سپاهان با قهرمانی در لیگ ۶ قدم فاصله دارد!

سپاهان با هدایت ژوزه مورایس در آستانه کسب قهرمانی رقابت‌ های لیگ برتر است.

آخرین مرتبه در لیگ چهاردهم بود که سپاهانی‌ها با سرمربیگری حسین فرکی قهرمانی لیگ را کسب کردند.

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از ورزش سه؛ این قهرمانی در شرایطی به دست آمد که آنها از رقبا عقب بودند، اما کسب ۶ پیروزی پیاپی در ۶ هفته پایانی سبب شد تا از تساوی جنجالی تراکتور و نفت تهران در ورزشگاه یادگار امام نهایت استفاده را ببرند و پنجمین قهرمانی تاریخ لیگ برتر را جشن بگیرند.

پس از این قهرمانی سپاهان سال‌های سختی را تجربه کرد. آنها لیگ‌های پانزدهم  هفدهم در رتبه‌های عجیب یازدهم و چهاردهم تمام کردند تا مدیران سپاهان پس از کنار گذاشتن فرکی، استیماچ، عبدالله ویسی، زلاتکو کرانچار و منصور ابراهیم زاده به سراغ امیر قلعه‌نویی بروند.

بازگشت امیر قلعه‌نویی به سپاهان این تیم را دوباره به جمع مدعیان اضافه کرد و طلایی‌پوشان اصفهانی در لیگ هجدهم تا هفته پایانی با پرسپولیس برای قهرمانی تلاش کردند ولی در نهایت با وجود پیروزی دو بر صفر مقابل استقلال خوزستان در آخرین هفته، نایب قهرمان شدند و رقابت را به تیم سرحال برانکو واگذار کردند. در لیگ نوزدهم اما بحران هفته‌های پایانی سبب شد تا امیر قلعه‌نویی استعفا بدهد و فصل هم برای آنها با رتبه پنجم و بدون کسب سهیمه آسیایی تمام شد.

1838144

با محرم نویدکیا هم حضور سپاهان در جمع مدعیان ادامه پیدا کرد، اما یک عنوان دومی و سومی حاصل کار با این مربی جوان شد تا بار دیگر یک مربی خارجی برای هدایت تیم انتخاب شود.

مورایس در فصل جاری با چالش‌های زیادی مواجه بود. او برای بهبود تیمش به زمان نیاز داشت و اگرچه تیم این مربی سرشناس پرتغالی در بسیاری مقاطع لیگ با صدر جدول فاصله داشت، اما از تعطیلات بلند مدت جام جهانی بهترین بهره را برد و عملکرد سپاهانی‌ها پس از جام جهانی به خوبی موید اقدامات کادر فنی پرتغالی سپاهان در بهبود شرایط این تیم است.

حالا در شرایطی به ۶ هفته پایانی رسیده‌ایم که استقلال ۳ امتیاز و پرسپولیس ۴ امتیاز از سپاهان عقب هستند. نکته قابل توجه اینکه مورایس توانسته از گل‌محمدی و ساپینتو در بازی‌های رو در روی رفت و برگشت ۱۰ امتیاز بگیرد. این اختلاف قابل توجه در شرایطی به دست آمده که حالا مقایسه بازی‌های سپاهان با سرخابی‌ها دست بالاتر را در ادامه روند صعودی به اصفهانی‌ها می‌دهد.

سپاهان در هفته پیش رو باید سخت‌ترین دیدار خود را در تبریز مقابل شاگردان خمس برگزار کند و سپس برای حضور در یک دیدار دشوار دیگر برابر مس رفسنجان در نقش جهان آماده شود. بازی در نقش جهان مقابل ملوان، سفر به مسجد سلیمان برای رویارویی با شاگردان اشکشِ بحران زده، میزبانی از پیکان در نقش جهان و درنهایت سفر به کرمان برای مصاف با شاگردان حسین‌خانی ۶ مسابقه‌ای هستند که مورایس و شاگردانش برای تحقق رویای ششمین قهرمانی پیش رو دارد؛ رویایی که با توجه به بازی‌های دشوارتری که پیش روی استقلال و پرسپولیس قرار دارد، به نظر می‌رسد بیشتر از همیشه به واقعیت نزدیک شده است.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *