تیتر خبرها

سقوط قیمت طلا؛ سرمایه گذاری در بازار طلا سودآور تر است یا بورس؟

امروز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار دو میلیون و ۴۵۹ هزار تومان شد یعنی نسبت به روز گذشته ۴۹ هزار تومان ریخت.

شایانیوز- امروز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار دو میلیون و ۴۵۹ هزار تومان شد یعنی نسبت به روز گذشته ۴۹ هزار تومان ریخت.

قیمت طلا ۱۸ عیار

چهارشنبه

امروز

 دو میلیون و ۵۰۸ هزار تومان 

 دو میلیون و ۴۵۹ هزار تومان 

به گزارش «شایانیوز» از آنجاییکه «طلا» تبدیل به کالایی سرمایه ای شده، اطلاع از بروزترین قیمت طلا اهمیت دو چندان پیدا کرده است.

طلا اغلب به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در برابر تورم و کاهش ارزش ارز به شمار می رود. این موضوع بیشتر ناشی از اجرای گسترده محرک های مالی در کشورهای دنیا است؛ درست مثل قیمت دلار، اطلاع از نوسانات بازار طلا برای کسب سود بیشتر و یا جلوگیری از ضرر مهم است.

پیش بینی آینده قیمت طلا در سال ۱۴۰۱

به عقیده چارلی موریس، مدیر صندوق خانه آتلانتیک سرمایه گذاری در بازار طلا جذاب تر و سود حاصل از آن چشمگیر تر از سرمایه گذاری در بورس است. پیش بینی موریس از چشم انداز بازار طلا مثبت بوده و قابلیت نقدشوندگی آن را بالا می داند.

او می گوید: من به شخصه بیشتر سبد سهامم را به طلا اختصاص داده ام؛ شاید در کوتاه مدت سود کمتری به دست بیاورم اما نگران این نیستم که هر رویدادی در هر نقطه از جهان سرمایه ام را هدر دهد .

به گفته تحلیلگران، کاهش ارزش دلار و تاثیرات احتمالی تورم در نتیجه اجرای محرک های اقتصادی در آمریکا، عوامل اصلی افزایش قیمت طلا هستند.

بسیاری از تحلیلگران اما معتقدند طلا امسال همچنان از سیاست پولی انبساطی و نرخ واقعی بهره پایین منفتع خواهد بود .

اوله هانسن، تحلیلگر ساکسو بانک می گوید: «تا زمانی که سود اوراق قرضه بالاتر رود، بازار طلا برای یافتن جای پا با چالش مواجه است.»

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *