سفر به شیراز در پاییز متفاوت است!

در فلای تودی امکان مقایسه نرخ هتل ها و بلیط هواپیما وجود دارد و شما می‌توانید با ارزانترین قیمت به شیراز سفر کنید.

شیراز را می‌توان یکی از مقاصد داخلی سفرهای پاییزی معرفی کرد. با شروع فصل پاییز و باز شدن مدارس، خیل عظیم گردشگران به شیراز کاهش می‌یابد و فرصت خوبی را برای سفر به شیراز فراهم می‌کند. سفر به شیراز در پاییز متفاوت است، زیرا هوای آن نه گرمای تابستان و نه سرمای زمستان را دارد. قیمت هتل های شیراز کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید سفری اقتصادی و ارزان را تجربه کنید. در فلای تودی امکان مقایسه نرخ هتل ها و بلیط های هواپیما وجود دارد و شما می‌توانید با ارزانترین قیمت به شیراز سفر کنید.

سفر به شیراز

خرید بلیط هواپیما شیراز

برای رفتن به شیراز راه‌های مختلفی مانند قطار، اتوبوس و هواپیما وجود دارد. اما در پاییز به دلیل کاهش قیمت پرواز تهران شیراز می‌توانید در سریع‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن به این شهر برسید. پرواز به شیراز حدود یک ساعت و نیم طول می‌کشد. برای رسیدن به مرکز شهر می‌توانید از خط مترو یک یا تاکسی‌های اینترنتی و فرودگاه استفاده کنید. قیمت بلیط هواپیما شیراز به عوامل مختلفی مانند زمان سفر بستگی دارد. برای مشاهده دقیق قیمت بلیط شیراز به سایت فلای تودی سری بزنید.

رزرو هتل شیراز

برای رزرو هتل شیراز گزینه‌های مختلفی مانند هتل و اقامتگاه های سنتی در دسترس دارید. هوای معتدل پاییزی در حیاط یکی از اقامتگاه ‌های سنتی شیراز شما را به زمان‌های دور می‌برد. شیراز مملو از هتل ‌های لوکس و اقامتگاه‌های سنتی که از میان بهترین آنها می‌توان به اقامتگاه سنتی ایران مهر شیراز، اقامتگاه سی راه شیراز و… اشاره کرد.

در فصل های کم سفر قیمت رزرو هتل شیراز کاهش چشمگیری دارد و شما‌ می‌توانید بهترین‌ هتل‌های شیراز را با قیمتی بسیار مناسب‌تر رزرو کنید. هتل بزرگ شیراز یکی از هتل‌های مجهز و با امکانات شیراز محسوب می‌شود که سابقه‌ای درخشان در پذیرایی از مهمانان خود دارد. هتل بزرگ شیراز دسترسی آسانی به بافت سنتی شهر و جاذبه‌ های گردشگری نظیر دروازه قرآن، خواجوی کرمانی، شاهچراغ، حافظیه و سعدیه دارد. نزدیکی به فرودگاه شیراز یکی از ویژگی‌های مثبت هتل بزرگ شیراز به شمار می‌رود که مسافران را زیادی را به خود جلب می‌کند.

جاذبه های گردشگری شیراز در فصل پاییز

برای گشت و گذار در پاییز علاوه بر باغ‌های پاییزی، جاذبه های گردشگری پاییزی در شیراز هستند که دیدن آنها خالی از لطف نیست. ما در ادامه به معرفی تعداد از جاهای دیدنی شیراز در پاییز می‌پردازیم.

جاذبه های گردشگری شیراز

  • تخت جمشید: یکی از جاذبه های گردشگری پاییزی، تخت جمشید است. مسافت‌ زیادی را تا تخت جمشید باید پیاده‌روی کنید، به همین دلیل ممکن است تابش آفتاب داغ آن در تابستان اذیت کننده باشد؛ اما در پاییز که دما هوا پایین‌تر می‌آید بهترین فرصت برای بازدید از این آثار باستانی شگفت‌انگیز فراهم می‌شود.

  • حافظیه: نم‌نم باران کنار آرامگاه خواجه حافظ شیرازی، خاطره‌ای فراموش نشدنی برایتان می‌سازد. طراحی حافظیه از معماری زمان زندیه گرفته شده است. ساعت بازدید از حافظیه شیراز همه روزه از ساعت ۸ – ۲۲ بازدید کنید.

  • سعدیه: در بازدید از جاهای دیدنی شیراز در پاییز، حتما سری هم به سعدیه بزنید. سعدیه در واقع محل سکونت سعدی بوده و پس از فوتش هم در همانجا دفن شده است. درختان نارنجی سر به فلک کشیده آن در پاییز چهره‌ای دیگر از شیراز را به شما نشان می‌دهد.

  • باغ ‌های شیراز در پاییزاگر در پاییز به شیراز سفر کردید، تماشای باغ ‌های شیراز را از دست ندهید. با خنک شدن هوا و زرد شدن برگ‌های پاییزی، درختان باغ ‌های عفیف، ارم و جهان نمای شیراز هم رنگ پاییزی به خود می‌گیرند و چشمان گردشگران را بر روی خود خیره می‌کنند.

باغ ‌های شیراز

 

  • نارنجستان قوامبه دلیل وجود تعداد زیاد درختان نارنج، این باغ به نارنجستان قوام شهرت یافته است. این مکان در بهار با بوی خوش بهارنارنج‌هایش، هوش از سر گردشگران می‌برد و در پاییز با رنگ‌آمیزی قشنگی که به عمارت می‌دهد. نارنجستان قوام محل اقامت خاندان قوام، یکی از افراد سرشناس شیراز بوده و در دل خود اصطبل، حمام، بازارچه، حسینیه، دیوان ‌‌خانه و مدرسه را جای داده است.

بهترین مراکز خرید شیراز

یکی دیگر از تفریحات شیراز، گشت و گذار در مراکز خرید و تهیه سوغاتی است. برای خرید کردن می‌توانید مراکز خرید لوکس و مدرن یا بازارهای سنتی شیراز را انتخاب کنید. مراکز خرید لوکس و مدرن شیراز در نقاط مختلف شهر پراکنده‌اند و می‌توانید از پوشاک تا کیف و کفشی که نیاز دارید را آنجا خریداری کنید. از میان بهترین مراکز خرید شیراز می‌توان به مرکز خرید زیتون، حافظ، خلیج فارس، ستاره، افتاب فارس، نگین و… اشاره کرد.

برای آشنایی با فرهنگ مردم قدم زدن در بازارهای شیراز را فراموش نکنید. بازار شیراز حال و هوایی دیگر دارد. در این بازارها حجره‌های فرش فروشی، صنایع دستی، ادویه و خوراکی وجود دارند که می‌توانید با قیمتی بسیار مناسب تهیه کنید.

لذت خوراکی ها و غذاهای سنتی شیراز

جذابیت‌های شیراز فقط محدود به جاذبه های گردشگری و تفریحی آن نیست، خوراکی‌ها، غذاها و عرقیجات شیراز زبانزد خاص و عام هستند. در رستوران‌ های شیراز طعم غذاهای محلی را بچشید و از کلم پلو و همچنین فالوده شیرازی غافل نشوید! برخی از بهترین رستوران‌ های شیراز که مورد استقبال گردشگران قرار می‌گیرند شامل رستوران هفت‌ خوان، خانه سنتی پرهامی، رستوران خوشا شیراز، رستوران عمارت فیل، شرزه و… هستند.

شیراز مقصدی برای تمام فصول!

از میان همه مقاصد گردشگری پاییزی داخلی ایران، پاییز در شیراز رنگ‌ و بوی دیگری دارد. در این فصل علاوه بر برخورداری از آب و هوای معتدل آن می‌توانید ارزانتر از همیشه به شیراز سفر کنید و سفری خاطره‌انگیز و فراموش نشدنی را تجربه کنید. شما چه تجربه‌ای از سفر به شیراز در پاییز دارید؟

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714649078 2019059

با رزرو تور کیش، این نمایشگاه‌های جذاب جزیره را در ۱۴۰۳ از دست ندهید

در این پست با رزرو تور کیش، این نمایشگاه‌های جذاب جزیره را در ۱۴۰۳ از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *