تیتر خبرها

طرز تهیه بولگوگی؛ یه غذای کره ای گوشتی که طعمش دل و دینت رو به باد میده

اگه گوشت خوری و از امتحان کردن غذاهای تازه هم خوشت میاد بولگوگی رو امتحان کن که طعمش فوق العاده است.

شایانیوز- وقتی به غذاهای شرقی فکر می کنید احتمالا سوشی و نودل اولین گزینه هایی هستند که به ذهنتون میان و بعد هم با خودتون فکر می کنید که احتمالا جز این ها غذاهای دیگه این کشور ها چندان با ذائقه ما جور در نخواهد اومد و ارزش امتحان کردن رو هم ندارند اما باید بدونید که این یه اشتباهه بسیار بزرگه. کره جنوبی غذاهایی داره که می تونه حسابی دلتون رو به دست بیاره و شما رو شیفته خودش کنه مثل بولگوگی یا گوشت آتشی که طعم بسیار جذاب و معرکه ای داره؛ پس بهتون پیشنهاد می کنیم که حتما برای یک بار هم که شده این غذا رو امتحان کنید.

بولگوگی از جمله غذاهایی است که در قدیم فقط اشراف زاده ها اون رو می خوردند با این اوصاف می تونید حدس بزنید که چقدر طعم ویژه ای داره. پس اگر از غذاهای گوشتی خوشتون میاد حتما امتحانش کنید.

طرز تهیه بولگوگیطرز تهیه بولگوگی

مواد مورد نیاز برای بولگوگی کرهای:

گوشت راسته گوساله: ۵۰۰ گرم

سس سویا: ۳ قاشق غذاخوری

پیازچه: ۴ عدد

سیر: ۳ حبه

کنجد: ۱ قاشق غذاخوری

روغن کنجد: ۱ قاشق غذاخوری

آب: ۳ قاشق غذاخوری

شکر: ۲ قاشق مرباخوری

فلفل سیاه: ۱ قاشق چایخوری

برگ کاهو تازه: به میزان دلخواه

طرز تهیه بولگوگی

آماده سازی:

به گزارش شایانیوز، در مرحله اول گوشت ها رو در حالی که کمی یخ زده هستند و به راحتی برش می خورند به برش های نازک تقسیم می کنیم و اون ها رو کف یک ظرف کم عمق می خوابونیم. در یک ظرف دیگه سس سویا، سیر، پیلز، شکر، روغن کنجد، دانه کنجد و فلفل سیاه رو با هم مخلوط می کنیم و روی برش های باریک گوشت که کف ظرف خوابونده شدند میریزیم. ( توجه داشته باشید که مواد اصلی برای مرینیت کردن گوشت بولگوگی سس سویا، شکر قهوه ای، گلابی آسیایی یا سیب قرمز، سیر، زنجبیل، فلفل سیاه و روغن کنجد می باشد که اگر دوست دارید می تونید از همین مواد استفاده کنید اگر هم نه طبق روال گفته شده پیش برید.)

بعد از این که گوشت ها رو طعم دار کردیم روی ظرف رو می پوشونیم و اون رو برای مدت ۲ الی ۳ ساعت داخل یخچال قرار میدیم. سپس بعد از خارج کردن گوشت از داخل یخچال گریل رو روشن می کنیم تا کمی داغ بشه و اون رو روی حرارت بالا تنظیم می کنیم. برای این که گوشت ها به توری گریل نچسبند روی توری گریل رو با قلم آشپزی کمی روغن می ماللیم و چرب می کنیم سپس برش های گوشت رو دونه دونه روی گریل قرار میدیم . برای پخت هر سمت گوشت تقریبا یک تا سه دقیقه زمان نیازه بستگی به این داره که شما دوست داشته باشید گوشتتون چقدر آب دار باشه.

طرز تهیه بولگوگی

بولگوگی شما آماده است می تونید اون رو به همراه برنج  سرو کنید اما در روش سنتی بولگوگی ها رو داخل برگ کاهو می پیچند و به صورت لقمه می خورند. امیدواریم که از طعم و مزه این غذای بی نظیر و ویژه نهایت لذت رو ببرید و نظرات و پیشنهاداتتون رو با ما به اشتراک بگذارید.

طرز تهیه بولگوگی

اگر دوست دارید آشپزی های ما را دنبال کنید به صفحه آشپزی شایانیوز سر بزنید.

منبع : شایا نیوز

مطلب پیشنهادی

فال روزانه

فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲

در این پست فال ۵ بهمن ۱۴۰۲ / فال روز پنج شنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *