تیتر خبرها

شگفتی های حیات وحش؛ جگوار وحشی طوری به خوکچه شبیخون زد که نبینی از دستت رفته! (ویدیو)

در این ویدیو جگوار گرسنه رو می بینید که خوکچه هندی تنها رو خیلی آروم و غافلگیرانه شکار می کنه.

شایانیوز- یکی از جذاب ترین موضوعات برای دنبال کردن حیات وحش هست. ما جهانی داریم که در اون به شگفتی های زیادی بر میخوریم. در حیات وحش جنگ برای بقا، تولد و شکار وجود داره. حیوانات مختلف با توانایی های گوناگون تمام تلاش خودشون رو انجام میدن تا بتونن زنده بمونن، اما این دنیا بی رحم هست، چون همیشه یک بازنده وجود داره.

جگوار یا همون پلنگ آمریکایی گونه ای از سرده پلنگ‌ ها هست و بزرگ‌ ترین جانور از تیره گربه‌ سانان که در قاره آمریکا زندگی می کنند.

جگوار ها اغلب تنها زندگی می‌کنند و بیشتر هم در شب ها فعالیت دارند. جگوار مانند پلنگ به سرعت از درختان بالا میره و خودش رو مخفی میکنه. جگوار ها شناگران ماهری هستند و گاهی هم ماهی شکار می کنند. جگوار با پنجه و آرواره خیلی قوی ای که داره می‌تونه تاپیر، بز کوهی، میمون، گوزن و تمساح شکار کنه.

برگچه‌ خوار و یا همان کَپی‌ بارا بزرگ ترین جانور از گروه خوگچگان هندی است که بومی آمریکای جنوبی هست. این جانور بزرگ ترین جونده در جهان به حساب میاد و گاهی اندازه اش به ۱ متر هم می‌ رسد. این حیوانات دم ندارد و ظاهری شبیه به خوکچه دارد. برگچه خوار به طور معمول نزدیک آب پیدا می شوند.

وزن کَپی‌ بارا معمولا بین ۳۵ تا ۶۶ کیلوگرم است. البته نوع ماده آن وزن بیشتری هم دارد.

این موجودات به آب علاقه زیادی دارند چون برای زنده ماندن به آب  نیاز دارند. بدن این حیوانات به صورت طبیعی خشک است و این جوندگان برای زنده ماندن به رطوبت احتیاج دارند. کاپی باراها بیشتر در بخش‌ های مرکزی و جنوبی آمریکا، در کنار رودخانه‌ها و دریاچه‌ها پیدا می شوند.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *