شگفتی های حیات وحش؛ عقاب تیز پرواز بچه آهو رو با پنجه هاش از رو زمین محو کرد! (ویدیو)

ویدیو امروز حیات وحش ما در مورد یه عقاب تیز پرواز هست که بچه غزال رو شکار میکنه.

شایانیوز- یکی از جذاب ترین موضوعات جهان حیات وحش هست. دنیایی که ما در اون به شگفتی های زیادی بر میخوریم. جنگ برای بقا، تولد و شکار. حیوانات مختلف با توانایی های گوناگون تمام تلاش خودشون رو انجام میدن تا بتونن زنده بمونن، اما این دنیا بی رحم هست، چون همیشه یک بازنده وجود داره.

عقاب همواره نماد اقتدار هست. به لباس های خلبان های هواپیما جنگنده نگاه کنید و یا خود هواپیما های جنگی. عقاب ها جزو پرندگان شکاری به حساب میان و بیشتر این پرندگان بومی قاره آفریقا، اروپا و آسیا هستند. تقریبا ۶۰ گونه از این پرندگان شکاری در دسته عقاب ها قرار می گیرند.

از ویژگی های عجیب عقاب ها میشه به پرواز در ارتفاعات بسیار بالا، طی کردن مسیرهای طولانی، دید قوی اشاره کرد. رنگ بیشتر عقاب ها سیاه و یا قهوه هست. عقاب ها پاها و پنجه های واقعا قوی دارند تا بتونن حیوان هایی مانند موش، راسو، خرگوش، روباه و حیواناتی با جسه های بزرگتر رو شکار کنن. با رنگی روشن دارند که برای شکار کردن از آن ها استفاده می کنند.

قدرت بینایی بالا یکی از ویژگی های منحصر به فرد این پرندگان است. عقاب ها وقتی بالای بلندی می نشیند، میتوانند به خوبی شکار خود را هدف گیری و انتخاب کنند.

آهو یا همون غزال به عنوان جانورانی چابک در طبیعت شناخته می‌شوند. آن‌ها می‌توانند ناگهانی سرعت خود را به ۹۷ کیلومتردر ساعت برساند و یا زمان دویدن سرعت خود را در ۴۸ کیلومتر در ساعت نگه دارد. غزال‌ها اندام کوچکی دارند. بلندی قد بیشتر آن‌ها تا شانه، بین ۶۰ تا ۱۱۰ سانتی‌متر است.

آهو معمولا از علوفه، بوته و برگ درختان تغذیه می کند. این حیوان ریشه های برخی از گیاهان را می خورد تا تشنگی خود را در فصل تابستان کم کند.

در کشورمان ایران، علاوه بر آهوی ایرانی دو نوع آهوی دیگر به نام های جبیر و آهوی کوهی وجود دارند. جبیرها به آهو ایرانی شباهت بسیار زیادی دارند اما تفاوت ظاهری آنها در شاخ ها و اندازه کوچکشان است.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

2017096

آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد

در این پست آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد را در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *