شهید مهدی رضایی مجد؛ فوتبالیستی که در شلمچه نامش جاودانه شد

164530011

ورزشکاران زیادی در دهه شصت و در طول جنگ تحمیلی به جبهه ها رفتند و تعدادی هم در راه وطن به شهادت رسیدند.

کافی است به تصویر تیمی گرفته شده از تیم جوانان ایران به دقت نگاه شود . نفر دوم و سوم ایستاده از راست جلال بشرزاد و محسن عاشوری هستند و نفرات سوم و چهارم نشسته از راست امیر قلعه نویی  و  سعید مظاهری.

به گزارش «شایانیوز» به نقل از ورزش سه؛ اینها فوتبالیست های مهمی در دهه ۶۰بودند که بعدها امیر قلعه نویی و محسن عاشوری راهشان را جدا کردند وسالها بازیساز دو تیم  استقلال و پرسپولیس شدند. 

t5e34cfi

در کنار قلعه نویی کاپیتان آن سالهای فوتبال ایران ، شهید مهدی رضایی مجد  نشسته که رابطه صمیمی با امیر قلعه نویی داشت و در کنار آن ستاره ها کاپیتان تیم ملی جوانان بود، ولی بازوبند به دست نمی زد.

رضایی مجد بعد از حضور در اکباتان و تهران جوان به پرسپولیس پیوست، پرسپولیسی که پر بود از ستاره های آن سالهای فوتبال ایران و سرمربی سخت پسندش علی پروین بود. علی پروین رضایی مجد را جانشین ستاره آن سالهای پرسپولیس ناصر محمدخانی می دانست. 

bsaokzz2

رضائی مجد با این که به پرسپولیس رویایی آن سالها پیوست ولی هیچگاه در این تیم دیده نشد، کاپیتان تیم ملی جوانان ایران و یکی از خوش تکنیک های آن روزهای فوتبال ایران، به جای بازی با توپ فوتبال، به جبهه های جنگ رفت و در عملیات تکمیلی کربلای پنج و در اسفند سال ۶۵ در منطقه شلمچه به شهادت رسید.

روحش شاد . یادش همیشه عزیز.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2015885

روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه

در این پست روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *