تیتر خبرها

سکه ارزان شد؛ بعد سفر «گروسی» قیمت ها چه می شود؟

امروز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ قیمت «سکه امامی» ۲۸ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان اعلام شد و به کانال ۲۸ میلیون عقب‌نشینی کرد.

شایانیوز- امروز پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ قیمت «سکه امامی» ۲۸ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان اعلام شد یعنی نسبت به روز گذشته ۲۲۰ هزار تومان کمتر به کانال ۲۸ میلیون عقب‌نشینی کرد.

همزمان قیمت «سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم» ۲۵ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان معامله میشود و از محدوده ۲۶ میلیون پایین آمده است. 

سکه گرمی، همچنان بدون تغییر قیمت همان شش میلیون و ۴۱۰ هزار تومان دست به دست می‌شود.

قیمت انواع سکه

  انواع سکه طلا   

چهارشنبه

امروز

امامی

۲۹ میلیون و ۱۶۵ هزار تومان

۲۸ میلیون و ۹۴۵ هزار تومان

طرح قدیم

۲۶ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان

۲۵ میلیون و ۹۲۵ هزار تومان

یک گرمی

شش میلیون و ۴۱۰ هزار تومان 

شش میلیون و ۴۱۰ هزار تومان

ریزش ۹ میلیونی قیمت سکه در یک هفته

به گزارش «شایانیوز» و به نقل از اقتصاد نیوز، قیمت سکه در یک هفته ۹ میلیون تومان ارزان شد. یک شایعه هم در بازار دست به دست می‌شد که می‌طلبد بانک مرکزی درباره آن موضع‌گیری کند. در بازار شایعه شده بود قالب سکه‌های عرضه شده در  بورس کالا  مشکل داشته است. شایعه‌ای که اگر به سکوت برگزار شود اثر منفی بر بازار دارد.

پیش بینی قیمت سکه 

در شرایط فعلی فعالان بازار معتقدند در صورتی که نرخ دلار در روز جاری به مسیر کاهشی روز قبل ادامه دهد این امر ممکن است باعث تداوم کاهش قیمت سکه شود. 

سکه امامی در ۲ روز گذشته توان قوی برای رشد قیمت نداشته است و در این بازار، میزان فروش فلز گران بهای داخلی به شکل معناداری بالا رفته است. با وجود بالا رفتن میزان فروش ها در بازار سکه، این فلز گران بها فاصله معناداری با از دست دادن مرز ۳۰ میلیون تومانی دارد. 

برخی تحلیل گران باور دارند، در صورتی که طی یک هفته آینده، فلز گران بهای داخلی مرز ۳۰ میلیون تومانی را حفظ کند، می توان از شکل گیری یک هسته جدید مقاومتی در بازار سکه خبر داد.

در بهمن ماه، هسته مقاومت سنگین فلز گران بهای داخلی مرز ۲۰ میلیون تومانی بود و افت به زیر این مرز بسیار دشوار به نظر می رسید. 

در این میان، شماری از بازیگران بازار باور دارند، افت یا رشد قیمت سکه بستگی به اتفاقات سیاسی روزهای آینده و سفر گروسی به تهران و نشست شورای حکام در ۱۵ اسفند ماه خواهد داشت.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *