تیتر خبرها

شومیز از اون آیتماست که واسه هر مهمونی و مجلسی جوابه؛ بیا خوشگل ست کردنش بیاموزمت

هر خانمی در کمد خود به حداقل یک شومیز نیاز دارد، اما آیا همه چیز را درباره شومیز و نحوه استفاده از آن را می‌دانید؟

شایانیوز- شومیز از واژه فرانسوی Chemise برگرفته شده که در زبان فارسی به یک نوع لباس خاص زنانه گفته می شود که ابتدا به شکل آستین بلند و با دکمه های وسط، به سبکی کلاسیک و ساده طراحی می شدند. اما اکنون با انواع پارچه های حریر، گیپور و ریون در انواع مدل های مختلف دوخته می شوند و از آن دسته لباس هایی هستند که هم در مهمانی های ساده و هم در انواع مجلس ها می توان از آن استفاده کرد. شومیز های مجلسی انواع مختلفی مانند شومیزهای حریر و گیپور، آستین کلوش و آستین پفی، دکمه دار، یقه حلزونی، شومیزهای کوتاه و بلند، ساده و کار شده دارند که هر کس می تواند برحسب سلیقه، فرم اندام، رنگ پوست و …خود نوعی از این مدل شومیزها را انتخاب کند.

تاریخچه شومیز زنانه

اصطلاح شومیز برای نخستین بار در دهه ۱۷۸۰ بکار رفت و برای معرفی نوعی لباس غیررسمی گشاد بود. تاریخچه این لباس هم به قرون وسطا بر می گردد و آن زمانی بود که بانوان از شومیز به عنوان یک زیر پیراهن و یا حتی یک لباس گشاد استفاده می کردند. تا اواخر قرن هیجدهم نیز این لباس به عنوان یک لباس یک زیرپوش استفاده می شد؛ اما پس از آن دچار تغییرات چشمگیری در فرم و طرح شد که امروزه از آن به عنوان یک یک لباس مجزا در انواع مدل ها یاد می شود.

شومیز-حریر-مجلسی

جنس شومیز مجلسی

اغلب شومیز های مجلسی از پارچه های سوزنی، حریر و کرپ حریر تهیه می شوند؛ زیرا این نوع پارچه ها بسیار زیبا، بادوام و درعین حال شفاف و درخشان هستند. رنگ های جذاب، قیمت مناسب  و حالت لختی که پارچه کرپ حریر دارد باعث شده است شومیز های مجلسی با پارچه کرپ حریر بسیار پر فروش باشند.

به گزارش شایانیوز درباره پارچه سوزنی می توان گفت گرم و محکم است، شاید سطح آن کمی خشک باشد اما با پوشیدن شومیزی که با این پارچه دوخته شده است احساس سنگینی نمی کنید. شومیز سوزنی را می توانید علاوه بر میهمانی های مهم در جلسات کاری هم استفاده کنید.

شومیز- مجلسی-ساتن

شومیز مجلسی رو با چی بپوشم؟

بسیاری از خانم‌ ها پیش از مهمانی یا پس از خرید شومیز به این موضوع فکر می کنند که با شومیز چی بپوشم تا زیبا و منحصر به‌ فرد شوند. در ادامه چند استایل جذاب و چشمگیر به همراه شومیز مجلسی را به شما معرفی می‌ کنیم.

شومیز مجلسی گلدار و دامن جین کوتاه

ست دامن کوتاه جین و شومیز گلدار دخترانه مناسب خانم‌ هایی است که به استایل‌ های منحصر به‌ فرد کژوال یا اسمارت کژوال علاقه دارند و می‌ خواهند در مهمانی متفاوت و جذاب باشند. این استایل جذاب و تابستانه را می‌ توانید با یک صندل یا کفش تخت زنانه ست کنید و در مهمانی با ظاهر جذاب خود بدرخشید.

شومیز-مجلسی-گلدار

شومیز یقه قایقی و دامن زنانه

دامن زنانه انواع گوناگونی دارد و اگر می‌خواهید شومیز مجلسی به تن کنید، حتما از دامن مجلسی زنانه بهره‌ مند شوید تا استایل‌تان رسمی و جذاب‌تر شود. معمولا برای مهمانی و مراسم‌ های نیمه رسمی، دامن مجلسی انتخاب مناسب‌تر نسبت به شلوار است. ست شومیز یقه قایقی و دامن مجلسی انتخاب بسیار زیبایی است. شما می‌توانید به همراه اکسسوری‌های زنانه همچون زیورآلات استایل خود را کامل کنید. همچنین کفش پاشنه بلند زنانه برای این استایل جذاب و مناسب است.

شومیز-یقه-قایقی

شومیز مجلسی حریر و دامن خال خالی

شومیز مجلسی حریر یک لباس زیبای زنانه است که در طرح و رنگ‌ های متنوع تولید می‌ شود و بیشتر خانم‌ ها حداقل یک شومیز مجلسی حریر در کمد لباس‌ های خود دارند. شومیز حریر انتخاب مناسبی برای استایل جذاب مهمانی‌ ها است.

اگر می‌ خواهید استایل به‌ روز و مدرنی را تجربه کنید، دامن خال خال انتخاب جذابی خواهد بود. در یک یا دو سال گذشته طرح پارچه خال خالی مورد توجه بسیاری از برندهای مشهور دنیا قرار گرفت که پس از آن بسیاری شیفته این مدل پارچه شدند.

شومیز-مجلسی- زنانه

اگر دوست دارید آراسته و خوش تیپ باشید صفحه مد و فشن ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *