صدور ویزای الکترونیک

با توجه به مشکلات سیاسی و امنیتی با کشورهای کره شمالی، ایران و افغانستان درخواست ویزای اتباع این کشورها باید همچنان به شکل سنتی انجام شود.

سیستم الکترونیکی صدور ویزا – ای وی جی (EVG) ، اداره تصمیم گیری زیر نظر پادشاهی بریتانیا و کشورهای مشترک المنافع و ایالات متحده آمریکا میباشد که در زمینه خدمات ثبت، تشخیص و تنظیم مدارک و بررسی اطلاعاتی و امنیتی و تصمیم گیری در تایید یا رد درخواست متقاضیان ویزا به نمایندگی از طرف دولت های عضو پیمان مشترک شامل آمریکا، کانادا، آلمان، انگلستان، فرانسه، پرتغال  و سایر دولتهای عضو فعال است و با بررسی های امنیتی و اطلاعاتی، صحت و سقم مدارک ارایه شده در پرونده های درخواست ویزا را مشخص میکند. هم اکنون سفارت های دولت های عضو پیمان مشترک  Govermental Evisa System  از طریق این سیستم نسبت به تصمیم گیری درخصوص تقاضاهای ویزا در سراسر دنیا عمل میکنند و بررسی تشخیص هویت متقاضی و مدارک مختلف از جمله سند ازدواج، سو پیشینه، مدارک تحصیلی، پاسپورت و ….  بر عهده این سیستم مشترک میباشد.

Govermental Evisa System چیست؟

در گذشته متقاضیان دریافت ویزا و روادید از یک سفارت، به دلیل حجم بالای درخواست‌ها باید وقت بسیاری را در انتظار ارسال مدارک و پردازش آن‌ها صرف می‌کردند و از طرفی حجم کاری بالای سفارت‌ها، کیفیت رسیدگی و پاسخ‌گویی به نیازهای کاربر کاهش یافته و نقص پرونده می‌توانست، شما را برای مدتی عقب بیاندازد و همچنین برخوردهای سلیقه ای افسران اداره مهاجرت در قبول یا رد درخواست ویزا باعث بروز مشکلات عدیده و ثبت اعتراض های بیشماری شده بود. اداره  Govermental Evisa System که با نام تجاری EVG ای وی جی نیز شناخته می‌شود، با نیروهای متخصص و فضای امن خود، امکان درخواست های سریع، ایمن را در خصوص فرایند دریافت مدارک از متقاضی، تشخیص هویت و بررسی اطلاعاتی و امنیتی مدارک را ، نسبت به درخواست کننده ویزا انجام می‌دهد و بنابر تابعیت و محل اقامت متقاضی نسبت به صدور ویزای الکترونیکی و یا اجازه صدور ویزا به سفارت اقدام کند.

این پذیرنده، وظیفه بررسی مدارک را از دوش سفارت‌خانه‌ها برداشته تا آن‌ها با وقت بیشتر به انجام مصاحبه و انگشت نگاری هر متقاضی بنابر اطلاعات تایید شده در سیستم ای وی جی بپردازند. به صورتی که سفارت ها نمیتوانند بدون داشتن تاییدیه مدارک در ای وی جی نسبت به مصاحبه یا صدور ویزا اقدام کنند و از در طرف دیگر، متقاضی نیز با امنیت، و بدون نیاز به واسطه توانایی ثبت درخواست خود و ارسال بدون نقص مدارک را به این سیستم را دارد.

ا

خدمات سیستم الکترونیکی صدور ویزا (EVG)

بر اساس توافق سال ۲۰۲۲ امکان استفاده از خدمات سیستم برای عموم متقاضیان ویزا فراهم شد و متقاضیان درخواست ویزا میتوانند با پرداخت هزینه از این سیستم استفاده کنند ، یعنی به جای آنکه مدارک خود را تحویل سفارت و شرکتهای مختلف کنند تا آنها در سیستم ای وی جی بارگزاری کنند ، شخصا و از طریق سایت https://evisa.gov.page  از ابتدا تاییدیه سیستم ای وی جی را اخذ کنند تا پروسه انجام را بسیار سریعتر و امنتر انجام دهند. البته توجه کنید که سفارت در خصوص اتباع ایران و افغانستان با توجه به مشکلات سیاسی و امنیتی انجام صدور ویزای الکترونیک به صورت نیمه الکترونیکی انجام میشود و متقاضی پس از تایید مدارک در سیستم ای وی جی ، قرار ملاقاتی از طرف سیستم برای متقاضی با سفارت مرتبط جهت انگشت نگاری و ثبت اطلاعات بیومتریک تنظیم میشود.

z

با توجه به نیاز به ثبت اطلاعات بیومتریک (اثر انگشت و تصویر چهره)، هر متقاضی باید در محل سفارت مربوطه حاضر شود. البته این موضوع برای ایرانیان و افغان ها در داخل ایران ممکن نیست و فعلا شرکت های واسطه ای همچون وی اف اس خدمات دریافت مدارک درخواست کننده و ثبت مدارک متقاضی در ای وی جی را انجام میدهند و هزینه ای بابت ثبت درخواست در سیستم ای وی جی دریافت میکنند و از جمله، ثبت اثر انگشت، عکس چهره، ثبت و بررسی هویت ملی اشخاص، جمع‌آوری و بررسی صحت مدارک را انجام می‌دهد و سپس ای وی جی با ارسال مستقیم مدارک درخواست به سفارت مطمئن میشوند.

آیا ای وی جی می‌تواند تضمین تایید درخواست ویزا را به متقاضی بدهد؟

توجه کنید که ای وی جی یک اداره دولتی معتبر است و نقش وی بررسی و تایید مدارک و اجازه صدور ویزا است، یعنی آنکه بدون تایید ای وی جی، افسر اداره مهاجرت نمیتواند نسبت به صدور ویزا اقدام کند و این اداره ناظر به درخواست های صدور ویزا است تا از اشتباه سفارت ها و ادارات مهاجرت جلوگیری کند و تصمیم ای وی جی در خصوص افراد فاقد تابعیت ایران، افغانستان، کره شمالی قطعی است و منجر به صدور ویزای الکترونیکی برای آنها میشود و برای اتباع ایران، افغانستان و کره شمالی الزامی است. این شرکت با دریافت مدارک، بررسی هویت هر شخص و ثبت آن، بررسی سوابق سفر و جرایم شخص و خانواده و بررسی ارتباطات وی مطمئن می‌شود که درخواست یکتا و بدون نقص را برای تخصیص وقت مصاحبه و انگشت نگاری سفارت به صورت ایمن، ارسال می‌کند.

با شروع فعالیت‌های این اداره، این شایعه پیش آمد که گروهی با نفوذ در سفارت‌ها توانایی تایید تضمینی ویزای درخواست‌کننده ویزا را دارند ،‌اما باید توجه کنید این اداره نمایندگی ندارد که بتوانند در آن نفوذ انجام شود ارزیابی هویت، نوع درخواست، تایید و صدور گذرنامه و تایید و بررسی امنیتی مدارک را انجام میدهد.

h

سیستم الکترونیکی صدور ویزا در ایران

با توجه به مشکلات سیاسی و امنیتی با کشورهای کره شمالی، ایران، افغانستان، درخواست ویزا اتباع این کشورهای پس از بررسی و تایید جهت انجام مراحل ثبت بیومتریک در داخل ایران ممکن نیست و برای درخواست صدور ویزا از داخل ایران باید همچنان به شکل سنتی اقدام شود. برای مثال برای انجام ثبت بیومتریک و انگشت نگاری ویزا کشور آلمان میباید پس از اخذ تایید ای وی جی به سفارت آن کشور در خارج از ایران مانند ترکیه مراجعه کنید. این اداره تصمیم گیری که تنها مرکز بررسی و صدور ویزای الکترونیکی است و از نظر اداری زیر نظر پادشاهی بریتانیا و از نظر مالی زیر نظر ایالات متحده آمریکا که از دول عضو میباشد فعال است.

برای ویزای چه کشورهایی میتوان به Govermental Evisa System  مراجعه کرد؟

 آمریکا

کانادا

انگلستان

 آلمان

 فرانسه

 هلند

 پرتغال

 دانمارک

 ایتالیا

 نیوزلند

 جمهوری چک

 قطر

عمان

 Govermental Evisa System اداره ای است که بر سفارت ها و ادارات مهاجرت نظارت دارد و تصمیم ای وی جی در خصوص افراد فاقد تابعیت ایران، افغانستان، کره شمالی قطعی و برای اتباع ایران، افغانستان و کره شمالی الزامی است. نشانی سایت آن https://evisa.gov.page  میباشد.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

1715781455 2025324

۶ شهر اروپایی که برخلاف نام پرآوازه‌شان برای مسافران تور اروپا امن نیستند!

در این پست ۶ شهر اروپایی که برخلاف نام پرآوازه‌شان برای مسافران تور اروپا امن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *