شش پرده از حالِ بد این روزهای شریف؛ نخبه هایی که اون روی غریبشون رو نشون دادن!

دانشگاه شریف این روزا از پرهیاهو ترین جاهاییه که میتونید برای اعتراضات ۱۴۰۱ مثال بزنیدش، البته با پرده هایی که پشت بند هم اتفاق افتاده!

شایانیوز- دانشگاه صنعتی شریف (دانشگاه صنعتی آریامهر پیشین) که دانشگاهی دولتی می باشد این روزها تو تشنجی عجیب هستش که انگاری روز به روزم داره بیشتر میشه! از وقتی که ما دهه هفتادیا بچه بودیم یادمونه همیشه میگفتن ورود به دانشگاه شریف از محالاته و هر کسی نمیتونه واردش بشه چرا که فقط نخبه هارو میخواد و جذب میکنه!

البته که راستم میگفتن این دانشگاه انبوهی از نخبگان عزیز کشورمون هستند که میتونن با مغز شاخی که دارن حتی کشور رو از این رو به اون رو کنند! البته که در این بین یکسری هم با سهمیه وارد شدن و قطعا نخبه نیستند!! اما جدا از اینها این مطلب که شریفی ها سیاسی نیستند و این مسائل رو وارد کارشون نمی کنند و همیشه در هر کجا ترجیحشون بر درس خوندنه هم انگاری جوکی بیش نبوده چرا که می بینیم این روزا دانشگاه شریف و دانشجوهاش اخبار و کشور رو گرفتن دستشون.

N83149493-72743077

پرده اول شریفی ها (شعار هنجار شکن و شریفی که قفس شد)

در این مطلب یه نگاه ریز تا درشت به حواشی دانشگاه شریف می اندازیم. داستان از اونجایی شروع شد که دهم مهر ماه دانشجویان با شعار های هنجارشکن و مختلف حسابی دانشگاه رو از این رو به اون رو کردند، به همین جهت همونطور که میدونید نیروهای امنیتی اومدن و با یکسری از راه و روش های خودشون قائله رو ختم کردند اما نه چندان به خیر! 

این شد که تعداد زیادی از دانشجوها داخل دانشگاه موندگار شدن، البته در کنار ماموران! احتمالا اون شب رو به یاد دارید که هشتگ های دانشگاه شریف سر به فلک کشید و خیلی ها در فضای مجازی نگران بچه هایی بودن که داخل داشنگاه تا نصفه شب مونده بودند. همین شد که وزیر علوم پادرمیونی کرد و بالاخره این جریان تموم شد.

9f37dfb978105b2bb3a674d531526a9a284cc16b-961x1280

پرده دوم شریفی ها (کلاس های مجازی و قطعی نت)

البته که فکر نکنید شریفی ها از فردای اون روز تشریف بردند دانشگاه خیر! بلکه دانشجویان به مدت دو هفته درس و مشقشون مجازی شد که البته این مجازی شدنه با وجود قطعی نت در اون تایم بیشتر جوک بود تا واقعیت و درس مجازی!!

4408824

پرده سوم شریفی ها (تریبون آزاد واقعا آزاد شد؟)

بعد از باز شدن دوباره دانشگاه شریف تریبون آزادی تشکیل شد که در آن برخی از دختران دانشجو بدون حجاب پشت میکروفن حاضر شدند و بدون حتی تذکر زبانی از آقای رئیس به صحبت هاشون ادامه دادند! این در حالی بود که اگه آقای رئیس در این سالن حضور نداشت قطعا دانشجویان با برخورد حراست دانشگاه روبرو میشدند اما در کمال تعجب چنین مواردی رخ نداد و دانشجویان عزیز به ادامه صحبت ها پرداختند!! عجیبن غریبا ….

f2098

پرده چهارم شریفی ها (از سلف مختلط تا گریه برای مختلط)

خب همه این هارو دیدیم و شنیدیم اما میرسیم به تازه ترین اخبار از دانشگاه شریف که جریان سلف و مختلط شدنش حسابی اختلال ایجاد کرد. میدونید که در هیچ یک از دانشگاه های کشور سلف به صورت مختلط نیست، اما برخی دانشجوهای شریف جان باز هم هنجار شکنی کردند تو یه حرکت عجیب مختلطش نمودن!

همین شد تا برخی از دانشجوها نیز در اقدامی شاخ دربیارانه اومدن و میزهای زیادی رو جلو در سلف گذاشتن تا مبادا خانومی وارد بشه و اعتراضشون رو اینجوری نشون دادن که خب با هجوم و عصبانیت بسیااار شدید دیگر دانشجوها مواجه شدند و از طرفی هم ده دانشجو برای مختلط شدن و ورود دانشجوهای دختر اومدن مراسم گریه کنان راه انداختند که این دیگه تهش بود و با واکنش های بسیار شدیدی همراه شد.

بیبنید-مختلط-شدن-سلف-سرویس-دانشگاه-شریف-گریه-برخی-دانشجویان-را-درآورد-چرا؟-ویدیو

5758277

پرده ششم شریفی ها (دو نگاه متفاوت از دو چهره مشهور)

در ادامه جریان سلف حالا برخلاف تصور ها که فکر میکردند سلف از مختلطی دراومد و سکوت حاکم شد، خب سلف بسته شد و از مخلط شدنش هم جلوگیری شد اما تو تازه ترین اقدام دانشجویان معترض دیده شد که علاوه بر اینکه جدا سازی صورت نگرفت، تازه تو حیاط دانشگاه مثل جمع های خونوادگی سفره انداختن و دختر و پسر در کنار هم ناهارشون رو میل نمودن!!

unknown_312610580_824696491902812_1259722683220724823_n

اما برسیم به عادل خان فردوسی پور که از استادان زبان انگلیسی در این دانشگاه نخبه پرور کشورمون هستش و تو اعتراض و اقدام جدید دانشجویان همراه بود. شاید باورتون نشه اما عادل فردوسی پور میون بچه ها نشسته و رو زمین دانشگاه ناهار صرف میکنه.

این در حالیه که جام جهانی نزدیکه و عادل فردوسی پور هم امکانش هست که در وبسایت فوتبال ۳۶۰ و یا برنامه فوتبال ۱۲۰ بخواد فعالیتی در این راستا داشته باشه و حرکت جدیدش باعث بشه اختلال و یا سانسوری در کارش ایجاد بشه، که خب بعید هم نیست!

1360631_594

اما نگاهی دیگر هم در رابطه با این اعتراضات وجود داره و اونهم آقای علی مطهری فرزند مرتضی مطهری می باشد. به گزارش همشهری آنلاین، این نماینده دوره دهم مجلس در توییتی نوشت: برخی دانشجویان دانشگاه شریف در حوادث اخیر امتحان بدی دادند. گذشته از اعتراضی که حق آنها بود، فحش‌های رکیک و ناموسی که در دهم مهر دادند تاکنون در دانشگاه سابقه نداشت و آبروی دانشجو را بردند و اخیراً هم با اصرار بر مختلط شدن غذاخوری مفهوم مقدس آزادی را به آزادی حیوانی تنزل دادند.

4745950

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *