی سی اشاره کرد. این محصولات از طول عمر بالایی برخوردار بوده، در برابر مواد شیمیایی و ضربات مقاوم هستند، حمل‌ونقل ساده‌ای دارند و به‌راحتی نصب می‌شوند و می‌توانند برای پروژه‌های مختلف کاربرد داشته باشد.

ضمانت‌نامه و گارانتی

محصولی که ضمانت‌نامه و گارانتی نداشته باشد به این معنی است که حتی خود تولید کننده آن نیز از کیفیت آن اطمینان کافی ندارد چرا که در تولید این محصولات به استانداردها هیچ توجهی نخواهد شد. محصولات بدون گارانتی اگرچه ممکن است در ابتدا قیمت کمتری داشته باشند اما در دراز مدت می‌توانند هزینه‌های بیشتری برای افراد داشته باشند چرا که نیاز به تعمیر و تعویض پیدا می‌کنند.

ویژگی‌ها و مشخصات فیزیکی و شیمیایی لوله و اتصالات

یکی دیگر از فاکتورهایی که می‌تواند به عنوان راهنمای خرید لوله و اتصالات اهمیت داشته باشد ویژگی‌ها و مشخصات فیزیکی و شیمیایی است. هر کدام از انواع لوله‌ها و اتصالات با توجه به موادی که از آن تولید می‌شوند، روش تولید و … می‌توانند ویژگی‌ها و مشخصات منحصربه‌فردی داشته باشند. میزان مقاومت در برابر ضربه، مقاومت در برابر مواد شیمیایی، مقاومت در برابر نور خورشید، فشار، حرارت، رطوبت و … از مهم‌ترین نکاتی هستند که باید به آنها توجه شود.

زمان خرید محصولات

هرچند که زمان خرید محصول نمی‌تواند ارتباطی به میزان کیفیت و کارایی محصولات داشته باشد اما قطعاً می‌تواند در هزینه‌ها تأثیر زیادی داشته باشد. در حقیقت زمان خرید میزان عرضه و تقاضا را مشخص می‌کند و در ایامی که صنعت ساختمانی رونق بیشتری دارد و میزان تقاضا بیشتر است محصولات با قیمت‌های بالاتری عرضه می‌شوند. همچنین بسیاری از برندهای تولید کننده در مناسبت‌های مختلف تخفیف‌های ویژه‌ای بر روی محصولات خود اعمال می‌کنند به همین دلیل انتخاب زمان مناسب برای خرید نیز می‌تواند اهمیت بالایی داشته باشد.

525385c1-eb05-4e5c-b620-75e12207640d

 

بهترین برندهای اتصالات

همانطور که گفته شد امروزه برندها و شرکت‌های متعددی در زمینه تولید انواع اتصالات ساختمان فعالیت دارند و محصولات مختلفی به مشتریان خود عرضه و ارائه می‌کنند. علاوه بر برندهای خارجی که امروزه در بازارهای کشور حضور پررنگی دارند برندهای ایرانی متعددی نیز وجود دارد که محصولات متنوع و با کیفیتی دارند. از معروف‌ترین و بهترین برندهای اتصالات ساختمانی می‌توانند به موارد زیر اشاره کرد:

· آذین لوله که در تولید لوله و اتصالات تک لایه فعالیت دارد.

· وینوپلاستیک که انواع لوله و اتصالات پلیمری را تولید می‌کند.

· نیوفلکس که پوشفیت‌های فاضلابی تولید می‌کند.

· لوله آسیا که تولید کننده لوله و اتصالات یک لایه است.

· یزد لوله که انواع لوله و اتصالات تک لایه، لوله و اتصالات ۵ لایه و پوشفیت‎های فاضلابی را تولید می‌کند.

· نیوپایپ که تولید کننده لوله و اتصالات پنج لایه است.

· پلی ران اتصال که انواع لوله پلی‌اتیلن، پوشفیت و اتصالات جوشی و پیچی فشار قوی را تولید می‌کند.

· سوپرپایپ که در زمینه تولید لوله و اتصالات پنج لایه فعال است.

· پلیمر گلپایگان که تولید کننده لوله و اتصالات پلیکا است .

· نیک بسپار یزد که انواع لوله و اتصالات تک لایه، پنج لایه و پوشفیت را تولید می‌کند.

· یزد بسپار که تولید کننده لوله و اتصالات تک لایه و پوشفیت است

· نیک پلیمر کردستان که تولید کننده انواع لوله و اتصالات پلیمری ساختمان است.

جمع‌بندی نهایی

لوله و اتصالات از مهم‌ترین تجهیزات در صنعت ساختمان‌سازی به شمار می‌روند که می‌توانند کاربردهای متعددی در بخش‌های مختلف داشته باشند، امروزه انواع مختلفی از این محصولات با کاربردها، ویژگی‌ها، مزایا و معایب مختلف و متعددی تولید می‌شوند به همین دلیل استفاده از راهنمای خرید لوله و اتصالات می‌تواند اهمیت و ارزش بالایی داشته باشد. کاربرد لوله‌ها، کیفیت تولید، جنس محصولات، ابعاد و اندازه، زمان خرید، برند و شرکت تولیدکننده، فروشگاه عرضه‌کننده، مدت زمان گارانتی و … از مهم‌ترین فاکتورها در خرید این محصولات هستند. وینوپلاستیک ” https://www.vinoplastic.com/ ” از جمله بهترین تولیدکننده‌های انواع اتصالات ساختمانی به شمار می‌رود.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1999787

دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت ) با حجم نیمه رایگان

در این پست دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *