شگفتی های حیات وحش؛ موجودات زشتِ عجیب الخلقه ته دریا که رو سرشون لامپ دارن! (ویدیو)

در این ویدیو ما به سراغ عجیب ترین حیوانات در اعماق آب ها و اقیانوس ها میریم.

شایانیوز- از جذاب ترین موضوعات برای دنبال کردن در جهان حیات وحش به حساب میاد. در حیات وحش به لحظه های عجیب و جذاب زیادی بر می خوریم. در حیات وحش جنگ برای زنده ماندن، تولد و شکار حرف اول رو میزنه. حیوانات زیادی با توانایی های متفاوت تمام تلاش خودشون رو انجام میدن تا بتونن زندگی کنند. در این دنیای زیبا و گاهی ترسناک ما موجودات عجیب و غریب کم نداریم، این بار میریم تو عمیق ترین قسمت های دریا تا با یکی از موجودات عجیب دریایی آشنا بشیم.

حیوانات زیست تاب که پدیده زیست تابی رو انجام میدن بیشتر شامل مهره داران و بی مهرگان دریایی، و برخی قارچ ها، میکروارگانیسم ها و بی مهرگان خشکی می شوند.  زیست تابی یعنی تولید و تابش نور توسط یک ارگانیسم زنده گفته میشه.

ماهی ماهیگیر (Anglerfish) از ماهیان استخوانی و عضو رده Lophiiformes است. علت نامگذاری این موجودات، نوع شکار آنها است. این ماهی ها یک اندام نور زا روی سر دارند که به عنوان طعمه عمل می کند و ماهی های کوچک را به طرف خود جلب می‌ کند و بعد  با نزدیک شدن ماهی به آن، ماهیگیر با یک حرکت بسیار سریع و با استفاده از دندان های بزرگش طعمه را شکار می‌کند. به نور تولید شده توسط جانوران را نور زیستی (بیولومینسانس) می گویند.

ماهی دیگری از این نوع ماهی دراگون آب های عمیق با نام انگلیسی (The Deep Sea Dragonfish) ماهی دراگون به گروهی از ماهی ها در آب های عمیق با نام Stomiidea تعلق دارد.

جنس نر و ماده آن با هم تفاوت زیادی دارند. ماده ها تا بیش از ۳۰ سانتی متر رشد دارند و در مقایسه با نرها بسیار وحشی تر  هستند و آن اندازه نرها یک دهم ماده ها است.

تعداد زیادی از موجودات اعماق نه تنها قدرت تولید نور دارند، بلکه بیشتر اندام‌ های پیچیده و به روز شده ای نیز برای تولید نور دارند. به این اندام‌ های تولید کننده نور، نوربر می گویند. در ماهیان و ماهیان مرکب بسیار این پدیده دیده می شود.

اگر به اتفاقات خارق العاده ای که در طبیعت و در میان حیوانات رخ میدهد علاقه دارید صفحه حیات وحش ما را دنبال کنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714396297 2017083

معرفی تویوتا لندکروزر پرادو J۲۵۰ مدل ۲۰۲۴ + مشخصات فنی و قیمت

در این پست معرفی تویوتا لندکروزر پرادو J۲۵۰ مدل ۲۰۲۴ + مشخصات فنی و قیمت …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *