سرمربیان لیگ برتری‌ای که در آستانه اخراج هستند!

پش بینی می شود قبل از شروع جام جهانی قطر، تغییر و تحولات زیادی روی نیمکت چند تیم‌ لیگ برتری رخ بدهد.

لیگ بیست‌ودوم در زمینه تغییر و تحولات سرمربیان در حال ثبت یک رکورد جالب‌توجه است، چون شاید هواداران فوتبال به یاد نداشته باشند که آخرین‌بار در کدام فصل بود که ۱۰ هفته نخست با ثبت تنها یک تغییر روی نیمکت تیم‌ها به پایان رسید اما حالا در فصل جاری لیگ برتر این موضوع محقق شده و برکناری رضا پرکاس و جانشینی فیروز کریمی، تنها تغییر و تحول انجام شده روی نیمکت ۱۶ تیم لیگ برتر در ۱۰ هفته ابتدایی بوده است.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از فوتبال ۳۶۰؛ ۱۶ تیم لیگ قرار است در هفته یازدهم برابر رقبای‌شان به میدان بروند و سپس نوبت تعطیلات فیفادی است و حدود بیش از یک ماه قرار است مسابقات لیگ برتر در تعطیلات باشد، همین فرصت زمانی مناسب باعث شده تا با توجه به شرایط بحرانی برخی تیم‌ها، احتمال برکناری چند چهره در پایان هفته یازدهم وجود داشته باشد.

آقا «فیروز» نیامده رفتنی می‌شود؟

صنعت‌نفت آبادان در ۴ بازی اخیرش در لیگ برتر تنها یک امتیاز به‌دست آورده، آن‌هم در شرایطی که فیروز کریمی به جای رضا پرکاس سکان‌دار نفتی‌ها شده و تصور می‌شد که حضور کریمیِ باتجربه بتواند شرایط را به سود صنعت‌نفت تغییر بدهد اما اوضاع بر وفق هواداران پرشور آبادانی نیست و شکست در دوئل حساس با مس کرمان باعث شده تا قعرنشینی نفتی‌ها تمدید شود و یک گام به سوی اخراج نزدیک‌تر شود.

هواداران صنعت‌نفت در روزهای گذشته مقابل دفتر باشگاه تجمع کرده و علیه فیروز کریمی موضع‌گیری کرده‌اند و به نظر می‌رسد که دیدار حساس مقابل پیکان که پنجشنبه پنجم آبان‌ماه برگزار خواهد شد، آخرین فرصت سرمربی باتجربه صنعت‌نفت است تا کریمی بتواند با کسب پیروزی در دیدار خانگی تیمش را از بحران نجات بدهد و عدم کسب نتیجه لازم و تداوم قعرنشینی زردپوشان آبادانی می‌تواند به قیمت برکناری فیروز کریمی و ثبت دومین تغییر روی نیمکت صنعت‌نفت باشد.

روزهای کابوس‌وار «مازیار»؛ کاپیتان در لبه پرتگاه

ملوان بندرانزلی روزهای خوبی را در لیگ بیست‌ودوم پشت سر نمی‌گذارد و با وجود گذشت ۱۰ هفته از رقابت‌ها، شاگردان مازیار زارع تنها ۵ امتیاز به‌دست آورده و به لطف تفاضل گل بهتر از صنعت‌نفتِ قعرنشین در جدول بالاتر ایستاده‌اند. ملوانی‌ها یک فرصت طلایی تا پیش از تعطیلات فیفادی دارند و آن‌هم برگزاری ۲ مسابقه است. شاگردان زارع از هفته ششم یک دیدار معوقه هم دارند که کسب ۶ امتیاز از ۲ دیدار پیش‌رو می‌تواند کاملاً ورق را به سود ملوانی‌ها برگرداند.

شاگردان مازیار زارع البته کار آسانی برای کسب ۶ امتیاز ندارند چون آن‌ها باید مقابل ۲ تیم مدعی تراکتور و فولاد قرار گیرند و همین مسئله باعث شده تا گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال پایان کار زارع در ملوان تا پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ به میان آمده باشد. ملوانی‌ها البته در مقابل رقبای خود نمایش فنی خوبی دارند اما ناکام در کسب نتیجه هستند و باید دید در هفته پیش‌رو حکم اخراج جوان‌ترین سرمربی لیگ بیست‌ودوم امضا می‌شود یا زارع با کسب نتایجی درخشان می‌تواند تیمش را از بحران نجات داده و با روحیه‌ای مناسب به استقبال تعطیلات فیفادی بفرستد.

سرنوشت ۲ سرمربی به این دیدار گره خورده است!

نفت مسجدسلیمان و ذوب‌آهن اصفهان جزو تیم‌های بحران زده لیگ بیست‌ودوم به شمار می‌روند. نفتی‌ها بعد از ۴ باخت متوالی، هفته گذشته برابر مس رفسنجان به تساوی رضایت دادند اما همچنان شاگردان رضا مهاجری شرایط بحرانی دارند و در جمع تیم‌های پایین جدولی قرار گرفته‌اند. اوضاع نابسامانی که باعث شده تا سرمربی باتجربه نفتی‌ها در خطر از دست دادن موقعیت شغلی در مسجدسلیمان باشد و ناکامی در هفته یازدهم شاید به قیمت برکناری رضا مهاجری از سمت سرمربیگری تیم نفت مسجدسلیمان به پایان برسد.

نفتی‌ها در هفته یازدهم میهمان تیم ذوب‌آهن هستند، تیمی که با هدایت مهدی تارتار متخصص کسب نتیجه تساوی است و نتوانسته عملکرد خوبی در لیگ بیست‌ودوم داشته باشد و تنها یک برد در کارنامه شاگردان تارتار به‌چشم می‌خورد. ذوب‌آهن با ۱۰ امتیاز فاصله امنی با منطقه قرمز جدول ندارد و باتوجه به کسب تنها یک پیروزی در ۱۰ هفته، سبزپوشان اصفهانی هم جزو تیم‌های بحران‌زده لیگ بیست‌ودوم برشمرده می‌شوند و به نظر می‌رسد که نتیجه تقابل تیم‌های ذوب‌آهن اصفهان و نفت مسجدسلیمان در هفته یازدهم که جمعه ششم آبان‌ماه برگزار می‌شود، می‌تواند منجر به تغییرات روی نیمکت ذوب‌آهن یا نفت شده و نتیجه این دیدار مستقیم در تعیین سرنوشت مهدی تارتار و رضا مهاجری نقش مهمی دارد.

«حسین‌خانی» به دنبال شگفتی‌سازی و ابقا

مس کرمان با هدایت فرزاد حسین‌خانی بعد از ۷ هفته ناکامی توانست سرانجام در خانه از سد صنعت‌نفت آبادان بگذرد تا سرمربی جوان مسی‌ها نفسی به راحتی بکشد و خطر اخراج و برکناری را از خود دور کند. با وجود کسب پیروزی در دیدار حساس مقابل صنعت‌نفت، همچنان مس در جمع تیم‌های پایین جدولی است و شاگردان حسین‌خانی برای رفتن به سوی تیم‌های میانه‌جدولی نیاز به خلق شگفتی در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس دارند.

حسین‌خانی با توجه به نتیجه به‌دست آمده در دیدار با صنعت‌نفت آبادان توانسته تقریباً موقعیت خود روی نیمکت مس کرمان را حفظ کند و احتمالاً به کار خود در کسوت سرمربی مس تا بعد از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر ادامه می‌دهد اما یک نتیجه غیرمنتظره در دیدار با پرسپولیس شاید معادلات نیمکت مس کرمان را تغییر بدهد و روند سینوسی نارنجی‌پوشان باعث شود تا کاسه صبر مدیران باشگاه لبریز شده و حکم برکناری حسین‌خانی صادر شود، اتفاقی که البته چندان محتمل نبوده و بعید به نظر می‌رسد.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1999787

دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت ) با حجم نیمه رایگان

در این پست دانلود سریال جنگل آسفالت قسمت ۷ هفتم ( قسمت ۷ جنگل آسفالت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *