شیرینی های عیدت تموم شده اما مهمون بازی هات نه؟ بزن تو کار شیرینی گردویی که خیلی ردیفه!

گردو یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین آجیل هاست برای همین وقتی کیک و شیرینی ای با بیس گردو درست میشه همیشه یکی از خوش طعم ترین هاست.

شایانیوز- سالیانه ساله که ما ایرانی ها به یمن رسم عید دیدنی برای سال نو و عید نوروز حتما با انواع و اقسام شیرینی ها از مهمون هامون پذیرایی می کنیم و همون طور که می دونید شیرینی های عید نوروز غالبا با باقی شیرینی ها فرق دارند چه از لحاظ ظاهر و چه از لحاظ طعم، معمولا انواع های کوچیک و جمع و جوری مثل شیرینی نخودچی توی عید مورد استقبال قرار میگیره.

حالا از همه این ها که بگذریم حتما تا به حال طی سال های متعدد برای شما هم پیش اومده که شیرینی ها و خوراکی های عیدتون تموم میشه اما یه دفعه اون فامیل یا دوستی که مسافرت بوده حتا بعد از تعطیلات نوروز هم که شده میاد خونتون. خب حالا که شیرینی عید ندارید بهترین و جذاب ترین راهکار اینه که خودتون تو خونه یه شیرینی فوق العاده خوشمزه درست کنید که بتونه با انواع شیرینی های قنادی رقابت کنه، مثلا شیرینی گردویی یا کوکی گردویی که طعم بی نظیری داره.

کوکی گردویی

مواد لازم برای شیرینی گردویی:

آرد سفید قنادی: ۱ پیمانه

نشاسته ذرت: ۱ قاشق غذاخوری

که: ۱۱۳ گرم

پودر قند: ۱/۴ پیمانه

گردو خرد شده: ۱/۳ تا ۱/۲ پیمانه

پودر دارچین: ۱/۲ قاشق چایخوری

وانیل: ۱/۴ قاشق چایخوری

کوکی گردویی

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در اولین مرحله از آماده سازی این شیرینی های خوشمزه کره رو میگذاریم بیرون یخچال تا نرم بشه و قبل از انی که آب بشه اون رو داخل یک ظرف مناسب میریزیم و پودر قند و وانیل رو هم بهش اضافه می کنیم و با استفاده ز همزن آنقدر مواد رو هم میزنیم تا ترکیبی کاملا پوک و یک دست حاصل بشه.

در مرحله بعد آرد سفید، نشاسته و پودر دارچین رو الک می کنیم و داخل یک ظرف با هم مخلوطشون می کنیم و سپس بعد از این که از خوب الک شدن مخلوطمون مطمئن شدیم اون ها رو به باقی مواد اضافه می کنیم و مجددا با همزن مواد رو با هم مخلوط می کنیم، توجه داشته باشید که تو این مرحله حتما از دور کند همزن استفاده کنید تا خمیر خوب شکل بگیره. بعد از این که خمیرمون شکل گرفت تو این مرحله گردوهایی رو که از قبل خرد و آماده کرده بودیم به خمیر اضافه می کنیم و مواد رو با هم مخلوط می کنیم. در این مرحله برای این که از عدم شل بودن خمیرمون مطمئن بشیم اون رو برای مدت نیم ساعت داخل یخچال میگذاریم، سپس میریم سراغ فر و اون رو با دمای ۱۶۵ تا ۱۷۰ درجه روشن می کنیم تا گرم بشه و وقتی که گرم شد خمیر رو هم از یخچال خارج می کنیم و به شکل گلوله های کوچیک کوچیک در میاریم.

کف ظرف مورد نظرمون رو که قراره داخل فر بره کاغذ روغنی میگذاریم و گلوله های خمیر رو با کمی فاصله از هم قرار میدیم و نهایتا سینی رو برای مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه داخل فر می گذاریم تا طلایی بشه. بعد از این که شیرینی ها طلایی شدند اون ها رو از فر خارج می کنیم و میگذاریم کنار تا خنک بشند و پس از خنک شدن روشون رو پودر قند میریزیم.

کوکی گردویی

شیرینی های خوشمزه شما آماده اند امیدواریم که از طعم و مزه این کوچولوهای گردویی نهایت لذت رو ببرید و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: atie_fgh

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1714553795 2016482

پیام تشکر بابت تبریک روز معلم

در این پست پیام تشکر بابت تبریک روز معلم را در اختیارتان قرار داده ایم. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *